V
Voi käydä huonosti
Vieras
Ahdistaa niin ettei saa unta. Mahassa kasvaa vauva ja mies aloittamassa yritystä. Joudumme muuttamaan pk-seudulle, joka ei ole lempipaikkani maailmassa. Pelottaa että mies tekee konkurssin, ja minä vauvan kanssa olen kotona enkä viihdy uudessa hälyisessä (ja kalliissa) asunnossa/kaupungissa, ja pahimmillaan koko talous ajautuu kuralle. Saamani äitiysraha yms. ei riitä edes vuokraan. Entä jos mies ei saakaan tuloja yritykseltä suunnitellusti? Tekisi pitkää päivää ja toisi stressin kotiin, minä avuttomana vauva sylissä.
Tässä yhtälössä on niin monta tekijää jotka voi aiheuttaa kamalia seurauksia. Pelottaa, ahdistaa. Vauva mahassa vaistoaa ahdistukseni ja on normaalia levottomampi. Riitelemme paljon, ja olo on toisinaan toivoton. Pelkään että sikiön kehitys kärsii tästä tilanteesta.
Toisaalta pk-seudulla olisi mullekin töitä, jos selviäisimme vain jotenkin äitiysloman loppuun. Nykyisellä paikkakunnalla on vain osa-aikaisuuksia, määräaikaisuuksia ja harjoitteluja, ei vakityötä minulle. Mutta riskit on niin isot.
Ahdistaa niin ettei meinaa happi kulkea...
Tässä yhtälössä on niin monta tekijää jotka voi aiheuttaa kamalia seurauksia. Pelottaa, ahdistaa. Vauva mahassa vaistoaa ahdistukseni ja on normaalia levottomampi. Riitelemme paljon, ja olo on toisinaan toivoton. Pelkään että sikiön kehitys kärsii tästä tilanteesta.
Toisaalta pk-seudulla olisi mullekin töitä, jos selviäisimme vain jotenkin äitiysloman loppuun. Nykyisellä paikkakunnalla on vain osa-aikaisuuksia, määräaikaisuuksia ja harjoitteluja, ei vakityötä minulle. Mutta riskit on niin isot.
Ahdistaa niin ettei meinaa happi kulkea...