Ahdistaa hieman, vauva jo 8 kk ja haluaisin edelleen "omia" hänet.. Onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ota apua vastaan kun sitä saat. Eri asia jos ihmiset "hoitavat tai tekevät jotain väärin" esim. syöttävät jotain sopimatonta.

Kyllä minuakin välillä harmittaa kun selvästi vierastavaa lasta yritetään väkisin syliin "että tottuu" tai sitten kommentoidaan, että se vierastaa siksi kun ette käy täällä useammin. Mutta minä sanon siitä asiasta ja aina ovat ymmärtäneet.

Mieti nyt ihan tosissaan mitä se haittaa jos mummu syöttää, pukee tms. Mitä pahaa siinä tapahtuu? Rakastaako lapsesi sua vähemmän? Oletko jotenkin vähemmän äiti? Vastauksen taidat tietää jo. ;) Mitä jos olisitte vähän vähemmän aikaa kerrallaan kylässä jos vieräilut ovat liian pitkiä? Tai jospa kutsuisitte isovanhemmat teille, auttaisiko se?

En mä tiedä, toi kuulostaa vaan niin kummalliselta omaan korvaan. :D Mä olen aina ollut onnellinen kun isovanhempia kiinnostaa ja haluavat tehdä myös perushoitoa kuten just syöttämistä meidän lasten kanssa. Ja on ihanaa nähdä kuinka läheiset välit heillä on, nyt kun pieninkin on jo kohta leikki-ikäinen. :heart:

Itse olen aina kärsinyt siitä että omat isovanhempani jäivät hyvin etäisiksi eivätkä välittäneet meistä. Saatika että olisivat syöttäneet tai ottaneet yökylään. Nyt ovat kaikki joko kuolleita tai pahasti dementoituneita eli tilaisuus tutustua isovanhempiini on mennyttä.
Anna siis lapsellesi mahdollisuus luoda rakastava ja läheinen suhde isovanhempien kanssa, kun se kerran on mahdollista. Ajattele lastasi, äläkä itseäsi. Se että mummu syöttää tai vaihtaa vaippaa ei todellakaan ole sulta pois. Jossain vaiheessa sun täytyy joka tapauksessa alkaa hellittämään, nyt olisi hyvä tilaisuus harjoitella.

Kyllähän tuo omistushalu liialta kuulostaa. Minä olen ainakin mielissäni jos ja kun mummu ottaa vauvan ja saan lukea päivän lehden ihan rauhassa. Mulla on joskus kädet kipeänä jatkuvasta vauvan kantamisesta.

Yhteistyössä