ärsyttääkö teitä vanhemmat jotka

kolmen äiti
No ärsyttää. Myös niin päin että mennään kylään, jossa isäntäväen lapset mättää salamannopeasti pöydän tyhjäksi, siihen malliin että heti pöytään istuttua otetaan 5 mokkapalaa ja 8 keksiä omalle lautaselle, ettei vaan ilman jäädä...

Äitinsä motkottaa mutta ei kuitenkaan napakasti kiellä ja katso että kielto myös tehoais.

Ainahan ne lapset on makean perään olleet, mutta karhunpalvelus tehdään jos ei niitä pöytätapoja edes yritetä opettaa!
 
minua taas häiritsee jonkin verran se jos kylässä oleva lapsi ottaa jonkun leivonnaisen, haukkaa kerran ja ottaa jonkun muun ja sekin jää syömättä jne.
eikä vanhemmat välitä. Eivätkä edes lopuksi siivoa niitä sotkuja pois, vaan ovat pitkin pöytiä ja lattioita sitten. Itse aina sanon omille lapsille, että sitten saat ottaa toisen kun oot ensin syöny edellisen. ja tämä sama homma pätee meillä kotonakin eikä vain kylässä
 
vieras
Laita tarjolle vain muutamat tarjottavat(kun he tulevat kylään).Muut laita pois esiltä, niin..ettei tule houkutuksia.Kerran äiti ei saa heihin mitään kontaktia, niin älä laita esille herkkuja.Tai jos olet leiponut esim.synttäreihin, niin sano...että yhdet voi ottaa ja loput ovat juhliin yms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harald haaraparta:
musta on vaan ihanaa kun tarjottavat maistuvat ja mulle on tärkeintä, että lapset saavat masunsa täyteen ja sitten vasta vanhemmat. =)
Kyllä, mutta liika on liikaa. Kyllä minusta herkutella saa, mutta liiallinen makea ei ole hyväksi.Varmasti mahat kipeänä sitten ovat, jos makealle täyttävät mahansa. Lisäksi voi moni lapsi ahmisen jälkeen voida niin huonosti, että oksentaa jne.
 
joo mua kyllä ärsyttää just tuommoinen ja varsinkin kun meidän yksi lapsista on semmoinen että kylässä ja ihan missä vaan käyttää tilaisuutta hyväkseen ja mättää minkä ehtii. Just mokkapalat on on paha ja fanipalat ym tosi ihanat suklaiset herkut. Ojennan kyllä heti häntä kun huomaan ja jo etukäteen kun mennään kylään sanon että vain yksi pala ja että yritetään käyttäytyä nätisti, mutta ei :( AINAsama juttu. Sitten kun on vielä niitä kyläpaikkoja joissa lasta vaan kannustetaan siihen että "ota vaan lisää" "kyllä niitä riittää" ja itse on ihan että |O AAAAAARGH!!!! Olen yrittänyt kaikella tavalla jo ojentaa ja kasvattaa tässä asiassa mutta tän yhden tytön kohdalla hiukan huonolla menestyksellä. Joten täytyy varmaan vaan jaksaa ja jatkaa samaa linjaa. Mitäs se Keijo Tahkokallio sanoikaan että lapsi yleensä oppii noin tuhannen toiston jälkeen..... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harald haaraparta:
musta on vaan ihanaa kun tarjottavat maistuvat ja mulle on tärkeintä, että lapset saavat masunsa täyteen ja sitten vasta vanhemmat. =)
Kyllä, mutta liika on liikaa. Kyllä minusta herkutella saa, mutta liiallinen makea ei ole hyväksi.Varmasti mahat kipeänä sitten ovat, jos makealle täyttävät mahansa. Lisäksi voi moni lapsi ahmisen jälkeen voida niin huonosti, että oksentaa jne.
se onkin sitten vanhempien vastuulla ja päätettävissä se asia...

 
vieras
Ja minä kun kutsun vieraita, odotan kovasti heidän tuloaan, toivon, että viihtyvät ja nauttivat tarjoiluista rennosti - myös lapset! En tarkoita huonoa käytöstä, mutta en myöskään tuijota kuka mitäkin syö ja minkä verran. Kyllä olisin tosi pahoillani, jos ihmiset eivät nauttisi leipomuksistani tai jos lasten annettaisiin ottaa vain muutaman piparin tms. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi. Ja tosi kurjaa on, jos ihmiset tulevat täyteen asti syöneinä kylään ja laitetut tarjoilut menevät "hukkaan". Nautin itsekin olostani, kun vieraita on ja jo heidän odottamisestaan. Jos jotkut vieraat ovat minulle epämieluisia (kuten täällä syntyy vaikutelma), en kutsu heitä kotiini.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja minä kun kutsun vieraita, odotan kovasti heidän tuloaan, toivon, että viihtyvät ja nauttivat tarjoiluista rennosti - myös lapset! En tarkoita huonoa käytöstä, mutta en myöskään tuijota kuka mitäkin syö ja minkä verran. Kyllä olisin tosi pahoillani, jos ihmiset eivät nauttisi leipomuksistani tai jos lasten annettaisiin ottaa vain muutaman piparin tms. Sitä kutsutaan vieraanvaraisuudeksi. Ja tosi kurjaa on, jos ihmiset tulevat täyteen asti syöneinä kylään ja laitetut tarjoilut menevät "hukkaan". Nautin itsekin olostani, kun vieraita on ja jo heidän odottamisestaan. Jos jotkut vieraat ovat minulle epämieluisia (kuten täällä syntyy vaikutelma), en kutsu heitä kotiini.
aivan samaa mieltä.
 
vieras
Mua harmittaa enemmän se, että esim synttäreillä lapetaan iso annos kakkua, keksejä jne lautaselle, maistetaan ja jätetään syömättä. Tyyliin että ku emppu ei syö ni enhän mäkään voi tästä tykätä. No, koiralle ainakin maistuu
 
No kyllä ärsyttäis sellanen että ilman lupaa joku alkaa rähmimään kakkua ym kun kukaan ei ole vielä aloittanut vaan pöytää vasta katetaan tai vastaavaa.
Juuri siksi oon kouluttanu pojusta päinvastasen :D . Se kysyy multa:" äiti saanko mä ottaa keksin"? Ja kun annan luvan, kun muutkin alkaa syömään, niin se kysyy aina kaikesta saako ottaa. Ei ahmi ilman lupaa mitään. Jos olen sanonut että ei tarvitse kysyä enää, syö ihan rauhassa niin saattaa ottaa sitten ilman kysymistä mutta joskus silloinkin kysyy joka keksiin ym luvan :saint:
Kun se oli ihan taapero, opetin jo heti silloin että mitään ei oteta ennenkuin on tullut lupa juhlan järjestäjältä ja kun minä annan luvan.
Määriä en ajattele, syötäviksi ovat tarkoitettuja ainakin meillä. Mutta se tapa miten otetaan...ettei lähmitä joka keksiä vaan että aikuinen valvoo että se otetaan mihin kosketaan jne. :wave:
 

Yhteistyössä