Ahdistaa niin että tukehdun. Suhde tuhoon tuomittu? Ja raskaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annamannamainio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikäli hän oikeasti on alkoholisti, on sinulla pitkä ja kivinen tie käytävänä hänen kanssaan, mikäli jäät. Jokaisen alkoholistin on löydettävä se oma pohjansa, ennenkuin oikea tahto raitistumiseen löytyy (jos löytyy). Epäilen, että miehelläsi tuo pohja on vielä kaukana.

Omalla miehelläni tilanne meni siihen, että joi raakaa viinaa reippaasti joka päivä. Hakeutui lopulta AA:han, josta sai antabus kuurin, josta ei ollut mitään hyötyä. Reilun viikon kuluttua repsahti taas. Tuosta nyt aikaa puolivuotta ja tilanne se, että mies ottaa toisinaan, mutta nyt pysynyt paremmin hallussa. Mutta edelleen pelkään aina, kun korkki aukeaa, että mitä siitä taas seuraa. Lasten nähden ei ole nyt useaan kuukauteen juonut, siihen hänellä ei enää ole varaa. Tietää menettävänsä meidät, mikäli sen vielä tekee.

Sanon vain, että ole sinä viisaampi ja rohkeampi. Vaikka meillä menee nyt paremmin, on tämä elämä voinut olla aika paljon helpompaa raittiin miehen kanssa.

Oli samassa tilanteessa, kuin sinä. Mies lopetti juomisen, muutama viikko synnytyksen jälkeen, kun minulla pimahti päässä ja tein hyvin selväksi, että enää en tuollaista kattele. Olisi pitänyt kilahtaa jo aikaisemmin eikä vaan "antaa" toisen valehdella ja juoda. Hän meni AA:han ja kävi siellä joka päivä hakemassa vertaistukea. Ilman AA-kerhoa ei hän olisi pystynyt näkemään ongelmaansa, vasta kun kuuli muiden tarinoita, alkoi hän itsekkin tajuamaan kuinka vääristynyt onkaan hänen alkoholin käyttö. Miehesi tarvitsee apua jotta näkee sen mitä sinä näet. Mutta jos olisin sinä niin lähisin karkuun ja lähtisin karkuun pian. Ei tälläisiä murheita kukaan halua.

Oikeastaan haluaisin kuulla, onko mitään mahdollisuuksia että mies oikeasti lopettaisi? Pystyykö yksikään alkoholisti siihen vai retkahtaako aina vaan jossain vaiheessa? Siihen kelkkaan en aio lähteä vaikka lähteminen nyt sattuisikin ja lujaa.

Kyllä alkoholistikin pystyy lopettamaan juomisen jos oikeasti haluaa. Mun miehen alkoholin käyttö oli pitkään "normaalia" ja pysyi kohtuudessa. Sitten rupes lipsumaan siihen että joka ilta otti yhden, sitten kaksi jne. Lopulta oltiin siinä pisteessä ettei meillä muutenkaan menny kovin hyvin ja sanoin et joko juominen loppuu tai minä lähden. Juominen loppui siihen ja päätös on pitänyt.

Älä helvetissä laske sen varaan että parantaa tapansa! Vaikka miten hankalaa olisi, sinun kannattaa laskea nyt ihan vaan itsesi varaan: rakenna ensin itsellesi ja lapsillesi hyvä ja vakaa elämä ilman tätä miestä ja jos raitistuu jne. niin harkitse sitten vasta yhteiseloa. Näin itse tekisin koska alkoholistin kanssa elämisestä maksavat lapset sen kovimman hinnan! t. Taas yksi aikuinen alkoholistin lapsi

[QUOTE="vieras";28667951]Ap:lla on kouluikäinen esikoinen. Ei hän nyt tulevaa vauvaa ole kouluun ilmoittamassa, haloo..[/QUOTE]

Ai sorry, meni ohi. No sitä suuremmalla syyllä, mieti esikoistasi ap!

Koskaan ei ole liian myöhäistä. Hankit nyt sen oman asunnon. Eihän se tarkoita sitä ettet voisi jatkaa seurustelua miehen kanssa ja katsoa ottaisiko hän opikseen mutta paljon parempi kun odottelet sitä raitistumista omassa asunnossa. Nyt on vielä riittävästi aikaa ennen koulujen alkua.
En usko että kadut jos otat aikalisän ja muutat omaan asuntoosi. Parhaimassa tapauksessa mies muuttaa tapojaan ja muutatte vuoden päästä takaisin yhteen ja asiat ovat hyvin. Jos taas jäät niin saatat katua sitä todella paljon jos pahimmat kauhukuvat käyvät toteen.

mä sanoisin et voi muuttua, mutta jos hän ei itse näe/tunnusta koko ongelmaa niin eipähän hän tule muuttumaan. Voi ehkä hetken olla tosiaan selvinpäin, kunnes rysähtää taas... Koska eihän hänellä ole alkoholiongelmaa, eipä!

Ja kuten joku jo aiemmin sanoikin jo, lähde nyt kun lapsi ei vielä ole kouluaan aloittanut, eikä vauva syntynyt!!

Ymmärsin että lapsi tulossa vahingossa liian aikaisin tuohon kuvioon, mutta miksi ihmeessä olet muuttanut asumaan miehen asuntoon? Ennen kuin olet edes tajunnut millainen hän on? Sinulla on jo yksi lapsi, tuollaisissa tilanteissa pitäisi aina ajatella lapsen parasta, eikä altistaa lasta mille tahansa tilanteelle.

Muuta äkkiä, ennen kuin vauvasi syntyy! Muuten olet kurkkuasi myöten ns. "kusessa." Ei tuollainen mies muutu hetkessä,ja vauvan kanssa tuollainen elämä on suoraan helvetistä.

[QUOTE="Jklö";28668990]Juuri sen syntymättömän lapsen vuoksi muuta omaan asuntoon. Eiköhän isompikin lapsi ole jo saanut nautti tarpeekseen kännäävistä aikuisista?[/QUOTE]

No pieni vauva ei siitä alkoholin käytöstä niin kärsi, mutta sitäkin enemmän äiti joka valvoo yöt ja päivät vauvan kanssa, ja esikoinen joka juuri aloittamassa koulua!
Herran jestas, etkö ollenkaan osaa AP ajatella esikoisesi tunteita?
Äkkiä kamat kasaan, ja lähde pois. Voit silti katsoa tuleeko suhteesta mitään, mutta ei ole oikein esikoistasi kohtaan, että jäät tulevan vauvan takia alkoholisti miehen tossun alle!

Oikeastaan haluaisin kuulla, onko mitään mahdollisuuksia että mies oikeasti lopettaisi? Pystyykö yksikään alkoholisti siihen vai retkahtaako aina vaan jossain vaiheessa? Siihen kelkkaan en aio lähteä vaikka lähteminen nyt sattuisikin ja lujaa.

riippuu siitä miksi juo. Mä kun tapasin mun ihanan miehen, hän välillä ärsyyntyi ja lähte menee-> myöhemmin selvisi että osittain tahallaan koska halus juomaan-> mutta tää selvis paljon myöhemmin. meni pitkään että edes tajusin asian(mies salas sen kun oli oma asunto viel) Mies salas paljon muutakin! Mutta hän käytti alkoholia ahdistuksen lievittämiseen! vaikka usein sit päätyikin yrittää jopa itsaria. mies pääsi alkosta eroon kun asia otettiin hoitavan tahon kanssa esiin sai antabuksen ja mä vahdin että mies ottaa sen joka aamu(olin myös raskaana) kun lapsi oli 9kk mies oli päässyt eroon masennuksesta ja ahdistuksesta! ja samalla loppui halu juodakkin(aiemmin oli isoksi osaksi juomatta koska mä sanoin että mä en huoli miestä joka juo) sittenmin on ollut 5vuotta ilman alkoholia,ekä kuulemma tee edes mieli!

Miks ihmeessä tehdä niitä pentuja jonkun vielä ihan tuntemattoman kanssa??? Pitäis ensin tutustua ja eri tilanteissa, tsekata mm alkoholin käyttö ja vasta pidemmän tuntemisen jälkeen vauvantekopuuhiin. En tajua, en! Ihan itsepä olet soppasi keittänyt. Nyt tämä känniörvelö on sit osa loppuelämääsi. Onnea vaan...tuskin siitä on lapselle edess elättäjäksi.

Miten jotkut eivät opi kerrasta? Olet jo yhden yksinhuoltaja ja nyt joutumassa toisenkin yksinhuoltajaksi.
Jos on niin saatanan typerä, ettei "pysty" aborttiin, niin silloin EI nussita mitään alkoholisteja!

Tuollainen kanta aborttiin tarkoittaa käytännössä sitä, että jokainen seksikumppani on potentiaalinen isä, eli täytyy valita seksikumppaninsa helvetin tarkkaan. Tai täytyisi.
Kyllä mä suosittelisin keskeytystä, jos mitenkään mahdollista. Ei yhdenkään lapsen pitäisi syntyä tuollaiseen tilanteeseen.

"Ei hemmetti" ilmaisi asian aika suoraan ja rumasti, mutta pakko kompata! Jos on jo yhden lapsen yksinhuoltaja, pitäisi tietää että lapsia ei tehdä huvikseen! Ja se on aika kivinen polku hoitaa lapsi täysin yksin. Jos jaksat hoitaa toisenkin lapsen yksin, sitten asia on ok. Minustakin pitää ajatella asioita hieman kauemmas,eli että jos ei kykene aborttiin, sitten pitäisi valita kumppanit aika tarkan seulan läpi. Ja tämä kertomus ap:n miehestä ei ainakaan kuulosta siltä, että mies olisi kypsä isäksi. Eli toinen isätön lapsi tulossa ap:lle. Lähde nyt ainakin omaan asuntoon, että lapset saavat elää normaalia arkea.

Jos ahdistaa niin että tukehdut, niin etköhän tiedä mitä tehdä. Omaan kämppään ja äkkiä. Mieti nyt esikoistasi, miten olet hänet tuollaiseen kotiin edes raahannut?

Yhteistyössä