Ahdistaako, jos jääkaapissa "ei ole mitään"?

Moraalinvartija

Tunnettu jäsen
18.10.2010
3 869
28
48
Minua ei, jos kerran ei olla nälkään kuolemassa justiinsa. Tänä aamuna oli margariini, ruokaöljy, maitotilkka ja punajuuria sekä kattilassa eilisen ruoanjämät :) Toki kauppapäivä. Mutta ei meillä oikeastaan ikinä ole tupaten täysi jääkaappi, ehkä ennen jotain juhlia saattaa olla.

Tunnen erään, oikeastaan kaksi, joita ahdistaa älyttömästi jos jääkaappi ei pursua jos jonkinlaista. Pitää olla monen sortin jugurttia, kolmea eri leikkelettä ja niin edelleen. Eli valinnanvaraa. Ja sen pitää sijaita nimenomaan jääkaapissa, eli ei auta vaikka pakkasessa olisi kuukauden ruuat valmiiksi tehtynä :)

Miten on, ahdistaako?

Ei ahdista. Nytkin siellä voi, 2 litraa maitoa, ruisleipä paketti, ketsuppi, majoneesi ja eineslihapullia.. ja muusin jämät..

Ei kyllä ole varaakaaan käydä kaupassa, tilillä ehkä 25e..

Meillä on aina tämmöistä, todella harvoin jääkaappi pursuaa ruokaa

Mua ei haittaa, sillä tiedän osaavani säveltää syötävää jämistäkin, jos jollekulle tulee nälkä ennen kauppareissua. Ainoastaan ennen menkkoja "tyhjä" jääkaappi ärsyttää, mutta silloin on kyllä yleensä semmoinen "koko-ajan-tekee-mieli-jotakin" -fiilis että ihan se ja sama, onko ruokaa vai ei, kun mielihalu ei kuitenkaan tyydyty olemassaolevilla eväillä

Ei. Tosin maitoa, margariinia, ruokaöljyä, mielellään kurkkua ja juustoa siellä on oltava.
Eräs kulinaristinen ystäväni on aina kauhuissaan avatessaan jääkaappimme oven silloinkin, kun siellä mielestäni on jopa normaalia enemmän syötävää. En mielelläni heitä ruokaa hukkaan/ anna ruoan pilaantua jääkaapissa. Siksi näin.
Pakkasesta löytyy kaikenlaista, samoin kuivakaapista.

vaikka olin yh:n lapsi, äitini kävi töissä, rahaa oli aina paljon säästössä, koska eituhlannut turhaan tavaraan, oli omistusasunto, ja ruokaa oli aina.

En ole koskaan kokenut sellaista pelkoa että ruokaa ei olsii tai se loppuisi tai ei olisi varaa ostaa ruokaa.

Joten tyhjä jääkaappi ei ahdista, joskus saattaa tympäistä kun pitäisi taas raahautua kauppaan.

Ei ahdista,mutta tilanteesta riiippuen saattaa harmittaa/ärsyttää. Esim jos on ollu extraraskas päivä niin kun saan lapsen päivä- tai yöunille niin ärsyttää jos ei ole mitään herkkua. Mutta harvoin meillä on mitenkään pursuava jääkaappi,esim usein on vaan joko juustoa tai leikkelettä,joko vanukkaita tai maustettua jogurttia/viiliä jne. Eli ei varsinaisesti valinnanvaraa,mutta syötävää löytyy kyllä aina. "Mun" maito saattaa olla loppu,muut kun juo laktoositonta jota minäkin toki juon jos tavallinen on loppu.

Miesväen ja lasten ei-mitään-ruokaa ei tarkoita tyhjää jääkaappia. En tiedä, mitä se tarkoittaa, mutta ei ahdista, eikä minun mielestäni kauppaan tarvitse lähteä.

Yhteistyössä