Aerius -mihin aikaan päivästä kannattaisi antaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuhanenän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen antanut 3-vuotiaalle pojalle aamulla.
Aivastuksia on tosin tullut koko päivän ajan silloin tällöin.

Itsekin otan oman allergialääkkeeni aamulla.

aattelin kans että aamu olis ehkä paras aika. Tällöin lääke vaikuttaisi päivällä.
No tänään saa ekan annoksen vasta nyt illasta, mutta huomenna sitten aamulla.

Aerius väsyttää ihan sairaasti ainakin ensi viikot. Itse otan lääkkeen pari tuntia ennen nukkumaan menoa, koska silloin pahin väsymys on poissa kun aamulla herään.

Suosittelen illalla ottamista. Aamu kuullostaa aika kidutukselta ja kiukuttelulta..

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
meillä tuo ei vaikuttanut mitään, ei siis myöskään väsyttänyt, muttei myöskään poistanut allergiaoireita. Vasta Xyzal oli meille avuksi edes jollain tavalla.

Ei se tarkoita ettei siitä ap:n lapselle ole apua. Se on yksilöllistä mikä auttaa ja nsopii kellekin parhaiten.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
meillä tuo ei vaikuttanut mitään, ei siis myöskään väsyttänyt, muttei myöskään poistanut allergiaoireita. Vasta Xyzal oli meille avuksi edes jollain tavalla.

Ei se tarkoita ettei siitä ap:n lapselle ole apua. Se on yksilöllistä mikä auttaa ja nsopii kellekin parhaiten.

Niinpä, siksi kukaan ei voikaan sanoa mitään tähän. Lääkäri voi suositella iltaa aluksi, mutta sitten siirtoa aamuun, mutta sitäpä ei voi arvioida etukäteen.

Joten jokainen voi vain mainita omista kokemuksistaan, ap tulee varmaan huomaamaan itse parhaan ajankohdan lääkitykselle.

Aeriushan alkaa vaikuttamaan n. puolen tunnin päästä lääkkeen annosta, ja toimii täydellä teholla tunnin päästä. Ja vaikutusaika kestää n.24 tuntia.
Meillä toimii allergiaoireisiin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Miksi et anna tän päivän annosta jo nyt, jos meinaat aamusiin alkaa antamaan.. Tulee musta vähän liian äkkiä jos tänään illalla ja huomenna jo aamusta

Koska pikkuinen nukkuu päiväuniaan, joiden ajankohta venyi kahdella tunnilla lääkärissä käynnin ja verikokeiden oton vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Aeriushan alkaa vaikuttamaan n. puolen tunnin päästä lääkkeen annosta, ja toimii täydellä teholla tunnin päästä. Ja vaikutusaika kestää n.24 tuntia.
Meillä toimii allergiaoireisiin. =)

hyvä tietää...
onneksi on viikonloppu niin nähdään miten vaikuttaa, alkaako väsyttämään tms. Ei olis kiva viedä hoitoon jos kovin väsähtää lääkkeen annon jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
Aerius väsyttää ihan sairaasti ainakin ensi viikot. Itse otan lääkkeen pari tuntia ennen nukkumaan menoa, koska silloin pahin väsymys on poissa kun aamulla herään.

Suosittelen illalla ottamista. Aamu kuullostaa aika kidutukselta ja kiukuttelulta..

Oletko ukenut tuoteselostetta? Nimenomaan sanotaan, että voi aiheuttaa UNIVAIKEUKSIA, eikä lääkkeen pitäisi väsyttää. Ja näin meillä oli ainakin, yöt meni pipariksi kun illalla annettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Miksi et anna tän päivän annosta jo nyt, jos meinaat aamusiin alkaa antamaan.. Tulee musta vähän liian äkkiä jos tänään illalla ja huomenna jo aamusta

Koska pikkuinen nukkuu päiväuniaan, joiden ajankohta venyi kahdella tunnilla lääkärissä käynnin ja verikokeiden oton vuoksi.

Tarkoitan siis, ett ämiksi et antaisi heti kun herää, etkä vasta illallla?

MInulla on Aerius käytössä ja otan sen heti aamulla herättyäni. Olen huomannut että kerran päivässä otettavan tabletin teho alkaa hiipua loppua kohti, ja nokkani alkaa herkästi vuotamaan n. klo 5 jälkeen, pari tuntia ennen kuin otan lääkkeen. Nukkuessa oireista on varmaan vähemmän harmia, kuin jos lääkkeen ottaisi aina klo 18 ja oireita olisi jo klo 16..

Yhteistyössä