ÄLKÄÄ IKINÄ UNOHTAKO TÄTÄ NÄKYÄ, te kaikki turhasta valittajat. (ei herkille)

• Viestiketjun aloittaja 1
  • Ensimmäinen viesti
1

Pieni tyttö lyyhistynyt matkalla ruka-avun luokse. Korppikotka odottaa vierellä. Kuvaaja otti kuvan, ja jätti tytön kuolemaan. Voitti sittemmin pulitzer -palkinnon, jonka jälkeen teki itsemurhan.

Pointti siltikin se, että karmiva nälänhätä ja kurjuus on totta miljoonille. Älkää unohtako. Tehkää voitavanne tilanteen parantamiseksi!

ja tää on ihan jokapäiväistä kehitysmaissa. ihan hirveetä.
mä en ymmärrä miksi asialle ei voi tehdä jotain? onhan maailmassa rahaa,miksi apu ei mene niille jotka tarvitsee.
mä tiedän mihin rahat menisi jos vaikka lotossa voittaisin.

ap
Mua ahdistaa, et tää on todellisuutta niin monelle, ja me länsimaiseen hyvinvointiin tukehtuneet täällä haukutaan palstoilla toisiamme ja pilkataan ja ilkutaan ja valitetaan. Ei toki kaikki, mutta monet.

Kunpa voisi jotenkin auttaa. :´(.

Laura
Miten kukaan voi jättää lapsen tuossa tilanteessa?Vaikka näkisi, että mitään ei ole tehtävissä, pitäisi sen verran löytyä inhimillisyyttä, ettei jätä lasta lintujen syötäväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua ahdistaa, et tää on todellisuutta niin monelle, ja me länsimaiseen hyvinvointiin tukehtuneet täällä haukutaan palstoilla toisiamme ja pilkataan ja ilkutaan ja valitetaan. Ei toki kaikki, mutta monet.

Kunpa voisi jotenkin auttaa. :´(.
Tää sun teksti on niin täyttä asiaa. :flower:

ap
mä en ymmärrä miksi asialle ei voi tehdä jotain? onhan maailmassa rahaa,miksi apu ei mene niille jotka tarvitsee.
Koska rahalla halutaan vain takoa lisää rahaa. Taloutemme perustuu jatkuvalle kasvulle, ja köyhiä kyykytetään.
Näin minusta tuntuu. :(

jojo
Suurkiitos aloittajalle, että kerroit, mitä kuvassa on. En meinaan varmasti avaa sitä. Ahdistaa jo ajatuskin.

Itsekin olen herkistynyt entisestään lasten tilanteelle, kun sain oman pienen. Jotenkin konkretisoitui koko juttu, kun ajattelee, että entä jos tuolle omalle ei olisi antaa ruokaa, vaatetta tai kattoa pään päälle.

En voi mitään sille, mutta tuli mieleen ajatus että ne jotka täällä paasaavat imetyksen ja kotihoidon puolesta suuntaisivatkin sen energiansa noitten lasten auttamiseen, niin olisiko asiat paremmin edes vähän...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska rahalla halutaan vain takoa lisää rahaa. Taloutemme perustuu jatkuvalle kasvulle, ja köyhiä kyykytetään.
Näin minusta tuntuu. :(
Ja tuntuu, että niin moni ulottaa kinnostuksensa vain oman perheen hyvinvointiin. Että jos edes osa niihin design -huonekaluihin/ -vaatteisiin uppoavista rahoista ohjattaisiin hyväntekeväisyyteen, saattaisi joku jossakin kaukana saada edes yhden paremman päivän.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
En voi mitään sille, mutta tuli mieleen ajatus että ne jotka täällä paasaavat imetyksen ja kotihoidon puolesta suuntaisivatkin sen energiansa noitten lasten auttamiseen, niin olisiko asiat paremmin edes vähän...[/quote

Right on.

mimmi
Muistan kuulleeni että tämän kuvan ottanut ja sillä jonkun palkinnonkin voittanut kuvaaja teki itsemurhan vuoden päästä kuvan ottamishetkestä.

Heitä oli kielletty koskemasta lapsiin, taudit tai muut syynä. Näin muistan kuulleeni.

Yhteistyössä