Ällöttävää ku puuma vikittelee varattua

  • Viestiketjun aloittaja ärri
  • Ensimmäinen viesti
:P
[QUOTE="mielipide";22643527]Mun miehellä ainakin on aivot ja hän osaa tehdä päätöksensä ja valintansa noiden asioiden suhteen ihan ilman minun asiaan puuttumistani. Kyllä meitä kumpaakin on ulkopuoliset yrittäneet vikitellä tämän reilun 13-vuotisen avioliittomme aikana, mutta siinä kohtaa kumpikin meistä on osannut avata suunsa ja sanoa, ettei kiinnosta, olen perheellinen. Kyllä aikuisen ihmisen, joka on normaalilla järjellä varustettu, tulisi osata nuo asiat hoitaa ilman sitä, että kumppani menee vetämään vikittelijää turpaan.[/QUOTE]

Peesi :) Tollanen nainen, joka menee vetämään jotain toista turpaan, kun on tullut vikittelemään hänen miestään, nolaa ittensä pahasti :D Ja eikä se aina oo niin, että se vanhempi nainen on se "vikittelijä". Kyllä ne kakskymppiset pojatkin osaa vikitellä vanhempia naisia. Enkä mä nyt tiedä, onko se ällöttävää, lähinnä mun mielestä vähän hassua ja huvittavaa, hymyilyttää vaan, kun näkee, eikä mitenkään pahalla :)
 
silloin joskus
Täytyneen tunnustaa, että oli ihan sama, oliko varattu vai vapaa, kunhan oli silmään sopiva ja vieteltävissä ja vietävissä. Vain ja ainostaan yhdeksi yöksi. Roikkujat on sitten ihan oma kastinta.....
 
---
[QUOTE="Horuksen silmä";22643761]Jaa, palstalta on saanut kyllä erilaisen kuvan. Ja jos miettii omia nuoruusvuosia, niin kyllä oli melko yleistä että 16 vuotiaalla oli kymmenekin vuotta vanhempi poikaystävä.[/QUOTE]

No täytyy kyllä sanoa, että minun nuoruudesta en muista yhtään tapausta jossa ikäero olisi ollut tuollainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22643020:
Mä henkilökohtaisesti en usko että suurenikäeron parit ois kovinkaan pitkäikäisiä. Eipä oo ainakaan vastaan tullut yhtään sellaista.
Kuinka pitkä on mielestäsi pitkäikäinen liitto?
Missä kulkee lyhyen ja pitkän liiton raja?
;)
 
Aika tyhmää tollanen olettamus. Eli kommentoijan mielestä suhde kestää vain, jos ihmiset ovat samanikäisiä, samannäköisiä, samankokoisia ja samanpituisia..?
Heh. Ei Horuksen silmä oikeasti ole sillä lailla tyhmä.
Hän vain kirjoitti ettei tunne pitkän ikäeron pareja ja siksi epäilee ettei sellaiset kestä pitkään.

Minä jäin miettimään, mikä on "pitkään"?
Vanhemmat appivanhempani ovat olleet liitossa yli 70 vuotta. Se ON pitkään.
Ensimmäinen avioliittoni kesti 19 vuotta , sekin luullakseni nykymittareilla aika pitkään.
Mutta mikä on lyhyen ja pitkän raja? Nykyisessä liitossani olen ollut kohta 7 v. Onko se lyhyen vai pitkän aikaa?
 
hdh
Heh. Ei Horuksen silmä oikeasti ole sillä lailla tyhmä.
Hän vain kirjoitti ettei tunne pitkän ikäeron pareja ja siksi epäilee ettei sellaiset kestä pitkään.

Minä jäin miettimään, mikä on "pitkään"?
Vanhemmat appivanhempani ovat olleet liitossa yli 70 vuotta. Se ON pitkään.
Ensimmäinen avioliittoni kesti 19 vuotta , sekin luullakseni nykymittareilla aika pitkään.
Mutta mikä on lyhyen ja pitkän raja? Nykyisessä liitossani olen ollut kohta 7 v. Onko se lyhyen vai pitkän aikaa?
No mutta aka outo olettamus että ne parit ovat eronneet juuri ikäeron takia, sellaisen kuvan tekstistä sai.
Juu enpä tiedä. Kai nykyään 2 vuottakin on pitkä aika, kaikki kun on kertakäyttöistä :D
 
"vieras"
Heh. Ei Horuksen silmä oikeasti ole sillä lailla tyhmä.
Hän vain kirjoitti ettei tunne pitkän ikäeron pareja ja siksi epäilee ettei sellaiset kestä pitkään.

Minä jäin miettimään, mikä on "pitkään"?
Vanhemmat appivanhempani ovat olleet liitossa yli 70 vuotta. Se ON pitkään.
Ensimmäinen avioliittoni kesti 19 vuotta , sekin luullakseni nykymittareilla aika pitkään.
Mutta mikä on lyhyen ja pitkän raja? Nykyisessä liitossani olen ollut kohta 7 v. Onko se lyhyen vai pitkän aikaa?
Mielestäni vielä kovin lyhyt. Mutta siitä se vuosi vuodelta pitenee.
 
[QUOTE="vieras";22644154]Mielestäni vielä kovin lyhyt. Mutta siitä se vuosi vuodelta pitenee.[/QUOTE]

Juuh. Aika lyhyeksi minä itsekin sen koen.
Tosin koin että kovin lyhyeen jäi ensimmäinenkin liittoni. Olisi mielellään saanut jatkua ainakin muutaman vuosikymmenen vielä.
 
:P
Heh, jos niin on niin olen toisessa pitkässä liitossani ja tämä jälkimmäinen on sellainen pitkän ikäeron liitto. :)
Ihan vaan uteliaisuudesta, miten helppoa tai vaikeaa on saada pitkän ikäeron liitto toimimaan? Oma mieheni on samanikäinen, ja musta tuntuu, että mä olen välillä niin "kakara", että tuo mies tuntuu vuosia mua vanhemmalta :D Eli en vois kuvitellakaan, että voisin itse olla vaikka kymmenen vuotta mua vanhemman miehen kanssa, ei se kestäis mua :D :D Ja kymmenen vuotta nuoremman kanssa en tietenkään vois olla, eihän se ois ees sallittua :D
Mutta siis, tottakai on paljon ihmisten luonteesta kiinni, miten paljon ikäero vaikuttaa, mutta tosiaan uteliaisuudesta halusin kysyä, onko paljon asioita, joissa ikäero haittaa? Tai missä siitä on hyötyä? :)
 
Käsittääkseni moraaliltaan kuolleitten omaan napaansa tuijottavien henkilöitten yleisin argumentti toiminnalleen on, että "varattu ei jää perään roikkumaan", vaan panee ja häipyy. Sinkut jätetään rauhaan, koska heidät koetaan hankaliksi. Oikein riemuopportunisti katsoo, että sinkussa on vikaa, koska ei ole kelvannut kenellekään, joten parempi jahdata varattuja. :whistle:
 
Ihan vaan uteliaisuudesta, miten helppoa tai vaikeaa on saada pitkän ikäeron liitto toimimaan? Oma mieheni on samanikäinen, ja musta tuntuu, että mä olen välillä niin "kakara", että tuo mies tuntuu vuosia mua vanhemmalta :D Eli en vois kuvitellakaan, että voisin itse olla vaikka kymmenen vuotta mua vanhemman miehen kanssa, ei se kestäis mua :D :D Ja kymmenen vuotta nuoremman kanssa en tietenkään vois olla, eihän se ois ees sallittua :D
Mutta siis, tottakai on paljon ihmisten luonteesta kiinni, miten paljon ikäero vaikuttaa, mutta tosiaan uteliaisuudesta halusin kysyä, onko paljon asioita, joissa ikäero haittaa? Tai missä siitä on hyötyä? :)
Ikäeromme oli minulle Iso Ongelma silloin aikoinana seurustelun alussa.
Seurustelun edetessä ja myöhemmin avioliitossa en näe sen vaikuttavan oikein mihinkään.
Meillä on erilaisia elämänkokemuksia, mutta niin olisi vaikka olisimme saman ikäisiäkin.
Kumpikin on monissa asioissaan epätyypillinen ikäluokkansa edustaja... jos nyt sellaista tyypillistä on oikeastaan olemassakaan?

Mutta vaikka tuo ei arjessa näy, niin nettipalstoilla siitä saa aina puheenaihetta, eli jotain iloa numeroistakin... ;)

Ja meillä siis minä olen 16 vuotta puolisoani vanhempi.
 
"Lila"
[QUOTE="sandra";22643497]Eipä ole miehesi tainnut tehdä selväksi, että häntä ei kiinnosta. Taitaa vaan nauttia tilanteesta.[/QUOTE]

Hyvin harva nelikymppinen nainen yrittää tosissaan nuorta miestä. Ei yksinkertaisesti pennut jaksa kiinnostaa. Ehkä se sinun miehesi antaa naisille monenlaisia vihjeitä, silloin kun sinä et ole lähettyvillä.

Siitä olen samaa mieltä monen kanssa, että "puuma" on harvinaisen typerä nimitys.
 
:P
Ikäeromme oli minulle Iso Ongelma silloin aikoinana seurustelun alussa.
Seurustelun edetessä ja myöhemmin avioliitossa en näe sen vaikuttavan oikein mihinkään.
Meillä on erilaisia elämänkokemuksia, mutta niin olisi vaikka olisimme saman ikäisiäkin.
Kumpikin on monissa asioissaan epätyypillinen ikäluokkansa edustaja... jos nyt sellaista tyypillistä on oikeastaan olemassakaan?

Mutta vaikka tuo ei arjessa näy, niin nettipalstoilla siitä saa aina puheenaihetta, eli jotain iloa numeroistakin... ;)

Ja meillä siis minä olen 16 vuotta puolisoani vanhempi.
Varmasti saa ainakin nettipalstoilla puheenaiheen, jos ei muuallakin ;) Mut jos asiassa ei itellä enää oo mitään ongelmaa, ni eipä se varmaan haittaa, jos muilla on :D Onko teidän molempien perheet suhtautunu alusta asti ihan ok asiaan?
 
Varmasti saa ainakin nettipalstoilla puheenaiheen, jos ei muuallakin ;) Mut jos asiassa ei itellä enää oo mitään ongelmaa, ni eipä se varmaan haittaa, jos muilla on :D Onko teidän molempien perheet suhtautunu alusta asti ihan ok asiaan?
Hih. Tuota pitäis kysyä anopilta.
Kyllä se hänelle oli vaikea paikka aikoinaan kun ainokainen poika otti itseään 16 vuotta vanhemman kuuden lapsen leskiäidin. Enkä kyllä syytä tai moiti häntä siitä ollenkaan. Minulla on aivan ihana anoppi, mutta hän eli pitkään hyvin konventionaalista elämää ja on mielestäni täysin ymmärretävää että aiavn uudenlaiseen perheeseen sopuetuminen vei aikansa.

Minun vanhempani ja sisarukseni eivät reagoineet ikäeroomme oikein mitenkään.
Lapsista vanhimmat taisivat aikoinaan vähän ärtyä minuun siitä kun emmin niin pitkään ja "kehittelin jotain ihme ikäero-ongelmaa, jota ei ole oikeasti muualla kuin omassa päässäni."
(Aika suora lainaus esikon puuskahduksesta vuodelta 2003.) ;)
 
väkivaltaa
[QUOTE="-p-";22642925]ja mua kyllä ällöttää naiset, jotka hakkaamisella uhoaa tällaisissa asioissa. luottaisit nyt vaan siihen äijääs ja antaisit olla.[/QUOTE]

Joo, jos on noin väkivaltainen, siitä saa kyllä kaikki osansa, niin kotona kuin kylillä. Mene nyt johonkin vihanhallintakursseille siitä ja vähän äkkiä.
 
"vieras"
Hih. Tuota pitäis kysyä anopilta.
Kyllä se hänelle oli vaikea paikka aikoinaan kun ainokainen poika otti itseään 16 vuotta vanhemman kuuden lapsen leskiäidin. Enkä kyllä syytä tai moiti häntä siitä ollenkaan. Minulla on aivan ihana anoppi, mutta hän eli pitkään hyvin konventionaalista elämää ja on mielestäni täysin ymmärretävää että aiavn uudenlaiseen perheeseen sopuetuminen vei aikansa.

Minun vanhempani ja sisarukseni eivät reagoineet ikäeroomme oikein mitenkään.
Lapsista vanhimmat taisivat aikoinaan vähän ärtyä minuun siitä kun emmin niin pitkään ja "kehittelin jotain ihme ikäero-ongelmaa, jota ei ole oikeasti muualla kuin omassa päässäni."
(Aika suora lainaus esikon puuskahduksesta vuodelta 2003.) ;)
:D :D Kuuden lapsen leskiäiti! Siinä sitä olis anopin reaktio ollut näkemisen arvoinen kun poika tuo miniän taloon. :D Sain hyvät naurut, kiitos.
 

Yhteistyössä