pohjantähdenalla
Itse en tykännyt yhtään et mua sanottiin emännäksi tai akaksi,mut sit mäkin aloin puhumaan ukosta ja isännästä
En ole uskovainen, eli saatanaa en käytä kirjoituksessani uskonnollisessa mielessä.Alkuperäinen kirjoittaja mii:Meidän murteessa vaimo on ämmä. Siellä, mistä olen kotoisin, akka tarkoittaa samaa. Jossain murteissa se on muija.
Onko sun lapsesi jo vanha = aikuinen nainen, joka voisi olla jonkun vaimo?
Ja jos ämmä olisi ollut sun kirjoituksessasi ainut "erikoisuus", en usko, että mitään "jeesustelua" olisi tullut.
Mutta sun kielenkäyttös tässäkin ketjussa on sitä luokkaa, että ihmettelen, ettei modetkin jo puutu.
Ei kuulu hyviin tapoihin kiroilla julkisesti. Ja musta henk. koht. ainakin tuntuu ihan hirvittävältä, että joku sanoo "saatanan kakara". Saatana on viimeinen, jonka omaksi lastani haluaisin leimata.
No olisin vaan todennut sen, minkä monet muutkin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos olisit itse lukenut aloituksesi kaltaista tekstiä joltakin muulta, et ilmeisesti näkisi siinä minkäänlaista ylilyöntiä tai omituista reagointia.
Niin. On niitä, joille v'u, idiootti, typerä yms ovat jokapäiväistä puhekieltä ja jokapäiväisessä käytössä. Miksiköhän... kielenkäyttö ja sanavalinnat kertovat paljon...
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:En ole uskovainen, eli saatanaa en käytä kirjoituksessani uskonnollisessa mielessä.Alkuperäinen kirjoittaja mii:Meidän murteessa vaimo on ämmä. Siellä, mistä olen kotoisin, akka tarkoittaa samaa. Jossain murteissa se on muija.
Onko sun lapsesi jo vanha = aikuinen nainen, joka voisi olla jonkun vaimo?
Ja jos ämmä olisi ollut sun kirjoituksessasi ainut "erikoisuus", en usko, että mitään "jeesustelua" olisi tullut.
Mutta sun kielenkäyttös tässäkin ketjussa on sitä luokkaa, että ihmettelen, ettei modetkin jo puutu.
Ei kuulu hyviin tapoihin kiroilla julkisesti. Ja musta henk. koht. ainakin tuntuu ihan hirvittävältä, että joku sanoo "saatanan kakara". Saatana on viimeinen, jonka omaksi lastani haluaisin leimata.
Nyt puhut teidän murteesta, joten miksi mun lapsen pitäis olla vanha - jonkun vaimo, koska meidän murteessa näin ei ole?
Tiedän, että ämmä oli tekstissäni pienin paha, mutta siihen eniten puututtiin ja kauhisteltiin, siksi tämä aloitus.
komppaan tätä..Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Ihanaa tääl on kaikki ämmät taas heti aamusta vauhdissa
Huomenta vaan
Aika kunnioitettavaa itsehillintää muuten löytyy suurimmalta osalta palstalaisista, täällä näköjään aika harva ajattelee ikinä mitään negatiivista lapsestaan, tai harvalla kiehahtaa ikinä päässä-tarkoitan nyt ihan ajatuksen tasolla siis!
Minä ajattelen toisinaan ihan tuosta 3kk:n ikäisestä vauvastakin, että on se nyt perkele kun ei osaa pitää päätänsä kiinni, jos et justiinsa hiljene, niin lennät tuosta parvekkeen ovesta pihalle. (Siis toisinsanoen voisin tänne palstalle kirjoittaa, että minusta tuntuu nyt tältä. )
MUTTA se on kuitenkin KAUKANA siitä, että oikeasti huutaisin vauvalle naama punaisena tuon kaiken, ja toteuttaisin tuon!
Ja taasen valmiiksi jo, ihan turhaa tulla kenenkään sanomaan että lässynlässyn lää, siinä kans yks jolta vois ottaa lapsen pois jne.....
Sorry, miusta kun tuntuu, että jokaisella kiehahtaa joskus ajatuksen tasolla "ihan vaan pikkasen" yli niitten kultamussukoittensa kanssa, harva sen vaan uskaltaa ääneen sanoa täällä palstamammoille
ahaa, meillä tuo on "elvistelyä" jeesustelu sitä kun tullaan paksun kirjan kans tarjoilee mahdollisuuksia avautua ja ihmeitä tjmv.Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:jeesustelu = "mä oon niin hyvä mä oon niin hyvä. selvästi parempi kuin kaikki muut."
tottakai.Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:tämä ketju tulee ihan varmasti lopettamaan kiroliun suomessa......
Se että kutsuu puolisoaan normaalisti akaks kertoo taas tosi paljon sivistyksestä. Mitä teette työksenne? Oletteko käyneet kouluja, tuskin..Alkuperäinen kirjoittaja h:hassua miten joku voi vetää tuollaisista nimityksistä herneen nenään. mies sanoo mua akaks tai eukoks, mä sitä äijäks tai ukoks. jos äijä sanos mua rakkaaks, se ois sama kun toin kukkia ilman syytä; "mitä pirua oot nyt menny tekemään?!"
Höpölöörö, et siis tiedä mitä se tarkoittaa. Tässäpä sulle selitys urbaanista sanakirjasta:Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:jeesustelu = "mä oon niin hyvä mä oon niin hyvä. selvästi parempi kuin kaikki muut."
Mä uhkailen, mutta vain asioilla jotka myös toteutan. Uhkaus on tehoton jos sitä ei toteuta, ja äidin vähäinenkin auktoriteetti murentuu tällä tavalla. Lapsi tietää, että tuo ämmä vaan löpisee, muttei kuitenkaan mitään tee. Eikä tietenkään tottele.Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:Kirjoitin joo, että huudan välillä ja uhkailen heittää lelut roskiin, jotta sanomiseni menisi perille. Olet sitten varmaankin ainoa joka ei niin tee.Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:Seliseli.
Sä sitäpaitsi kirjoitit, että huudat tytölle ja uhkailet, eikä se sittenkään korjaa lelujaan.
Mutta ei kai sekään ole mitään muuta kuin täysin normaalia käytöstä jossain päin Suomea, ja vitun idiootti, saatanan älykääpiö yms on varmaan jotain hellittelysanoja vaan.
Teillä on varmaan helvetin leppoisa ja rakastava ilmapiiri kotosalla.
Ja hellittelynimiä ei meillä juurikaan käytetä, niinkuin ei myöskään haukkumanimiä. Se mitä tänne kirjoitan, ei liity siihen mitenkään.
Ja meillä on kotona juuri sellanen ilmapiiri, että se kelpaa meille.
Jatka sä elämääs ihan rauhassa siellä ruusulehdossa.
Sinä et kyllä tämän nettipalstan perusteella voi tehdä mitään päätelmiä siitä, millaista kieltä ap käyttää normaalisti puhteessaan.Alkuperäinen kirjoittaja mona:Mun mielestä kertoo sivistyksen tasosta ja taustasta hyvinkin paljon, jos tuollaista kieltä käyttää normaalisti puheessaan. Niin se vain on..
|OAlkuperäinen kirjoittaja hhhh:Nuo ei kuulosta kovinkaan fiksun aikuisen teksteiltä, vaikka kuinka yrität selitellä, lastaan rakastava äiti EI noin lapsestaan kirjoita. HÄPEÄ!
"Miks toi mun kakara voi olla noin vitun idiootti!!"
"Ämmä täyttää loppukuusta 6v"
"toi saatanan älykääpiö"
"Vittu, et ottaa päähän toi apina!!!"