Ärsyttää laihuusihannoiva tuttavani! (koskee lasta!)

  • Viestiketjun aloittaja kiehkieh
  • Ensimmäinen viesti
kiehkieh
Siis mun tuttavani jaksaa aina, joka tapaamiskerralla ihmetellä (negatiiviseen sävyyn) että ompas mun vauva iso/pyöreä/kookas/pulleaposkinen jne..jne.. Oma vauvansa (2kk vanhempi) on hoikka ja pieni, hänen mielestään täydellinen, jaksaa asiaa ylistää joka käänteessä.
Aikuisissakaan hän ei voi sietää esim. ylipainoa tms. Häntä myös selkeästi ärsyttää että minä olen pieni ja siro ja laiha vaikka vauvani on jämäkkä ja toki massaa löytyy. Mutta tuttavani ajatusmailma on sellainen että paksu vauva=läski aikuinen jne. Harmittaa :(
 
toivottavasti ei pidä vauvaansa nälässä.. olen nimittäin joskus törmännyt äitiin joka kertoi että 7kk ikäinen liikkuva vauva pärjää kolmella aterialla päivässä, kerrallaan ruokaa sai 0,5dl, enemmänkin olisi mennyt..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
toivottavasti ei pidä vauvaansa nälässä.. olen nimittäin joskus törmännyt äitiin joka kertoi että 7kk ikäinen liikkuva vauva pärjää kolmella aterialla päivässä, kerrallaan ruokaa sai 0,5dl, enemmänkin olisi mennyt..

Itseasiassa.. poika kuulema söisi vaikka kuinka mutta äiti rajottaa annokset pieniksi ja kauhistelee mua kun annan vauvani syödä niin paljon ku haluaa..
 
.
mä oon ainaki ihan mielissäni ku mun vauva on aika punkero:) ihana...2ekaa oli sellasasia sopivia...aina niistä joku huomautteli et eikö ne saa ruokaa..jne..vaikka ruokin niitä ihan normaalisti..tämä 3 taas on ihana pallero..painaamelkein 9kg vaik on 4,5kk. silti samallalailla oon tätä 3 syöttäny ku kahta ekaaki.
 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itseasiassa.. poika kuulema söisi vaikka kuinka mutta äiti rajottaa annokset pieniksi ja kauhistelee mua kun annan vauvani syödä niin paljon ku haluaa..
:eek:
Onko tälläsiä ihmisiä oikeasti olemassa?
Todella huolestuttavaa!
 
apua!!!
tuo homma on sairasta! varsinkin noin pienen pitää saada syödä niin paljonko mahaan mahtuu. Vasta myöhemmin, tyyliin 7v voi alkaa katsomaan että menee sitä terveellistä ruokaa, eikä herkkuja!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itseasiassa.. poika kuulema söisi vaikka kuinka mutta äiti rajottaa annokset pieniksi ja kauhistelee mua kun annan vauvani syödä niin paljon ku haluaa..
:eek:
Onko tälläsiä ihmisiä oikeasti olemassa?
Todella huolestuttavaa!
Niimpä. Sanoin äidille samaa mutta hän kuittasi asian pelkäämällä puklauksia yms. ja sanomalla ettei vauva ymmärrä olevansa täysi vaan syö syömisen ilosta .. Mä taas en usko et vauva syö "turhaan" tai liikaa..

 
V-ivian
Alkuperäinen kirjoittaja apua!!!:
tuo homma on sairasta! varsinkin noin pienen pitää saada syödä niin paljonko mahaan mahtuu. Vasta myöhemmin, tyyliin 7v voi alkaa katsomaan että menee sitä terveellistä ruokaa, eikä herkkuja!
Kyllä se on ihan hyvä alusta lähtien katsoa että menee terveellistä ruokaa, eikä herkkuja ;)

Mutta siis sairasta säännöstellä noin pienen ruoan määrää!
 
Pyöreät vauvat on suloisia ja vauvanpyöreys on ihan normaalia. Katoaa yleensä siinä vaiheessa kun lapsi alkaa liikkua. Sun pitää sanoa suoraa sun ystävällä, että sua arsyttää kun hän kommentoi sinun lapsen kokoa.
 
vieras
pyöreät vauvat ei ole suloisia! meillä tyttö syö vaikka kuinka paljon ja silti on laiha!tyttö saa ruokaa,mutta itse välillä kauhistelen et miten voi syödä noin paljon ja ettei vaan lihoo! kyllä näitäkin äitejä löytyy!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiehkieh:
Mutta tuttavani ajatusmailma on sellainen että paksu vauva=läski aikuinen jne. Harmittaa :(
Valokuvat serkustani ovat esittäneet jättipunkeroa vauvaa, mutta hän on ollut leikki-ikäisestä keski-ikäiseksi ihan hoikka ihminen.

Meidän esikoinenkin oli oikea pullero vauvana, lääkäri totesi hänen keräävän painoa, pituutta ei tahtonut tulla. Nykyään tuo meidän lapsi on hoikka murkku, paino katosi taaperoikäisenä.
 
kuinka voi
Alkuperäinen kirjoittaja .:
..tämä 3 taas on ihana pallero..painaamelkein 9kg vaik on 4,5kk. silti samallalailla oon tätä 3 syöttäny ku kahta ekaaki.
Tuo on jo aika järkyttävä kilomäärä 4,5 kuukautiselle. Oletko varma ettei jotain ole pielessä. Liikkuminen vaikeutuu jo ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itseasiassa.. poika kuulema söisi vaikka kuinka mutta äiti rajottaa annokset pieniksi ja kauhistelee mua kun annan vauvani syödä niin paljon ku haluaa..
:eek:
Onko tälläsiä ihmisiä oikeasti olemassa?
Todella huolestuttavaa!
Niimpä. Sanoin äidille samaa mutta hän kuittasi asian pelkäämällä puklauksia yms. ja sanomalla ettei vauva ymmärrä olevansa täysi vaan syö syömisen ilosta .. Mä taas en usko et vauva syö "turhaan" tai liikaa..
Vauvat ja lapsethan syö sen verran kuin on tarvetta, isompana vasta tulee se syöminen pelkästä syömisen ilosta!
 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja kuinka voi:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
..tämä 3 taas on ihana pallero..painaamelkein 9kg vaik on 4,5kk. silti samallalailla oon tätä 3 syöttäny ku kahta ekaaki.
Tuo on jo aika järkyttävä kilomäärä 4,5 kuukautiselle. Oletko varma ettei jotain ole pielessä. Liikkuminen vaikeutuu jo ainakin.
No höpöhöpö.
Tuo ei ole mitenkään järkyttävä kilomäärä tuohon ikään. Vauvat voi olla todella eri kokoisia vaikka olisivat kasvaneet pelkällä rintamaidolla. Liikkuminen ei sen kummemmin vaikeudu kuin jos vauva olis 6kg painava. Kaikilla vauvoilla se paino kuitenkin alkaa sitten tasoittua kun oikeasti aletaan liikkua.
 
Pullea vauva=läski aikuinen :eek: Kuka putkiaivo noin ajattelee :headwall: Mun mies oli hyvä esimerkki.. toisiks nuorimmainen oli syntyessään 3900g ja pojalla oli tosi pulleat reidet. Mies alkoi pelätä että lapsesta tulee lihava lapsi... joo.. sai ukko vähän noottia.

Ja toi vauvan syömisen rajoittaminen on sairasta |O
 
punkmamma
Alkuperäinen kirjoittaja kiehkieh:
Siis mun tuttavani jaksaa aina, joka tapaamiskerralla ihmetellä (negatiiviseen sävyyn) että ompas mun vauva iso/pyöreä/kookas/pulleaposkinen jne..jne.. Oma vauvansa (2kk vanhempi) on hoikka ja pieni, hänen mielestään täydellinen, jaksaa asiaa ylistää joka käänteessä.
Aikuisissakaan hän ei voi sietää esim. ylipainoa tms. Häntä myös selkeästi ärsyttää että minä olen pieni ja siro ja laiha vaikka vauvani on jämäkkä ja toki massaa löytyy. Mutta tuttavani ajatusmailma on sellainen että paksu vauva=läski aikuinen jne. Harmittaa :(
Eli läskirasisti. Älä välitä. Minäkin tunnen moisia. :(
 
kuinka voi
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja kuinka voi:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
..tämä 3 taas on ihana pallero..painaamelkein 9kg vaik on 4,5kk. silti samallalailla oon tätä 3 syöttäny ku kahta ekaaki.
Tuo on jo aika järkyttävä kilomäärä 4,5 kuukautiselle. Oletko varma ettei jotain ole pielessä. Liikkuminen vaikeutuu jo ainakin.
No höpöhöpö.
Tuo ei ole mitenkään järkyttävä kilomäärä tuohon ikään. Vauvat voi olla todella eri kokoisia vaikka olisivat kasvaneet pelkällä rintamaidolla. Liikkuminen ei sen kummemmin vaikeudu kuin jos vauva olis 6kg painava. Kaikilla vauvoilla se paino kuitenkin alkaa sitten tasoittua kun oikeasti aletaan liikkua.
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä neuvolassa tuosta sanotaan. Itsellä kun ei ole kokemusta läheskään noin isoista lapsista.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
toivottavasti ei pidä vauvaansa nälässä.. olen nimittäin joskus törmännyt äitiin joka kertoi että 7kk ikäinen liikkuva vauva pärjää kolmella aterialla päivässä, kerrallaan ruokaa sai 0,5dl, enemmänkin olisi mennyt..



:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
 
kuinka voi
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
No höpöhöpö.
Tuo ei ole mitenkään järkyttävä kilomäärä tuohon ikään. Vauvat voi olla todella eri kokoisia vaikka olisivat kasvaneet pelkällä rintamaidolla. Liikkuminen ei sen kummemmin vaikeudu kuin jos vauva olis 6kg painava. Kaikilla vauvoilla se paino kuitenkin alkaa sitten tasoittua kun oikeasti aletaan liikkua.
Tuleeko rintamaidolla 4,5 kuukautisesta lapsesta yhdeksänkiloinen? Olen vain kiinnostunut tästä aiheesta.

Ehkä se noin isoilla lapsillakin sitten tasottuu kun alkaa liikkumaan, mutta ihmettelen vaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kuinka voi:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
No höpöhöpö.
Tuo ei ole mitenkään järkyttävä kilomäärä tuohon ikään. Vauvat voi olla todella eri kokoisia vaikka olisivat kasvaneet pelkällä rintamaidolla. Liikkuminen ei sen kummemmin vaikeudu kuin jos vauva olis 6kg painava. Kaikilla vauvoilla se paino kuitenkin alkaa sitten tasoittua kun oikeasti aletaan liikkua.
Tuleeko rintamaidolla 4,5 kuukautisesta lapsesta yhdeksänkiloinen? Olen vain kiinnostunut tästä aiheesta.

Ehkä se noin isoilla lapsillakin sitten tasottuu kun alkaa liikkumaan, mutta ihmettelen vaan...
Meillä oli 4kk iässä 9kiloinen ja pelkällä rintamaidolla oli! Neuvolassa ei sanottu mitään kun tasaisesti kasvoi ja tosiaan ei kiinteitä syönyt. Olihan hän pyöreä, ei sitä voi kieltää mutta vauvat nyt vain kuuluu olla pyöreitä. ;)

Nyt samainen lapsi on 1v10kk ja painaa 16kg, mutta pituuttakin on reilusti yli 90cm. Eikä ole enää pyöreyttä havaittavissa kuin juuri ja juuri. Kyllä se paino tasoittuu kun lapsi alkaa liikkumaan ja kävelemään. Eikä meillä ainakaan se vauvan pyöreys hidastanut ryömimään oppimista yms, oppi jopa aikaisemmin liikkumaan eteenpäin kuin veljensä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
toivottavasti ei pidä vauvaansa nälässä.. olen nimittäin joskus törmännyt äitiin joka kertoi että 7kk ikäinen liikkuva vauva pärjää kolmella aterialla päivässä, kerrallaan ruokaa sai 0,5dl, enemmänkin olisi mennyt..

Itseasiassa.. poika kuulema söisi vaikka kuinka mutta äiti rajottaa annokset pieniksi ja kauhistelee mua kun annan vauvani syödä niin paljon ku haluaa..
:eek: Tekisin lastensuojeluilmoituksen. Pitää vauvaa nälässä!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
toivottavasti ei pidä vauvaansa nälässä.. olen nimittäin joskus törmännyt äitiin joka kertoi että 7kk ikäinen liikkuva vauva pärjää kolmella aterialla päivässä, kerrallaan ruokaa sai 0,5dl, enemmänkin olisi mennyt..
Älä vaan sano, ettet ole tehnyt lastensuojeluilmoitusta? :eek: Kiduttamista ja vaarallista tuollainen nälässäpitäminen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
toivottavasti ei pidä vauvaansa nälässä.. olen nimittäin joskus törmännyt äitiin joka kertoi että 7kk ikäinen liikkuva vauva pärjää kolmella aterialla päivässä, kerrallaan ruokaa sai 0,5dl, enemmänkin olisi mennyt..
Älä vaan sano, ettet ole tehnyt lastensuojeluilmoitusta? :eek: Kiduttamista ja vaarallista tuollainen nälässäpitäminen.
Just piti samaa sanoa. Että aika vastuutonta itseltäsi jos et tuollaisesta tehnyt ls-ilmoitusta!
 

Yhteistyössä