ahdistava aikuisopiskelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivaa

Vieras
Siis oikeestaan ahdistaa luokkakaverit. Aikuisia kaikki vaikka käyttäytyvät välillä kuin teinit. Itse luulin että aikuisopiskelijat on rentoa porukkaa varsinkin kun ikä hatari on 30-50v, mutta ei. Ehkä tämä vaan on jotenkin tavallista tiukkapipoisempi luokka. OPiskelu toverini pitävät esim. kirjaa toistensa myöhästymisistä. Yhtenä päivänä jouduin tulemaan luokkaan vähän myöhässä kun ruokalasta oli ruoka loppu jota joutui odottamaan. Pyysin kaveria kertoon että tulen tämän takia myöhässä. Luokkaan tullessa oli opettajilla ja "täydellisillä opiskelijoilla" keskustelu käynnissä myöhästelyistä yleisellä tasolla. Hyvät käytöstavat puuttuvat osalta eli ei tervehditä eikä olla huomaavinaan. Kilpaillaan opettajan suosiosta. Opettajilla myös näyttää olevan omat suosikki opiskelijat joiden kanssa lörpötellään puolet tunnista.

Ootko sama, joka aloitti keskustelun aiheesta muutama päivä - viikko takaperin?
Itse olen aikuisopiskelija ja meillä on melko hyvä porukka, vaikka ei vielä niin hyvin tunnetakaan. Ollaan perustettu myös pieni so-me yhteisö (ei sen tarkemmin tässä) minkä kautta kerrataan tunnit poissaolleille, kysellään vinkkejä ja neuvoja tehtäviin ja vinkkaillaan hyödyllisistä jutuista. Ja ikähaitari on laaja, parikymppisestä kuuteenkymppiin :)
Ikävä, että sulla on käynyt noin huono säkä luokkatovereiden kanssa.

Onneksi olen itse valinnut "teinien" kanssa opiskelun. Jatkoin opiskeluja yliopistossa diplomi-insinööriksi. Vaikka luokkatoverit ovat suurimmaksi osaksi 90-luvulla syntyneitä on ryhmähenki loistava. Ja kaikki ovat ottaneet hyvin mukaan tällaisen kahden lapsen äidin. Ei mitään kyräilyä tai muuta. En tosin tiedä johtuisiko siitä, ettei ole mikään naisvaltainen ala. Vaan monet opiskelutovereista on nuoria miehen alkuja.

Miehet ovat ehkä vähän rennompia meidänkin luokassa. Naisilla on tuota kyräilyä joka peitetään kyllä aika hyvin mutta huomaan sen kuitenkin. Innokas opiskelu on hyvä juttu sinäänsä mutta tässä luokassa se tuntuu kilpailulta. Ihmettelen välillä kunka muutamat ovat edes aloittaneet opiskelun koska tuntuvat tietävän välillä asiat paremmin kuin opettaja. Muistan kerran kun opiskelin luokassa jossa oli 18-20 vuotiaita niin henki oli yllättävän hyvä. Olin itse silloin 29v. Yksikin luokkakaveri toi mulle vanhan ruotsin kirjansa kouluun kun mainitsin kerran että ruotsi on vaikeaa. Oli sellaista yhteishenkeä.

Yhteistyössä