Ärsyttääkö sinua medikalisaatio suomessa?

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En puhuisi medikalisaatiosta vaan yhteiskunnalle edullisemmaksi tulevasta ennakoivasta terveydenhuollosta. Ongelma on lähinnä yksittäisten ihmisten täydellinen väliinpitämättömyys omaan hyvinvointiinsa tai pahoinvointiinsa.
 
vierailija
Oisit ""hei", post: 22319865"]
Tai sitten niitä aletaan vasta diagnisoimaan kunnolla nyt. Mulla on ollu adhd koko elämän mutta vasta nyt sain diagnoosin ja olisi kyllä ollut helpotus jos olisin aikaisemmin saanut apua!
[/QUOTE]
Oisitko muuttanut ruokavaliotasi sopivammaksi jos joku olis käskenyt?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ennen kaikkea hämmästyttää!
Miten ihmiset eivät vaadi juurisyyn selvittämistä! Ihmiset syövät kiltisti kaikki lääkkeet mitä heille määrätään jne!😕

Lupaan ja vannon, että kun alatte tutkia ravinnon merkityksestä hyvän terveyden ylläpitäjänä niin ette tule katumaan! Monet lääkkeet joutavat roskiin kun keho saa tarvitsemansa asiat roskan sijaan! Tutkikaa ihmisiä jotka ovat parantuneet. Netti on pullollaan esimerkkejä. Koska nykyinen ruokavalio teettää meille muun muassa enenevässä määrin autoimmunitauteja niin syömässämme/juomassamme on silloin vikaa lisäksi ihmiset eivät kykene aineaddiktioidensa vuoksi lopettamaan roskan syömistä.

Pidän oikeanlaista ravintoa ihan ykkösasiana terveen kehon ylläpitäjänä.

Tämä medikalisaatioituminen on ihan kehitelty juttu. Ihmiset eivät ymmärrä kehostaan eikä kehon toiminnoista kuin murto-osan! Mielestäni terveys on niin tärkeä asia, että ravinnosta ja sen merkityksestä kehoon pitää itsekin tietää paljon! Se vaatii tutkimista ja kokeilemista mutta pienetkin muutokset voivat olla kultaakin kalliimpia.🙏🏼

Eikä asia ole oikeasti niin monimutkaista kuin annetaan ymmärtää! On olemassa paljon yksinkertaistettua infoa mistä aloittaa.👍
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Lapseni sairastui syöpään 8-vuotiaana ja hänet saatiin parannettua. Itse olisin menehtynyt hänen iässä enintään puolessa vuodessa. Erityislapsista en tiedä mutta kiitän lääketiedettä siitä että hänelle annettiin mahdollisuus elämään.
Aina tulee uusia syöpiä, sanoivat vasta. Itse tiedän vain yhden joka parani ja muut kuolivat pian hoidoista huolimatta.
 
vierailija
No varsinki just se ärsyttää että yhden arvon perusteella laitetaan lääkityksille ja tuomitaan sairaaksi tms. Ihan älytöntä se mitä määriä lääkkeitä etenki vanhuksille syötetään. Annetaan esimerkiksi täysin turha kolesterolilääke kun kolesteroli on 6 (joka on varsin hyvä, varsinki vanhuksilla parempi kun on korkeampi) ja sitte 5 lääkettä kolesterolilääkkeen sivuoireiden hoitoon. (Joo, ehkä vähän kärjistin..)
Onko noin?
 
Ärsyttää, kun on sisko, joka työntää kaikki ongelmansa asiantuntijoille ja kokee, että hallitsee näin elämäänsä. Uusavuttomuudesta on hänellä tullut jonkinlainen hyve. Mitään ei saisi muka ajatella tai tehdä itse, vaan kaikki on vietävä lääkärien ja psykiatrien selvitettäväksi.

Aina kun hän saa jonkin kovasti toivomansa humpuukidiagnoosin joko itselleen tai lapselleen, niin vähän aikaa elämä hymyilee. Sitten alkaa taas ahdistamaan jokin työttömyys tai opintojen hidas eteneminen, ja taas ollaan etsimässä selitystä lääkärin/psykiatrin vastaanotolla.

Mutta yhteiskunta on ajettu siihen pisteeseen, että mitään ei voi eikä kannata tehdä itse, eikä varsinkaan toisten ihmisten kanssa, vaan kaiken on tapahduttava jotain virallista kanavaa pitkin. Niinpä elämänhallintakin on ulkoistettu asiantuntijoille.
Fiksua kirjoitusta v. 2010!
 

Yhteistyössä