Ällöttävintä mitä olet joutunut tekemään?

  • Viestiketjun aloittaja 7thHeaven
  • Ensimmäinen viesti
No ällöttävintä on ollut työharjoittelussa siivota mummojen ja pappojen oksennuksia
ja ripulipaskaa lattialta. :x
 
Katsomaan kuinka suihkuni lattiakaivosta alkaa valua jonkun naapurin paskat ja likavesi ja pelkäämään miten korkealle se vesi nousee, ei sentään tullut pesukoneeseen asti paskavesi eikä vessan ulkopuolelle. Jouduin monta kertaa soittamaan korjaajan ennen kuin saivat tukoksen poistettua. Olin vielä juuri muuttanut tuohon asuntoon.

Oksensin 7 kertaa tuolla yhdellä kerralla ja jouduin käymään kaupan vessassa, kun ei vessaa voinut käyttää. Ja joka kerta jouduin desinfioimaan suihkun lattian keitetyllä vedellä ja vaikka millä pesuaineilla.

En asunut tuossa asunnossa kauaa. Oli painajaismainen asunto alusta asti, täynnä sokeritoukkia ja talvella niin kylmä, että joutui pitämään hanskoja ja toppatakkia päällä, vaikkei ollut edes mikään kovin kylmä talvi silloin.
 
Olin kesätöissä siivomassa ravintolassa... Su aamulla kun siivosin lauantaisia jälkiä miesten vessasta... Joku oli heittänyt mukin pönttöön ja äijät ihan pokkana paskantanut siihen päälle... Sen mukin kaivaminen sieltä kännipaskojen joukosta on jotenkin syöpynyt mieleen:$
 
Olin kesätöissä siivomassa ravintolassa... Su aamulla kun siivosin lauantaisia jälkiä miesten vessasta... Joku oli heittänyt mukin pönttöön ja äijät ihan pokkana paskantanut siihen päälle... Sen mukin kaivaminen sieltä kännipaskojen joukosta on jotenkin syöpynyt mieleen:$
Hyi saakeli!! Tää on kyllä pahin tähän mennessä. Multa olis se muki jääny sinne..
 
"vieras"
Miehellä oli leikkaushaava, joka tulehtui ja aukesi, oli ihan mätää täynnä. Se jätettiin auki ja mä jouduin poistamaan sieltä jonkun sairaalassa laitetun "tampoonin" ja laittamaan uuden. :x
 
Olin vikaa päivää töissä tk:n vuodeosastolla laikkarina ja oli vielä mun synttärit. Tulin aamuun ja yön aikana yks potilas oli saanut jonku verioksennuskohtauksen. Siellä oli huone täynnä sellasta veristä oksennusta(josta ei kylläkään erottanu mistä päästä se oli tullu). Sitä oli siis seinässä parin metrin korkeudelle, sängyn ympärillä olevissa verhoissa, sängyssä, yöpöydässä, kangaspäällysteisessä tuolissa, lattialla ja sängyssä, myös siellä alapuolella sängyn mekanismeissa. Se hajukin oli niin järkyttävä ja sitä oli niin paljon että sen siivoominen on jäänyt jotenkin tosi ällönä mieleen.
 
mulla tekke heikkoa auttaa aikunen ihmine vessaan, saati laskea housut tai noustaa.. yyh! niskavillat nousee ihnosta ja sappi maistuu suussa.. puistatus! tämä siis vieraan ihmisen kohalla. oman mummon pystyn jelppaan vessaan yms mutta ventovieras.. ei onnistu ei :/
 
Mitään kovin ällöttävää ei ole tullut vastaan. Siis sellaista että olis pitänyt oikeasti yökkiä.

Raskausaika oli poikkeus. Töissä tapahtuneita.. eräällä potilaalla oli iho niin hautunut ja verestävä ja mäti, se haju oli kuvottava. Se piti puhdistaa ja talkita ym. joka päivä. Ihminen oli siis tosi lihava ja siitä johtui. Se haju oli KUVOTTAVA ja mä en voinut enää tehdä sitä hommaa.
Samoin kerran kun olin raskaana, yhden potilaan paska haisi niin kauhealta että yökin ja vedet valu silmistä.

Mutta siis oon nähnyt hoitajana tosi pahojakin juttuja, mutta ei mua mikään oon ällöttänyt. Siis esim. leikkauksissa tms. Tai mitkään ruumiinavaukset.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Lukioikäisenä olin kesän töissä siivoojana, ja kerran jouduin siivoamaan jonkun oksennukset. Kuulostaa tosi kesyltä muihin ketjun juttuihin verrattuna, mutta mulle oksennus on THE kamala juttu, melkein varmaan jo johonkin fobiaan verrattavissa - paljon pahempaa kuin olisi siivota jonkun sairaan ihmisen tai eläimen ulosteita tai verta. Kävin itse yrjöämässä kahdesti sen siivouksen aikana ja sen kesän jälkeen mulla olikin yhtäkkiä aivan mahdoton draivi opiskella, etten vahingossakaan päätyisi enää koskaan elämässäni siivoamaan oksennuksia. :D
 
"Mihla"
Onhan noita. Vuosia ollut töissä päivystyksessä...

Yksi mies oli onnistunut jättämään alapäänsä, siis peniksen ja kivekset, sirkkeliin. Älkää kysykö multa miten, jälki oli aika hirveää.

Se, kun kuolemaa tekevä maksakirroosipotilas vain vuotaa joka aukosta maksoittunutta verta.

Verioksentelijat, just viime viikolla sain kaaressa päälleni.

Ja ihmisen kaikkiin mahdollisiin eri aukkoihin työnnetyt kaikki mahdolliset eri esineet on myös luku sinänsä...
 
Olin kesätöissä siivomassa ravintolassa... Su aamulla kun siivosin lauantaisia jälkiä miesten vessasta... Joku oli heittänyt mukin pönttöön ja äijät ihan pokkana paskantanut siihen päälle... Sen mukin kaivaminen sieltä kännipaskojen joukosta on jotenkin syöpynyt mieleen:$
Tämä oli valitettavasti yleistä huvia siinä baarissa, missä siivosin jokusen vuoden. Kaljalasi pöntön pohjalle, päälle paskotaan ja sitten vedetään vessa. Tuloksena reuna myöten paskavelliä oleva pönttö, jota ei saa auki ellei tongi sitä lasia sieltä pohjalta. Hohdokasta oli.
 
"jaa"
Mitähän noita nyt olisi. Vanhan miehen elvytysyritys (ulkomailla, apua hakemaan tullut vaimo sai murhasyytteen myöhemmin), syönyt olen kyllä kaikenlaista, matoja ja koppakuoriaisia. Ehkä ällöttävin muisto oli joskus parikymmentä vuotta sitten kun matkalla mökille mentiin onnettomuuspaikan ohi, henkilöauto oli jäänyt rekan alle ja leikkaantunut puoliksi, uhrit (vanhemmat, tytär + koira) oli siinä siis torsoiksi leikkautuneita. Oltiin ekana paikalla ja kun äitini on SPR:n kouluttaja hän halusi mennä katsomaan onko jotakin tehtävissä. No ei ollut, osalta oli päätkin pitkin tietä.
 
dengeefever
[QUOTE="Mihla";25825993]Onhan noita. Vuosia ollut töissä päivystyksessä...

Yksi mies oli onnistunut jättämään alapäänsä, siis peniksen ja kivekset, sirkkeliin. Älkää kysykö multa miten, jälki oli aika hirveää.

Se, kun kuolemaa tekevä maksakirroosipotilas vain vuotaa joka aukosta maksoittunutta verta.

Verioksentelijat, just viime viikolla sain kaaressa päälleni.

Ja ihmisen kaikkiin mahdollisiin eri aukkoihin työnnetyt kaikki mahdolliset eri esineet on myös luku sinänsä...[/QUOTE]

Tää on ehkä vähän sairasta mutta rupesi kiinnostamaan mitä kaikkea mihinkin on työnnetty?
 
"vieras"
Tämä oli valitettavasti yleistä huvia siinä baarissa, missä siivosin jokusen vuoden. Kaljalasi pöntön pohjalle, päälle paskotaan ja sitten vedetään vessa. Tuloksena reuna myöten paskavelliä oleva pönttö, jota ei saa auki ellei tongi sitä lasia sieltä pohjalta. Hohdokasta oli.
Siellä missä itse olin siivoojana (nuoriso-/monitoimitalo), oli usein niitä tapauksia että oli kaljapullo pöntössä, se kans tukkii pöntön kivasti. Itse kävin aina siinä tapauksessa hälyttämässä paikan talkkarin paikalle, ja sanoin etten voi siivota tukkeutunutta pönttöä. Sen jälkeen kun talkkari oli poistanut tukoksen, paskat pystyi vetämään pöntöstä alas ja siivoaminenkin onnistui, vaikkei mitään miellyttävää ollutkaan. :/ Jos joku olisi yrittänyt pakottaa mut työntämään käteni tai jonkun käyttämäni siivousvälineen sinne paskavelliin ja kiskomaan sen pullon ulos, niin olis kyllä jäänyt se työ siihen paikkaan.
 
cbg
Lähes satavuotiaan kuolemaa tehneen mummon selän makuuhaavojen hoito. Mummo pelkäsi kuolemaa kovasti ja sitkutteli ja sitkutteli. Kroppa kuitenkin antoi jo periksi, vaikka mieli ei, ja kudosnestettä tihkui sieltä ja täältä. Vaikka kuinka käänneltiin ja putsattiin, niin viimeisinä päivinä sen mummon selkä oli täysin märäntynyt ja se haju siellä huoneessa sanoinkuvaamattoman kamala. Ihan kuin jossain kauhuelokuvassa.

Kun pappi oli puolitoista viikkoa käynyt tuon mummon luona joka ikinen päivä, niin tuo mummo viimein uskalsi antaa periksi ja nukkua pois. Mä pidin kädestä kiinni silloin ja hyräilin hänen lempilauluaan. Ihana ihminen, en tiedä, miksi se kuolema niin kovasti pelotti. Ikinä ei siitä ihmisestä ole mitään pahaa kuullut, pelkkää hyvää.
 
"jopo"
Hoitoalalla on paljon paska- ja oksennusjuttuja, mut ne ei kyllä hirveesti ällötä. Mutta ne JALAT! ne on se ällötyskohta mulla, varsinkin vanhojen ihmisten sieniset kynnet. Sukkien laittaminenkin niihin jalkoihin on niiiiiin ällöä.
Raskaana ollessani muistan yhden helteisen kuuman kesäaamun vuodeosastolla. Yhdessä huoneessa oli "ilmastointi" ja siksi ikkunaa ei saanut avata. Kun vein potilaan huoneen omaan vessaan, missä myös oli varmaan 30 astetta lämpöä, ja se potilas haisi ihan hielle ja pissalle, joka on hautunut kaikissa vaatteissa ja sängyssä ja vaipassa läpi yön, niin se haju meni yli. Pahempi kuin paskanhaju. Kerkesin rynnätä huoneesta ulos ja oksensin käytävän roskikseen. Onneksi potilas oli muistisairas, eikä itse tajunnut tilannetta.

Mutta kyllä tosiaan hoitotyön siivouksien jälkeen oman vauvan kakat ja muut sotkut on pientä :D
 

Yhteistyössä