[QUOTE="plääh";23856414]Mä ihmettelen muutamaa kotiompelijaa joilla tosiaan on oma "tuotemerkki" ja ompelevat suuria määriä, jatkuvasti tulee uutta. Tekeleet on juosten kustun näköisiä, tuhruisia, epäsiistejä applikointeja, saumat ihan vinossa ja repsottaa miten sattuu, ei mitään värisilmää jne. Ompelen joo itsekin lapsille vaatteita, mutta en koskaan kehtaisi blogata sellaisia ryysyjä mitä paljon näkee. Kommenttiboksissa ihastellaan, ja mun tekis mieli kirjoittaa että karmean näköinen, oikeesti, en kehtais omalleni pukea.
Mulla on rima aika korkealla mitä hyväksyn ja mitä en, siis omissa käsitöissäni. Eikä mulla ole blogia, en tunne tarvetta leveillä ja kerätä glooriaa. En ompele vaatteisiin mitään Handmade with love-lappusia, mitä väliä sillä on kuka ne on tehny. Usein jo kuosista näkee että on itsetehty.
Toisekseen mä ihmettelen syvästi, miten kahden lapsen äiti ompelee yhdessä päivässä kymmenisen vaippaa, pari vaippapussia, haalarit, housuja ja paitoja. Joko se ei vahdi kersojaan ollenkaan tai niillä on koko ajan hoitaja. Muuten ei voi olla mahdollista että kotiäiti ompelee 8-9 tuntia päivässä. Yhden tällaisen tehotuottajan tiedän livenä, ja ovat aika pulleita koko perhe, kaksivuotias juo tuttipullosta ja syövät järkyttävän epäterveellisesti. Kun ei tee ruokaa eikä muutenkaan kasvata lapsiaan, niin ehtiihän siinä tietysti. Eineslaatikko vaan eteen niin äiti pääsee ompelemaan.[/QUOTE]
Minulla on kolme lasta ja siitä huolimatta kykenen ompelemaan ison määrän vaatetta päivässä niin halutessani.
Mitä tulee näihin ompelu/käsityöblogeihin niin kyllä olen monien kotiompelijoiden töistä tykännyt ja hyvää jälkeä tekevät. Monet ompelijat ovat myös alan ammattilaisia.
Itse en ärsyynny yhdestäkään blogista. Joskus luen jotain blogia jonkin aikaa ja jos alkaa tuntua samalta joka toinen postaus niin lopetan ja etsin tilalle vaikka toisen. En nyt noissa linkeissä nähnyt mitään ärsyttävää, tosin ei ne minun luettavakseni tule