Ahdistaa ja pelottaa oma asenne syntymätöntä vauvaa kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matrjoshka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkä ikäinen ketjun ap on? Juttusi kuulostavat ERITTÄIN lapsellisilta. Sukupuoli toiveita saa olla mutta jokin raja niissäkin.. jotta ihan ällöttää ajatus poikalapsesta, tsiisus! Mielestäni tuossa vaiheessa olisi kyllä voinut jättää ne lapset tekemättäkin tai ainakin käydä jonkin terapian ennen sitä ;) Poika- ja tyttölapsissa on molemmissa niitä "rymyäjiä" ja "hissukoita" - se ei kyllä ole lainkaan sukupuolesta kiinni!

Komppaan edellisiä. Töissä näen alakouluikäisiä tyttöjä sekä poikia isoina laumoina, ja kyllähän ne sukupuolet ovat erilaisia.

Pojat on monesti suoraviivaisia ja avoimia. Ne pahuudet tosiaan saatetaan tehdä ihan siinä silmien edessä.

Tytöt ovat pahimmillaan kieroja, manipulatiivisia ja hiljaisesti ilkeitä. Jätetään joku pois leikeistä, puhutaan pahaa selän takana, suoranaisesti valehdellaan. Yritetään kieputtaa aikuinen pikkusormen ympärille.

Eikä kaikki tytöt ole tuollaisia, eikä kaikki pojat, tietenkään. Mutta tuollaisia ne erot ovat. Pojat rymyävät menemään laumoina joka näkyy ja kuuluu, tytöt pienempinä porukoina kiehnäävät nurkissa ja koloissa, joihin aikuisen korva ei ulotu.

Olen pyöristettynä 30 nainen ja minulla on eskari-ikäinen tyttö entuudestaan. Tiedän siis millaisia tytöt. En väittäisi ilkeiksi ja kieroiksi prinsessoiksi. Julmia toisilleen osaavat olla. Itsekin olen ollut pikkutyttö niin tiedän.

En toivonut ketjua poikalasten ylistykseen kuinka ns reiluja ne ovat. Enemmän oisin kaivannut apua siihen miten pääsen tuntemuksistani yli ja mistä ne voivat johtua ja onko muilla on samanlaista

Joo tiedän tunteen. Ulkonakin kun katselee lapsia niin pojat kaivaa nokkaa, räyhää ja tappelee, tai uhoo toisilleen joskus myös naapurin tätille.

Tytöt leikkii sulassa sovussa, ei kuulu uhoamista tai keppien kanssa huitomisia.

Meillä on myös tyttö ja poika.

Poika uhoo ja on niin olevinaan ja kyllä koulusta on opittu keskarin näytöt ja kaikki muu fiksu. Koko ajan yrittää ärsyttää. Riehuu.

Tyttö puhuu nätisti, kysyy nätisti, ei uhoa, ei tappele, ei näyttele keskaa,eikä homottele suuttuessaan.

No rakashan tuo poikakin on... Mutta taitaa pitää paikaansa loru mistä on pienet tytöt tehty ja mistä on pienet pojat tehty :D

Työskentelyä niiden asioiden kanssa jotka tuon tapaiset ajatukset saa aikaan. Enakkoluulot pääsäätöisesti johtuu tietämättömyydestä, omista opituista asenteista, ympäristöstä joka niihin asenteisiin vaikuttaa, omasta epävarmuudesta äitinä, kyvyttömyydestä empatiaan ja/tai huonosta itsetunnosta. Ja ei ei koskaan ole ollut kyseisiä enakkoluuloja lapsen sukupuolta kohtaan.

Oma poika ainakin on empaattinen ja ihana, ja sitten myös villi, toimelias ja ehtiväinen, joskus jopa hiukan rasittava...

Ja itselleni tuli yllätyksenä synnytyssalissa, koska ultran mukaan oli tyttö, Ja kyllä, hetken ajan olin pettynyt. Mutta nopeastihan se meni ohi, vauvat on vaan niin ihania, oli ne mitä merkkiä tahansa.

Yhteistyössä