Mä en oikein ymmärrä tätä perhepäivähoitajien mollaamista. Meillä täällä paikkakunnalla on huutava pula perhepäivähoitajista, moni ei halua tehdä raskasta työtä huonolla palkalla, aika kutsumusammatti minusta siis on. Täällä yritetään pienimmät sijoittaa pph:lle ja isommat lapset tarhaan. Meillä asuu naapurustossa yksi pph ja hän tekee ainakin aivan upeasti töitä. Jos saisin valita, niin kyllä veisin pph:lle lapseni täällä, ei vaan ole vapaana paikkaa. Monesti on minusta lapselle mukavampaa olla kodinomaisessa ympäristössä hoidossa, missä on pieni ryhmä ja ei niin paljon melua ja muita lapsia. Ei myöskään kaikki taudit leviä niin helposti kuin isossa ryhmässä, OLETTAEN että vanhemmat ymmärtää pitää ne sairaat lapset kotona.
Meillä lapsella on myös infektioastma ja hoidan toistaiseksi kotona. Koska osalla vanhemmista on tosi kehno asenne noiden sairastelujen suhteen, ei ole mitään järkeä laittaa lasta tarhaan. Oltaisiin koko ajan sairaalassa sitten astman takia. PPH:lle ei ole paikkaa järjestynyt, koska täällä niihin jonotetaan!
Mä en ymmärrä, että eikö vanhemmat ajattele tosiaan muuta kuin omaa napaa! Sairaan lapsen on kurja olla hoidossa, kun ei jaksa leikkiä ja pysy menossa mukana. Hoitajan lapset sairastuu ja sitten vielä hoitaja itse, puhumattakaan muista hoitolapsista. Sitten teidän lapset on jossain vieraassa paikassa hoidossa (ei kiva lapselle) ja muut vanhemmat joutuvat olemaan pois töistä, kun te veitte lapsen kipeenä hoitoon ja tartutitte kaikki, HALOO!