Ärsyttävää kun täällä ei sossusta saa sosiaalista luottoa

• Viestiketjun aloittaja "Ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
[QUOTE="eee";28175263]Voisitko sinä puolestasi koettaa ymmärtää, miksi niin moni suosittelee sinulle sitä huonekalujen myyntiä?[/QUOTE]

Kerro mulle mitä järkeä mun olisi myydä vanhoja käytettyjä huonekaluja pilkkahintaan? Huonekaluja jotka olen itse saanut ilmaiseksi tai pilkkahintaan. Sitten kun on rahatilanne parempi ja varaa isompaan asuntoon niin ei olekaan huonekaluja. Niin mitä järkeä? Tietysti laitan ylimääräiset varastoon väliaikaisesti ja otan sitten taas käyttöön kun on isompi asunto.

Menikö nyt viimein perille?

ohhoh
[QUOTE="eee";28175254]Siksihän Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus. (Ja lapsella isä, mutta ai niin, hän ei jostain syystä kyennytkään ottamaan lasta luokseen.)[/QUOTE]

Subjektiivinen päivähoito-oikeus ei oikeuta pitämään lasta pk:ssa 24/7, vaikka jotkut varmasti mielellään niin tekisivätkin...
Jos yh-äiti esim. opiskelee päivät ja tekee illat töitä, niin meinaatko, että lapsi saa olla pk:ssa yli 10h/vrk? Vuororyhmässä joo saa, mutta ei päivittäin.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
lklöll
Täällä on oikeesti kyllä nyt taas korppikotkien kokoontumisajot kommenteista päätellen.

Ap:lle tsemppiä, tiedän, että opiskelevana yh:na on super-rankkaa, koita pärjätä :)

ilkeä?
[QUOTE="mamma";28175062]No hyvä jos olet suunnitellut lapsen. Mutta olisit suunnitellut NE OPISKELUT myös ennen lasta. Ja aivan samalla tavalla se yh-LESKI on toivottavasti suunnitellut NE OPISKELUT ennen lapsia.
Kuka tässä on se pahvi?![/QUOTE]

Oletkos sinä nimimerkki "mamma" nyt hiukan ilkeä? Minulla oli ammatti kun menin naimisiin ja sain aviomieheni kanssa 3 lasta. No yhksi jäin. Ja arvaa, mitä, olen opiskellut lisää. Nytkin käyn työssä ja suoritan ylempää korkeakoulututkintoa siinä sivussa. Eikö sitten lisää saa opiskella jos on yh? Rahankäyttöä voi opetella moni opsikelija ja myös moni työssä käyvä. Mutta jättäkää nyt helvata sentään tuo "miksi olet yh-kortti" käyttämättä. Olen yh koska nieheni pakeni perhe oystä. Veljeni vaimo on 4n yh koska veljeni otti ja kuoli sairauteen. Joku on yh koska mies hakkasi. Juu minussakin voi olla vikaa, kerran mies ei jaksanut ja onkin. Mutta kukaan teitä "miksi olet yh"-korttilaisista ei voi vannoa että huomenna, ensi vuonna tai vuonna 2020 juuri sinä et olisi yh, tai että miehesi ei olisi.
Rahankäytön kanssa on ongelmia monella perheellisellä ja hyvätuloisellakin ja yksin voi jäädä miestä kuka vaan. Opetellaan sitä rahankäyttöä eikä kiilloteta omaa sädekehäämme.

ölkölk
Mua aina ärsyttää tuo isälle tuuppaaminen. "Onhan sillä isäkin" "Laita se isälleen, niin pääset töihin" "Kai sillä lapsella isäkin on". Isä kun voi asua toisella puolella Suomkea, omata vakavan sairauden, olla välinpitämätön lastaan kohtaan tms. jonka takia se ei nyt vaan oikeasti aina onnistu jakamaan sitä hoitovastuuta.

[QUOTE="mamma";28175122]No ihan miten vaan. Mutta eikö ole vähän turvallisempi olo kun on tutkinto taskussa ja työpaikka katsottuna. Voi sitten myös itse elättää ne lapset ettei tarvii elää yhteiskunnan rahoilla?
Joo tiedän että on eri näkemyksiä mutta itse en vaan pysty ymmärtämään sitä että rahaa pitäisi saada ilmaisekis. Oma tyylini elää on sellainen että maksan omat kuluni ja saan vähän myös säästöön. Tämä on aina ollut se ykkösjuttu.Llapsi tuli vasta kun asiat oli järjestyksessä eikä häneltä ole koskaan puuttunut mitään, ei myöskään läsnäolevat vanhemmat.
Kukin taaplaa tyylillään, mutta minä en tykkää pummityylistä, en ole koskaan tykännyt enkä tule mielipidettä siitä muuttamaan. Ja vielä sekin että minä en ole sossuta koskaan hakenut rahaa mutta makamistani veroista kyllä maksetaan työtä vieroksuville toimeentulo. Se vaan nyppii.[/QUOTE]

joskus ne suunnitelmat muuttuu. mulla oli tutkinto taskussa ku lapset syntyi ja suunnitelmissa mille uralle lähden. no kotiäitivuosien aikana ne suunnitelmat ja urahaaveet muuttui :D niinpä on opiskeltava uusi ammatti vaikka äiti olenkin. kai sitä omaaki elämää saa elää ja toteuttaa omaa unelmaa :)

Sinuna olisin onnellinen ettet joudu kodittomaksi lapsesi kanssa vaikka koti olisikin
yksiö.
Ja näin olen ymmärtänyt ettei sossu laita lapsiperhettä vähässä ihmeessä taivasalle.
Siitä sitten pikkuhiljaa nouset ylöspäin-koska sehän on ainoa suunta tilanteessasi!

"vieras"
Tuo sosiaalinen luotto on kyllä hyvä asia, ihme, ettei se ole joka kunnassa käytössä.

Kyllähän se yksiö varmasti äkkiä ahtaalta tuntuu, mutta äkkiä sitä sopeutuu. Meilläkin on vain kaksio, vaikka nelihenkinen perhe ollaan, mutta hyvin sovitaan. Ainakin välit ovat lämpimät ja läheiset :). Toivottavasti asuntoon kuuluu kuitenkin erillinen häkkivarasto, sinne sopii yllättävän paljon tavaraa. Teidän tilanne on kuitenkin väliaikainen, joten kovasti jaksamista, kyllä kaikki siitä paremmaksi muuttuu. Tsemppiä!

"a p"
Kunnasta tarjottiin 40 neliöistä asuntoa jossa pieni makkari ja tupakeittiö. Tuo voisi olla lapsen kanssa paremmin toimiva ratkaisu kuin perusyksiö. Matkaa tuolta on toki enemmän kauppoihin ja palveluihin, mutta on onneksi kesä tulossa ja pääsee pyörällä kulkemaan. Ja kun tilanne tosiaan väliaikainen.

"mamma"
Siis en nyt ymmärrä miksi on niin vaikea ymmärtää sitä että joku voi oikeasti suunnitella ja tehdä valintoja elämässä niin että pärjää. Elämässä voi tosiaan tapahtua mitä vaan, voi tulla sairauksia, onnettomuuksia ja jopa kuolemaa. Mitään niistä ei voi suunnitella mutta hitto vie, sen voi kyllä suunnitella koska niitä lapsia hankkii. Samoten on minusta kummallista jos äiti- tai isäihminen ei ajattele aina ensin lasta. Se että opiskelee työn ohella tai odottaa että voi mennä uudelleen kouluttautumaan vasta sitten kun lapsi on sen ikäinen että pärjää illat yksinkin, tai on aikuinen, on niitä kuuluisia uhrauksia joita vanhemman kuuluu minusta tehdä lapsensa eteen.
Minusta on ihmeellistä tämä minä, minä, minä aina ensin ajattelu. Minä haluan lapsen- no hankkii sitten lapsen. Minä keksin että en haluakkaan tehdä enää paskaduunia joten minä, minä, minä menen nyt opiskelemaan vaikka minulla ei ole siihen varaa, saatikka sitten elättää sitä lasta. Minä menen sitten sossusta hakemaan kun minulla ei ole rahaa ja voi kumma kun en saakkaan sieltä luukulta rahaa. MITÄH??
Koittakaa nyt hyvät ihmiset ymmärtää että ne teidän lapset on aivan vanhempiensa armoilla, päätitte sitten tehdä mitä tahansa. Vanhemman KUULUU TEHDÄ UHRAUKSIA TARVITTAESSA lastensa eteen. Se voi tarkoittaa sitä että tekee paskaduunia kunnes on sopiva aika opiskella lisää. Tai se voi tarkoittaa sitä että joutuu todella niistä etelänmatkoista, kivoista vaatteista, kampaajakäynneistä, sisäfileestä, untuvapeitosta, kaljoista/siidereistä ja juhlimisesta luopumaan, ja mitä ikinä tahansa muutakin. Itse voi olla nälissään ja kylmissään mutta lapsi ei saa olla, ei ikinä.
Ja juu opiskella saa ja pitää, mutta pitää katsoa että pärjää taloudellisesti, se on AINA harkittava ensin.

"mamma"
[QUOTE="a p";28175651]Mamma, sä olet tuonut jo oman tyhmyytesi esille tarpeeksi monta kertaa joten voit lopettaa.[/QUOTE]

OK. Ymmärrän. Osui ja upposi. Onnea sitten vaan valitsemallesi tielle.

"vieras"
[QUOTE="a p";28175651]Mamma, sä olet tuonut jo oman tyhmyytesi esille tarpeeksi monta kertaa joten voit lopettaa.[/QUOTE]

mamma on harvinaisen älykkään oloinen. Kyllä ihmisellä itsellään pitää olla vastuu itsestään. Ja vanhemmalla tietysti lapsestaan.

[QUOTE="a p";28175666]Ei vaan onnea sulle kun et ymmärrä lukemaasi missään kohtaa.[/QUOTE]

Moni meistä ei ymmärrä miksi tilanne on tuohon päässyt. Apua ois haettava ennenkuin ollaan häädön alla. Ja epäilyttävää on kun ei mitenkään avata vaan aina sanotaan "ei" ja "ei kuulu teille". Ok ei kuulukaan mutta vaikea ehotta apua kun ei tiedä faktoja.

"a p"
Moni meistä ei ymmärrä miksi tilanne on tuohon päässyt. Apua ois haettava ennenkuin ollaan häädön alla. Ja epäilyttävää on kun ei mitenkään avata vaan aina sanotaan "ei" ja "ei kuulu teille". Ok ei kuulukaan mutta vaikea ehotta apua kun ei tiedä faktoja.
Pyysinkö mä apua vai harmittelinko sitä ettei täällä saa sosiaalista luottoa? Mä en ole teille tilivelvollinen kertomaan miksi tilanne on tämä. Se on nyt tämä eikä muuksi muutu. Ei ole teidän asia.

"mamma"
[QUOTE="a p";28175666]Ei vaan onnea sulle kun et ymmärrä lukemaasi missään kohtaa.[/QUOTE]

Ja halusit sitten kuitenkin jatkaa tätä narinaa.
Ymmärrän vallan mainiosti että et nyt opiskellessasi pärjää taloudellisesti, sehän tässä oli se perusviesti, halusit tai et. Et ole ajatellut sitä että ensin sinun pitää turvata lapsesi toimeentulo ja sitten vasta harkita että onko varaa myös opiskella. Ilmeisesti et myöskään ole työn ohella opiskeleva äiti vaan kokaikainen opiskelija. Lähtökohtaisesti olet siis valinnut opiskelupaikkasi väärin. Nyt ole huomannut että et pärjää, edes sossun avulla ja kitiset sitten täällä kun joudut muuttamaan pienempää asuntoon. Tuntuu kuitenkin olevan varaa vuokrata huonekaluille varastotilaa uutta isoa asuntoa odotellessa?
Ei hyvää päivää sentäs... :( En kyllä jaksa enää rautalangasta vääntää, kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Toivottavasti edes lapsesi sitten aikanaan pärjää vaikka on mutsiltaan saanut moisen mallin.

"vieras"
[QUOTE="a p";28175695]Pyysinkö mä apua vai harmittelinko sitä ettei täällä saa sosiaalista luottoa? Mä en ole teille tilivelvollinen kertomaan miksi tilanne on tämä. Se on nyt tämä eikä muuksi muutu. Ei ole teidän asia.[/QUOTE]

Ei ole meidän asia myöskään se, ettei teillä jaeta sosiaalista luottoa. Senkin silti halusit jakaa täällä, miksi?

[QUOTE="a p";28175695]Pyysinkö mä apua vai harmittelinko sitä ettei täällä saa sosiaalista luottoa? Mä en ole teille tilivelvollinen kertomaan miksi tilanne on tämä. Se on nyt tämä eikä muuksi muutu. Ei ole teidän asia.[/QUOTE]

Jos ihminen on itse sössinyt asiansa, miksi hänelle pitäisi myöntää luottoa? Jos on esim ottanut liian ison asunnon tuloihin nähden ja saanut siitä häädön, niin miksi pitäisi saada luotto että voi jäädä siihen liian isoon asuntoon asumaan/saada toinen yhtämiso asunto muualta?

"a p"
[QUOTE="mamma";28175707]Ja halusit sitten kuitenkin jatkaa tätä narinaa.
Ymmärrän vallan mainiosti että et nyt opiskellessasi pärjää taloudellisesti, sehän tässä oli se perusviesti, halusit tai et. Et ole ajatellut sitä että ensin sinun pitää turvata lapsesi toimeentulo ja sitten vasta harkita että onko varaa myös opiskella. Ilmeisesti et myöskään ole työn ohella opiskeleva äiti vaan kokaikainen opiskelija. Lähtökohtaisesti olet siis valinnut opiskelupaikkasi väärin. Nyt ole huomannut että et pärjää, edes sossun avulla ja kitiset sitten täällä kun joudut muuttamaan pienempää asuntoon. Tuntuu kuitenkin olevan varaa vuokrata huonekaluille varastotilaa uutta isoa asuntoa odotellessa?
Ei hyvää päivää sentäs... :( En kyllä jaksa enää rautalangasta vääntää, kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Toivottavasti edes lapsesi sitten aikanaan pärjää vaikka on mutsiltaan saanut moisen mallin.[/QUOTE]

Siis miten tyhmä sä oikein olet?! Noilla älynlahjoilla et taida itsekään kovin hyvin pärjätä elämässä. Tai no sun ajatuksilla mun olisi ollut parempi olla työtön kuin opiskella työllistävälle alalle. Sille en voi mitään, että olet niin tyhmä ettet tajua että joka paikassa ei ole mahdollisuutta tehdä töitä kokopäiväisesti ja samalla opiskella ammatti siltä alalta.

Missä mä kirjoitin vuokraavani varastotila?! Lue nyt idiootti tarkemmin! Mutta kun et osaa vaan pitää yrittää päteä vaikka lahjat ei riitä yhtään mihinkään.

Yhteistyössä