Ärsyttävimmät blogit?

• Viestiketjun aloittaja HIhhhihihih!
  • Ensimmäinen viesti
"heidi"
[QUOTE="Mao";23855922]Under my motherly wings, nykyään eri nimellä toimiva blogi. Kaikkia hankintojaan bloggaaja nimittä upeiksi, olipa ne sitten designia tai kirppiskamaa, parasta pitää olla. Kuvat ovat luokattoman huonoja. Bloggaaja itse vaihtaa mielipidettään asiasta kuin asiasta vähän väliä, laidasta laitaan. On jotenkin hämmentävän ristiriitainen.[/QUOTE]

Sama blogi jossa kirjoittaja lopettaa kirjoittamisen joka toinen viikko. Esittelee kalliita ostoksiaan ja takana kuvissa komeilee ysäri asunto jossa jokainen pintä huutaa rahaa...

"Mao"
[QUOTE="heidi";23856042]Sama blogi jossa kirjoittaja lopettaa kirjoittamisen joka toinen viikko. Esittelee kalliita ostoksiaan ja takana kuvissa komeilee ysäri asunto jossa jokainen pintä huutaa rahaa...[/QUOTE]

Juuri näin. Lapset on aseteltu kuviin, kuin jotkut näyttelyesineet. Blogista tulee väkisin kuva, että tavis-kotirouva yrittää saada elämänsä näyttämään hohdokkaammalle kuin se oikeasti on. Rouvallahan on myös erillinen vartalonmuokkausbloki, joka on vähintään yhtä viihdyttävä! :D

"vieras"
Tämä ei ollu ainoa laatuaan kirjoituksissa, mutta viittaampa nyt tähän, kun esimerkistä käy.
MISTÄ kumpuaa näin syvä kateus ja katkeruus?
Miksi ei yritä itse sen sijaan että pilaa omaa oloaan tällaisella asenteella?
Mistäs tiedät, etten tee - minä vain en tunne tarvetta vähätellä tekemisiäni ja saada fanilaumaan pissimään pöksyynsä jokaisesta postauksesta. Vaatteet, joita olen ommellut, ovat olleet haluttuja kierrätettynä, mutta en ole mitään "omaa vaatebrändiä" luonut, kuten ah niin moni muu kotiäiti huonommillakin ompelutaidoilla. En ole ostanut mitään design-nimilappuja, saati kiinnitellyt vaatteisiin mitään "handmade with love" tms tekstejä, vain kokolapun olen laittanut, jotta muistan itse minkä kokoinen vaate on (harvemminpa teen liian isoja tai pieniä)

Kait minä sitten olen kateellinen ja katkera, jos jonkin blogin "kun mä oon niin laiska/saamaton/huono" "kait tästä tuli ihan kiva, mutta" ja sitten ne kymmenet "voi tää on niin ihana, miten sä osaat, mäkin tahdon, tee mulle tollanen. paljon maksaa" vouhotus tympäsee ja ärsyttää. Onneksi ei ole pakko lukea, mutta jos mitä tahansa käsityöblogia lukee, niin ennemmin tai myöhemmin tulee linkitys (viimeistään arpajaisten aikaan) näihin "ihkuu, ihkuu, voi kun sä oot niin taitava!" blogeihin....

[QUOTE="vieras";23856068]Mistäs tiedät, etten tee - minä vain en tunne tarvetta vähätellä tekemisiäni ja saada fanilaumaan pissimään pöksyynsä jokaisesta postauksesta. Vaatteet, joita olen ommellut, ovat olleet haluttuja kierrätettynä, mutta en ole mitään "omaa vaatebrändiä" luonut, kuten ah niin moni muu kotiäiti huonommillakin ompelutaidoilla. En ole ostanut mitään design-nimilappuja, saati kiinnitellyt vaatteisiin mitään "handmade with love" tms tekstejä, vain kokolapun olen laittanut, jotta muistan itse minkä kokoinen vaate on (harvemminpa teen liian isoja tai pieniä)

Kait minä sitten olen kateellinen ja katkera, jos jonkin blogin "kun mä oon niin laiska/saamaton/huono" "kait tästä tuli ihan kiva, mutta" ja sitten ne kymmenet "voi tää on niin ihana, miten sä osaat, mäkin tahdon, tee mulle tollanen. paljon maksaa" vouhotus tympäsee ja ärsyttää. Onneksi ei ole pakko lukea, mutta jos mitä tahansa käsityöblogia lukee, niin ennemmin tai myöhemmin tulee linkitys (viimeistään arpajaisten aikaan) näihin "ihkuu, ihkuu, voi kun sä oot niin taitava!" blogeihin....[/QUOTE]

Pahoittelen, mutta yhä kuulostaa kovin katkeralle ja kateelliselle.

Ehkä olen väärässä. Ehkä olet positiivinen, elämääsi tyytyväinen, käsistäsi taitava ja sen myötä myös kykenevä antamaan arvon muidenkin tekemisille ja kannustamaan niitä, jotka eivät samaan yllä.
Jotenkin vain epäilyttää.

:)

"plääh"
Mä ihmettelen muutamaa kotiompelijaa joilla tosiaan on oma "tuotemerkki" ja ompelevat suuria määriä, jatkuvasti tulee uutta. Tekeleet on juosten kustun näköisiä, tuhruisia, epäsiistejä applikointeja, saumat ihan vinossa ja repsottaa miten sattuu, ei mitään värisilmää jne. Ompelen joo itsekin lapsille vaatteita, mutta en koskaan kehtaisi blogata sellaisia ryysyjä mitä paljon näkee. Kommenttiboksissa ihastellaan, ja mun tekis mieli kirjoittaa että karmean näköinen, oikeesti, en kehtais omalleni pukea. :D

Mulla on rima aika korkealla mitä hyväksyn ja mitä en, siis omissa käsitöissäni. Eikä mulla ole blogia, en tunne tarvetta leveillä ja kerätä glooriaa. En ompele vaatteisiin mitään Handmade with love-lappusia, mitä väliä sillä on kuka ne on tehny. Usein jo kuosista näkee että on itsetehty.

Toisekseen mä ihmettelen syvästi, miten kahden lapsen äiti ompelee yhdessä päivässä kymmenisen vaippaa, pari vaippapussia, haalarit, housuja ja paitoja. Joko se ei vahdi kersojaan ollenkaan tai niillä on koko ajan hoitaja. Muuten ei voi olla mahdollista että kotiäiti ompelee 8-9 tuntia päivässä. Yhden tällaisen tehotuottajan tiedän livenä, ja ovat aika pulleita koko perhe, kaksivuotias juo tuttipullosta ja syövät järkyttävän epäterveellisesti. Kun ei tee ruokaa eikä muutenkaan kasvata lapsiaan, niin ehtiihän siinä tietysti. Eineslaatikko vaan eteen niin äiti pääsee ompelemaan.

"joo"
[QUOTE="vieras";23705394]Kaikki Katsokaa Minua, kauniita lapsiani, täydellistä perhe-elämääni ja ihastuttavaa kotiani -blogit.[/QUOTE]

tälläset ja sitten niitä vaateposeerauskuvia. Toinen "ryhnmä" on ne jotka kopioi joltain suositulta blogilta kaiken ja tekee samat jutut, kuvatkin on samanlaisia ja sit se profiilikuva missä se kamera ja bloginpitäjä...

"vieras"
[QUOTE="joo";23856487]Toinen "ryhnmä" on ne jotka kopioi joltain suositulta blogilta kaiken ja tekee samat jutut, kuvatkin on samanlaisia ja sit se profiilikuva missä se kamera ja bloginpitäjä...[/QUOTE]

Muakin ärsyttää ne copycatit! Miksi ihmeessä perustaa blogi, ihan vaan laittaakseen sinne samat asiat, kuvat ja fontit kuin jollain muulla? Huhhuh! Tälläsillä ihmisillä ei ole sitä omaa luovuutta ollenkaan.

Itse teen paljon käsitöitä, mutta olen enemmän työläinen kuin innovatiivinen. Siksi en halua esitellä tekeleitäni julkisesti.

nipoko?
Kävin kurkkaa ton life of Silja ja en tiedä olenko sitten nipo vai mitä, mutta tuo päättärimekko on ihan sopimaton tuon ikäiselle ja tuohon tilaisuuteen! :O

http://life-of-silja.blogspot.com/2011/05/im-addicted-and-i-just-cant-get-enough.html

Baariin olisi ihan ok, mutta eipä taida 15-vuotias sinne edes päästä...

[QUOTE="plääh";23856414]Mä ihmettelen muutamaa kotiompelijaa joilla tosiaan on oma "tuotemerkki" ja ompelevat suuria määriä, jatkuvasti tulee uutta. Tekeleet on juosten kustun näköisiä, tuhruisia, epäsiistejä applikointeja, saumat ihan vinossa ja repsottaa miten sattuu, ei mitään värisilmää jne. Ompelen joo itsekin lapsille vaatteita, mutta en koskaan kehtaisi blogata sellaisia ryysyjä mitä paljon näkee. Kommenttiboksissa ihastellaan, ja mun tekis mieli kirjoittaa että karmean näköinen, oikeesti, en kehtais omalleni pukea. :D

Mulla on rima aika korkealla mitä hyväksyn ja mitä en, siis omissa käsitöissäni. Eikä mulla ole blogia, en tunne tarvetta leveillä ja kerätä glooriaa. En ompele vaatteisiin mitään Handmade with love-lappusia, mitä väliä sillä on kuka ne on tehny. Usein jo kuosista näkee että on itsetehty.

Toisekseen mä ihmettelen syvästi, miten kahden lapsen äiti ompelee yhdessä päivässä kymmenisen vaippaa, pari vaippapussia, haalarit, housuja ja paitoja. Joko se ei vahdi kersojaan ollenkaan tai niillä on koko ajan hoitaja. Muuten ei voi olla mahdollista että kotiäiti ompelee 8-9 tuntia päivässä. Yhden tällaisen tehotuottajan tiedän livenä, ja ovat aika pulleita koko perhe, kaksivuotias juo tuttipullosta ja syövät järkyttävän epäterveellisesti. Kun ei tee ruokaa eikä muutenkaan kasvata lapsiaan, niin ehtiihän siinä tietysti. Eineslaatikko vaan eteen niin äiti pääsee ompelemaan.[/QUOTE]

Minulla on kolme lasta ja siitä huolimatta kykenen ompelemaan ison määrän vaatetta päivässä niin halutessani.
Mitä tulee näihin ompelu/käsityöblogeihin niin kyllä olen monien kotiompelijoiden töistä tykännyt ja hyvää jälkeä tekevät. Monet ompelijat ovat myös alan ammattilaisia.
Itse en ärsyynny yhdestäkään blogista. Joskus luen jotain blogia jonkin aikaa ja jos alkaa tuntua samalta joka toinen postaus niin lopetan ja etsin tilalle vaikka toisen. En nyt noissa linkeissä nähnyt mitään ärsyttävää, tosin ei ne minun luettavakseni tule :)

Annabella12
http://klipsiworld.blogspot.com/ ärsyttää eniten ja toinen on tuo life of silja... tyhmiä pissiksiä, jotka tuskin tulevat minnekkään elämässään pääsemään

hoh hoh
Pakko tulla ihmettelemään näitä bloggaavia äitejä joilla pieni esikoinen ja raskaus loppusuoralla. Kun ei jakseta sitä esikoistakaan, valitetaan normaaliin raskauteen kuuluvista vaivoista ja kuitenkin odotetaan tervettä lasta ja esikoinenkin on terve. Kyllä välillä ihmetyttää mikä pakko niitä lapsia on suoltaa! Toinen suosittelee kaikille perhetyötä lasta hoitamaan ja vetää herneet nokkaan jos joku ehdottaa että omat lapset tulisi ensisijaisesti hoitaa ihan itse..Nykypäivä näkyy näissä blogeissa niin hyvin; itsekästä kaikki mulle heti nyt touhua ja kiitollisuutta ei tunneta mistään. Odottelenkin näitä bloggauksia sitten kun vauva on syntynyt, mahtaa olla painokelvotonta tekstiä :/ esimerkkinä näistä verskin valtakunta. Itsellänikin on pieniä lapsia, ja toki olen välillä väsynyt. Vuosien lapsettomuuden jälkeen tunnen kuitenkin lapsistani ensisijaisesti iloa ja kiitollisuutta.

VierasX
[QUOTE="Vieras";28155804]Eihän se ole suosittu. Blogilistan mukaan vain 155 kävijää viikossa. Viipaleissa taas on yli 11 000 ja sitä minä taas en todellakaan ymmärrä.[/QUOTE]

Mummeliisan mielipiteitä jakava käytös ja persoona herättää kiinnostusta. Muistan, että muutama vuosi takaperin tuo blogi ei ollut kovinkaan suosittu, mutta näemmä noussut isoon suosioon. Hyvä, että vähän erilaisetkin blogit on suosittuja eivätkä pelkästään teinimäiset...

Itse en lue "viipaleita", ei ole mun makuun, mutta osaahan Mummeliisa kirjoittamisen jalon taidon. Itseasiassa paremmin kuin suurin osa bloggareista.

"Vieras"
Mummeliisan mielipiteitä jakava käytös ja persoona herättää kiinnostusta. Muistan, että muutama vuosi takaperin tuo blogi ei ollut kovinkaan suosittu, mutta näemmä noussut isoon suosioon. Hyvä, että vähän erilaisetkin blogit on suosittuja eivätkä pelkästään teinimäiset...

Itse en lue "viipaleita", ei ole mun makuun, mutta osaahan Mummeliisa kirjoittamisen jalon taidon. Itseasiassa paremmin kuin suurin osa bloggareista.
Siitä tuli suosittu silloin kun Hesari teki sen suuren blogijuttunsa. Olisiko ollut 2005 ? Sen kautta minäkin aloin lukemaan.

Blogged
[QUOTE="Vieras";28155958]Siitä tuli suosittu silloin kun Hesari teki sen suuren blogijuttunsa. Olisiko ollut 2005 ? Sen kautta minäkin aloin lukemaan.[/QUOTE]

Mitä siinä blogijutussa oli? Ei muista tommosta lainkaan...

Yhteistyössä