Ärsyttää, kun lapsen esikoulussa kuvitellaan, että kaikilla on kontaktimuovia kotona.

• Viestiketjun aloittaja dfg
  • Ensimmäinen viesti
"Iitu"
En ole ennen tajunnut kuinka hankalaa elämä joillekin voi olla.

Tosin meilläkin on esikoulukirja päällystämättä, kun en kesällä muistanut ostaa kontaktimuovia. Voisikin ostaa ja päällystää sen kirja nyt.

"aloittaja"
Koska sitä tarvitaan eskarilaisen kirjojen/vihkojen päällystämiseen?

Vähän sama kuin eskariin/kouluun menevälle ostetaan reppu ja penaali. Ja päiväkotiin menevälle hankitaan kuravaatteet, sisätossut yms. Tarpeellista tavaraa.
Penaalia ei ole ostettu, eikä varmaan ostetakaan vielä pariin vuoteen. Se kun on aika tarpeeton juttu, näin opettajankin näkökulmasta. Ihan samalla lailla kuin tuo kontaktimuovikin. Meillä ei ole tapana ostaa yhtään turhaa tavaraa. Tavarat hankitaan sitten, kun niitä tarvitaan.

Reppu on ostettu, koska sitä on tarvittu esikoulun alusta asti.

[QUOTE="aloittaja";22837529]Penaalia ei ole ostettu, eikä varmaan ostetakaan vielä pariin vuoteen. Se kun on aika tarpeeton juttu, näin opettajankin näkökulmasta. Ihan samalla lailla kuin tuo kontaktimuovikin. Meillä ei ole tapana ostaa yhtään turhaa tavaraa. Tavarat hankitaan sitten, kun niitä tarvitaan.

Reppu on ostettu, koska sitä on tarvittu esikoulun alusta asti.[/QUOTE]

Kivaa varmaan lapselle kun läksyksi tulee vihkojen/kirjojen päällystäminen, ja hän on ainoa jonka äiti/isä sitä ei tee. Ja hän on ainoa, jolla ei ole koulussa penaalia.

No, kukin aiheuttaa omat traumansa omille lapsilleen.

"Iitu"
No sitten jätätte läksyn tekemättä ettekä päällystä kirjaa. Tosin ei se kovin suurta vaivaa vaadi sitä tehdä.

Noin yleensäkin lapsen mennessä hoitoon ja kouluun tulee paikoista vaatuimuksia, joiden mielekkyyttä ei itse aina käsitä, mutta normaalin rajoissa olevat pyynnöt toteuttaa kuitenkin helpottaakseen lapsen koulu/hoitoelämää.

"aloittaja"
"Turhaan en ala sitä nurkkiin hankkimaan, muutenkin paikat täynnä romua."

"Meillä ei ole tapana ostaa yhtään turhaa tavaraa. Tavarat hankitaan sitten, kun niitä tarvitaan."

:popcorn:

Romut ei ole minun, vaan miehen. On täyttänyt koko talon tavaroilla, joille ei ole mitään käyttöä, mutta en saa luopumaankaan niistä. KUn niitähän voi joskus tarvia...

Tunnustan, että on aihetta korjata tuota epäjohdonmukaisuutta. Jälkimmäisen lainauksen pitäisi siis mennä näin: Minulla ei ole tapana....

"aloittaja"
Kivaa varmaan lapselle kun läksyksi tulee vihkojen/kirjojen päällystäminen, ja hän on ainoa jonka äiti/isä sitä ei tee. Ja hän on ainoa, jolla ei ole koulussa penaalia.

No, kukin aiheuttaa omat traumansa omille lapsilleen.
Miten niin ainoa, jolla ei ole penaalia? Ei minun oppilaistani ainakaan ole penaalia kuin puolella... Ei tainnut olla edes kolmasluokkalaisilla vielä muuta kuin osalla.

[QUOTE="aloittaja";22837647]Romut ei ole minun, vaan miehen. On täyttänyt koko talon tavaroilla, joille ei ole mitään käyttöä, mutta en saa luopumaankaan niistä. KUn niitähän voi joskus tarvia...

Tunnustan, että on aihetta korjata tuota epäjohdonmukaisuutta. Jälkimmäisen lainauksen pitäisi siis mennä näin: Minulla ei ole tapana....[/QUOTE]

Pyydä miestä ostamaan kontaktimuovirulla ja säilytä sitä miehen turhien romujen joukossa.

Ongelma ratkaistu :)

"aloittaja"
Taidanpa lähteä tästä nukkumaan, että jaksan aamulla lähteä raahaamaan muksuja kohti esikoisen esikoulua.

Kiitos vänkäysseurasta. Kun vänkää kanssanne jostain pikkuasiasta (joka oikeastikin tympii vähän), pystyy unohtamaan ne elämän oikeat ongelmat. Jos vaikka saisi tänä yönä nukuttua...

[QUOTE="aloittaja";22837725]Miehen turhat romut tulvii jo pöydillekin ja siitä minä pimahdan. Muuten hyvä ajatus. :)[/QUOTE]

Oletko ajatellu kuka tuosta teidän asetelmasta kärsii? Äitille on niin tärkeetä romun minimointi (vaikka isä sitä nurkat täyteen kasaa ) et edes kirjamuovia ei voi ostaa lapsen vihkoja varten. :(

Rollolainen
no tuota, kyllä se kirjojen päällystäminen muakin tympii, mutta aina sitä on ostettu. Ajatella JOPA LUKIOLAISEN kirjat pitää päällystää. Muovia menee aika paljon vuodessa, mutta menköön. Sellaiset kirjat mitkä lapsi saa omaksi ( täällä on os jotka ovat monivuotisia) on ainkin päällystettävä

"voi elämä"
[QUOTE="aloittaja";22837725]Miehen turhat romut tulvii jo pöydillekin ja siitä minä pimahdan. Muuten hyvä ajatus. :)[/QUOTE]

On tuo nyt kamalaa, ettei lapsille voi ostaa kontaktia miehen romujen tähden. Ethän edes sovi päällystämään kirjoja, mikäli ne rojut pöydillä-

"voi elämä"
[QUOTE="aloittaja";22837765]Taidanpa lähteä tästä nukkumaan, että jaksan aamulla lähteä raahaamaan muksuja kohti esikoisen esikoulua.

Kiitos vänkäysseurasta. Kun vänkää kanssanne jostain pikkuasiasta (joka oikeastikin tympii vähän), pystyy unohtamaan ne elämän oikeat ongelmat. Jos vaikka saisi tänä yönä nukuttua...[/QUOTE]

Unohda vain ne miehesi romut ja velvollisuutesi päällystää lapsesi kirjoja. hyviä uniä.

"aloittaja"
no tuota, kyllä se kirjojen päällystäminen muakin tympii, mutta aina sitä on ostettu. Ajatella JOPA LUKIOLAISEN kirjat pitää päällystää. Muovia menee aika paljon vuodessa, mutta menköön. Sellaiset kirjat mitkä lapsi saa omaksi ( täällä on os jotka ovat monivuotisia) on ainkin päällystettävä

En vielä ehtinytkään nukkumaan...

Miten niin ne pitää päällystää, jotka lapsi saa omaksi? Juuri niitähän ei tarvitse.. KYllä kirja vuoden kestää päällystämättäkin. Mutta ne pitää, jotka yritetään kierrättää.

Eikä lukiolaisen nyt ainakaan tarvi kirjoja päällystää. Nehän on yleensä itse ostettu, joten niille saa tehdä ihan mitä tahtoo.

häh
Ja tiedätkö, koulussa ovat niin hölmöjä, että saattavat joku päivä pyytää ottamaan luistimet kouluun tai jopa sukset. Eikä ne ollenkaan ajattele, että kaikilla ei välttämättä ole luistimia tai suksia...
Jos sä oot itse opettaja en oikein ymmärrä tota älytöntä vinkumistasi kontaktimuovista. Jos et silloin syksyllä älynnyt ostaa sitä, niin et kai voi nyt syyttää lapsesi opettajaa asiasta. Miten sä oikein viittit, aikuinen ihminen?

Blue
[QUOTE="aloittaja";22837831]En vielä ehtinytkään nukkumaan...

Miten niin ne pitää päällystää, jotka lapsi saa omaksi? Juuri niitähän ei tarvitse.. KYllä kirja vuoden kestää päällystämättäkin. Mutta ne pitää, jotka yritetään kierrättää.

Eikä lukiolaisen nyt ainakaan tarvi kirjoja päällystää. Nehän on yleensä itse ostettu, joten niille saa tehdä ihan mitä tahtoo.[/QUOTE]

Esim. lukion ekan ja tokan luokan kirjoja luetaan ahkerasti sit kolmosella kun valmistaudutaan kirjoituksiin. Mut ihan sama, jätä päällystämättä, et sä siitä sakkoja saa.

"aloittaja"
Esim. lukion ekan ja tokan luokan kirjoja luetaan ahkerasti sit kolmosella kun valmistaudutaan kirjoituksiin. Mut ihan sama, jätä päällystämättä, et sä siitä sakkoja saa.
Niin? Hyvin niitä sai luettua, vaikka päällystämättä olivatkin. Niitä pitää vaan kohdella kirjojen ansaitsemalla tavalla. Vieläkin ovat hyväkuntoisia, vaikka lukiosta on jo 15 vuotta.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";22837348]HÄh? Miksi ihmeessä ostaisin kontaktimuovia vaan siksi, että lapsi menee esikouluun? Mikä syy se on?[/QUOTE]

Ehkä joku ajatteli että kun olet kerran OPETTAJA tiedät että esikoulusta saadaan myös kirjoja ja ne yleensä pyydetään päällystämään ;)
Mun lasten opettajat ovat aina laittaneet viestin syksyllä * pyydämme päällystämään ja lapsenne saa myös kevät lukukaudella uusia kirjoja jotka on hyvä päällystää* Näin jopa minäkin ilman opettajan koulutusta ymmärrän että sitä muovia tarvitaan syksyllä ja keväällä ;)

Blue
[QUOTE="aloittaja";22837932]Niin? Hyvin niitä sai luettua, vaikka päällystämättä olivatkin. Niitä pitää vaan kohdella kirjojen ansaitsemalla tavalla. Vieläkin ovat hyväkuntoisia, vaikka lukiosta on jo 15 vuotta.[/QUOTE]

No nii-in, mä sanoin että jätä päällystämättä!! Ethän sä yhtään vänkää.. :LOL:

Yhteistyössä