Ärsyttää laihuusihannoiva tuttavani! (koskee lasta!)

  • Viestiketjun aloittaja kiehkieh
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kuinka voi:
Alkuperäinen kirjoittaja TilkkuTyttö:
No höpöhöpö.
Tuo ei ole mitenkään järkyttävä kilomäärä tuohon ikään. Vauvat voi olla todella eri kokoisia vaikka olisivat kasvaneet pelkällä rintamaidolla. Liikkuminen ei sen kummemmin vaikeudu kuin jos vauva olis 6kg painava. Kaikilla vauvoilla se paino kuitenkin alkaa sitten tasoittua kun oikeasti aletaan liikkua.
Tuleeko rintamaidolla 4,5 kuukautisesta lapsesta yhdeksänkiloinen? Olen vain kiinnostunut tästä aiheesta.

Ehkä se noin isoilla lapsillakin sitten tasottuu kun alkaa liikkumaan, mutta ihmettelen vaan...
Mun esikoinen oli tosi pullea vauva, rintaruokittu ja 5kk iässä painoi 9kg. Olihan se aikamoinen jässikkä kannella ku itse olen pieni ja heiveröinen, niska-hartiat oli aivan jumissa.

Mutta liikkumiseen se ei ainakaan vaikuttanut, koska alkoi ryömiä ja kontata aikaisin, alle 5kk iässä. Oppi nousemaan tukea vasten 6,5kk ja ekat askeleet 9kk iässä eli tosi varhain. Ja sitten sitä vauhtia riittikin :)

Ja se paino tasaantui kun alkoi liikkua todenteolla, 1v neuvolassa painoa oli 13kg. Ja leikki-ikäisestä saakka ollut tosi solakka, sitä on edelleen nyt 11 vuotiaana urheilevana koululaisena.

Kaksi seuraavaa eivät yltäneet samoihin mittoihin vauva-aikana vaikka heitäkin imetin ihan yhtälailla. 2v alkaen ovat kuitenkin kaikki kolme menneet samoissa käyrissä, yksi vaan otti lähtöspurtin nopeammin kuin nuorempansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuinka voi:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
..tämä 3 taas on ihana pallero..painaamelkein 9kg vaik on 4,5kk. silti samallalailla oon tätä 3 syöttäny ku kahta ekaaki.
Tuo on jo aika järkyttävä kilomäärä 4,5 kuukautiselle. Oletko varma ettei jotain ole pielessä. Liikkuminen vaikeutuu jo ainakin.
Miun vähän poienempi (5kk neuvolassa 8800g) ei oo liikkumisen vaikeutumisesta kuullutkaan.Mokoma on nyt 6,5kk,painaa reilut 9 kiloa ja ryömii,kierii,peruuttaa ja nousee konttausasentoon. Tosin on kyllä pitkäkin,edellinen oli tuota kokoa 5kk vanhempana....
 

Yhteistyössä