Ärrän lelukoirien takaisin veto!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Kalevassa oli
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Voi harmi. Tietääkö kukaan mitä tuo aine on mitä siis on liikaa? Höh.
Ftalaatit ovat yhdisteitä, joita käytetään erityisesti PVC-muoveissa pehmittiminä. Osa ftalaateista on määritelty lisääntymiselle vaarallisiksi aineiksi. Ftalaateille altistutaan pääasiallisesti suun kautta. Ftalaattien käyttöä on rajoitettu vuodesta 1999 lähtien, ja vuoden 2007 alusta vaatimukset tiukkenivat. Kuluttajavirasto kehottaa kauppoja huomioimaan ftalaatteja koskevat vaatimukset leluja ja lastenhoitotarvikkeita myydessään. Virasto tulee myös kiinnittämään asiaan jatkossa huomiota.

Koko jutun voi lukea:
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/fea4b886-bf73-444f-927f-6bc787f11ac4.aspx?refererUrl=/&groupId=ca12b07e-d2cc-40df-b4d4-9318c32ade57&announcementId=931804c9-1d56-4718-8410-d36acad73cc1
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut pitää vielä sanoa, et on täällä ihme porukkaa. =o Ystävällisesti tulin tästä tänne ilmoittamaan ja minkä vastaanoton sainkaan...
Minkäs sille mahtaa kun on tämmöisillä asioilla ennenkin provoiltu.
Ja varmemmin ystävällisen vastaanoton kun heti laittaa tueksi faktaa.
 
Non compos mentis
"Ftalaatti on ainetta, jota käytetään muovien pehmentämiseen. Ftalaatti ei ole vaarallista pieninä määrinä, mutta elinikäisen kokonaiskertymän minimoimiseksi niiden saantia olisi kuitenkin hyvä välttää. Pienten lasten suuhun pantavat lelut ovat riskituotteita, koska sylki voi saada ftalaatin liukenemaan muovista." (nicehouse)

Toi mömmö vaikuttaa lisääntymiskykyyn ja johonkin sellaiseen... Raskauden aikainen altistus voi aiheuttaa poikasikiölle sukuelinmuutoksia jne.
 
jklk
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut pitää vielä sanoa, et on täällä ihme porukkaa. =o Ystävällisesti tulin tästä tänne ilmoittamaan ja minkä vastaanoton sainkaan...
Kiitokset siitä, siis että tulit kertomaan. Ei tämä kuitenkaan ole mitenkään tavatonta, että täällä epäillään. Tämä on kaksplus, on täällä kummempaakin hysteriaa saatu aikaan pienemmillä provoilla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut pitää vielä sanoa, et on täällä ihme porukkaa. =o Ystävällisesti tulin tästä tänne ilmoittamaan ja minkä vastaanoton sainkaan...
Minkäs sille mahtaa kun on tämmöisillä asioilla ennenkin provoiltu.
Ja varmemmin ystävällisen vastaanoton kun heti laittaa tueksi faktaa.
Ok, enpä tuollaista humannu, ku en käy täällä kovin usein.
 
ETC
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija ETC:
Koskee Bassettia, Bulldogia ja Mopsia ja nimenomaan aikavälillä 9.2-4.7 ostettuja.
Hesarista luin, mutten nettilehdestä löytänyt.
Eli palautetaan mihin tahansa Ärrälle, uuden saa postitse kun jättää osoitteensa palautuksen mukana.
saisko linkkiä
Hmm... Eikös tuossa just lukenut, että HESARISTA LUIN, nettilehdestä en löytänyt... Eli jos haluat nähdä msutaa valkoisella NYT niin täytyy kipasta ostamaan Hesari.
 
vieras
R:n puolesta aika huonosti hoidettu, kun ilmoituksessa mainittua nettisivua ei löydy. Turun sanomista bongasin ilmoituksen, onneksi meidän koirat eivät satu olemaan juuri noita.
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Rakit taas räksytti :snotty:
No onneksi löytyi teille "todistusaineistoa".
Olette uskomattomia :eek:
Minä myös ihmettelin taas tuota vastaanottoa. Huhhuijjakkaa, heti oli kaikki vaatimassa kuvaa ja todistusaineistoa.....Voi voi!
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
R:n puolesta aika huonosti hoidettu, kun ilmoituksessa mainittua nettisivua ei löydy. Turun sanomista bongasin ilmoituksen, onneksi meidän koirat eivät satu olemaan juuri noita.
teidän koirissa ainetta on 0,00001mg alle sallitun rajan. no, vitsi vitsi..
 
minä
Voisiko joku laittaa kuvan noista hauvoista? Me ollaan saatu meinaan yksi pikkukoira likalle palkinnoksi sairaalasta kun oltiin tutkimuksissa ja silloin mietittiin että onkohan koira noita ärräkoiria. Olisi kiva tietää onko koira sama vai joku eri koira:)
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Rakit taas räksytti :snotty:
No onneksi löytyi teille "todistusaineistoa".
Olette uskomattomia :eek:
Niinpä, luulin naivisti et mun sana riittää... =/
minusta tässä ei ollu edes kummempaa provoilu huutelua. uskotko itse joka aloituksen heti todeksi? varsinkin jos asia koskisi sinua jotenkin?

esim. sinulla olisi mahdollisuus saada jotain ilmaiseksi kun veisit vaan jonkun sinulla olevan tavaran k-extraan? ehkä haluaisin varmistella asiaa, etkä lampsisi kauppaan torttu kädessä nolaamaan itseäsi?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Rakit taas räksytti :snotty:
No onneksi löytyi teille "todistusaineistoa".
Olette uskomattomia :eek:
Niinpä, luulin naivisti et mun sana riittää... =/
minusta tässä ei ollu edes kummempaa provoilu huutelua. uskotko itse joka aloituksen heti todeksi? varsinkin jos asia koskisi sinua jotenkin?

esim. sinulla olisi mahdollisuus saada jotain ilmaiseksi kun veisit vaan jonkun sinulla olevan tavaran k-extraan? ehkä haluaisin varmistella asiaa, etkä lampsisi kauppaan torttu kädessä nolaamaan itseäsi?
Huoh.. Kuten sanoin, en käy täällä kovin usein, joten mulla on ehkä aika naivi suhtautuminen siihen et ihmisen sanaan uskotaan.
 
jkljkl
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Rakit taas räksytti :snotty:
No onneksi löytyi teille "todistusaineistoa".
Olette uskomattomia :eek:
Lähdekritiikki, se on ehkä yksi tärkeimmistä ominaisuuksista, joka kannattaa pitää kaksplussalla ollessa silmillä laseina. Lähdekritiikki, lähdekritiikki, lähdekritiikki.

Vertaan tätä nyt siihen, että jos äitini tulee kertomaan minulle totena sen, että masturbointi aiheuttaa karvoja käsiin, koska hänen työkaverinsa niin kertoi, niin kyllä minä pyydän siitä jonkinlaista todistusaineistoa. Eikä siihen riitä, että naapuri itse tulee sen minulle kertomaan.

Joskus epäily on tervettä järkeä. Silloin kun se menee jääräpäiseksi ja typeräksi ja sotii oikeasti todisteita vastaan, se ei sitä välttämättä ole.
 

Yhteistyössä