ÄH! Harmittaa kun anoppi niin odottaa tyttöä kolmen pojan jälkeen ja uskon, että tämä neljäskin on poika!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Anopilla siis 3 lastenlasta ja kaikki poikia.
Kolmannen synnyttyä sanoi hiukan katkeraan sävyyn, ettei pääse vieläkään ostamaan rimpsumekkoa. Itselleni kommentti otti korviin, toivoin vain, ettei moista möläyttänyt juuri pojan synnyttäneelle miehen veljen vaimolle.

Nyt meille tulossa toinen lapsi, eka siis poika. Ei olla otettu sukupuolta etukäteen selville, kun meille se on ihan sama kumpi tulee...

Joka kerta käydessään anoppi vihjailee tyttöä odottavansa...Tulee mieleen miten kova pettymys se hänelle on, jos taas tuleekin poika! Ja jos sitten pahoittaa meidän vanhempienkin mielet, kun meille on tärkeintä LAPSI, ei sen sukupuoli...

Onko muilla ollut tämmöistä?

Toivota anoppi hevotin hiidakkoon!
Oma anoppini aina pitänyt mua "parhaana miniänään" koska oon "antanut hänelle" tyttöjä lapsenlapsiksi :/ Hän olisi niin halunnut aina tyttökatraan eikä noita riivatun poikia kuulemma :o

Pitäisi kai vaan olla kuin ei olisikaan, mutta itseäni se harmittaa aikalailla :(. Kun taas tänään käydessään ja ultrakuvaa katsellessaan sanoi moneen kertaan, että voihan se tyttökin olla, vaikka onkin veljensä näköinen...

Meillä taas ei kiinnosta tää raskaus ollenkaan anoppia saati appiukkoa, koska tietää, että tyttö tulossa. Pojat olisivat vain tervetulleita tähän sukuun vaikka kymmenpäin:(
Suvun pojat (meilläkin 1) ovat kyllä paremmassa asemassa kuin tytöt.

Vanhemmillani on vain tyttöjä lapsenlapsina. Tiedän, että varsinkin isäni olisi toivonut edes yhtä poikaa, mutta onneksi ei ole koskaan ääneen sanonut. Koita olla välittämättä anopista. Oikeastaan, jo olemassa olevien lapsenlapsein vuoksi toivon, että teille tulisi poika. Jos tulokas olisikin tyttö, niin ei taitaisi olla tasavertainen poikien kanssa.

Mun anopilla on kolme poikaa ittellään ja ainut lapsenlapsi on poika. Meille on tulossa toinen lapsi kohta puoliin ja aika kovat paineet tytöstä on anoppi ja appi luoneet.

Meille on ihan sama kumpi tulee, mutta harmittaa kanssa kun heitä nähdessään aina kysellään "tiedetäänkö sukupuoli" tai "kai se nyt sitten on tyttö" tms. Kyllähän sen ymmärtää, että tyttöä toivovat, mutta itse ajattelee, että olisiko se poika heille sitten kauhea pettymys.

Toivottavasti teilläkin anoppi osaisi iloita pojasta, vaikka tyttöä toivookin (jos siis poika tulee). Ja jos ei osaa niin omapahan on menetyksensä :)

Tiedän tunteen. Meillä ei vielä yhtään lasta, mutta joka kerta (eli monta kertaa viikossa) anoppi puhuu "kun teette tytöntyllerön". Puhuu kun olisi tilannut kolmanneksi lapsenlapsekseen tytön ja tämähän sapettaa. Anoppi ei edes tiedä meidän vauvahaaveesta..

Ihan melkein jo anopin kiusaksi toivoisi että poika siunaantuisi xD

Älä ota vakavasti. Minun äidilläni on 8 lastenlasta ja kaikki poikia. Nyt suurin osa lastenlapsista on jo aikuisia ja äitini kyselee vieläkin, että missäs ne tytöt on. Hän ei missään tapauksessa tarkoita, että lapsia pitäisi hankkia lisää, vaan kyseessä on harmiton vitsailu. Olisihan se tietysti ollut kiva, jos joukossa olisi tyttökin tai vaikka useampi, mutta aina ei saa kaikkea mitä toivoo. Tytöissä ja pojissa on kummissakin omat puolensa.

Meille on toinen poika tulossa ja vanhempani toivovat kovasti tyttöä, en ole vielä sanonut, että toinen poika tulee. Kysyin, että entä jos onkin poika niin pistetäänkö palautukseen... Ei kuulemma tarvii :)

No mulla on 2 tyttöä ja tosi moni on sanonut mulle että millon teille se poika tulee? Oon vastannu aina että, kyllä me vielä 2 tyttöä ajateltiin parin vuoden päästä tehä. Ei oo kukaan enään sanonu mitään ;)

No, meille tullenee viides poika. Kukaan enää uskalla sanoa yhtään mitään, ja jos sanoo, niin nyt voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että tuollainen poikalauma tuo aikanaan tyttöjäkin...

Itse "tein" tähän sukuun tytön, edellinen oli syntynyt elävänä noin 70v aikaisemmin. Keskenmenoja tytöistä oli ollut paljon samoin tytöt olivat synnyttyään kuolleet muutaman päivän ikäisinä.

Suht pumppulissa tuli tyttö pidettyä, että säilyisi hengissä. Appivanhemmille oli suunnaton ilo saada
tyttö sukuun menetettyjen tyttöjen jälkeen, poikia heillä on neljä. Toki itselläkin oli mielessä, että onko suvussa joku "kirous" tyttölapsien kohdalla.

Hyvin on mennyt, oikea päivänsäde tyttö on ollut koko suvulle.

Tsemppiä Sinulle

No mun äiti on sellainen, että se on aina tyttöjä toivonut, itellään on kaksi tyttöä ja meillekin on tyttöjä toivonut, 'kun niille saa niin ihania vaatteita'... Mulla on kaksi poikaa ja yksi tyttö ja nyt raskaana. 'Kyllä olis jo tytön vuoro' jaksaa muistutella... MUTTA vaikka hän on aina avoimesti tyttöjä toivonut, niin pojat on ottanut aivan yhtä ihanasti omikseen kuin tytönkin, että ei se meillä ole ainakaan tarkoittanut eriarvoisuutta kohtelussa :heart: Että kyllähän se välillä vähän pännii kun tyttöä aina toivoo, mutta kun tiedän että pojatkin on yhtä rakkaita, niin ei se silleen kuitenkaan meidän välejä hierrä :)

Yhteistyössä