Älä luota päiväkodin henkilökuntaan, äläkä sano että oot väsynyt.

"Vieras"
Ja mikä se ongelma teillä nyt niinkuin on, vai eikö sitä ollutkaan? Herrajjestas joskus noita auttavia tätejä, kun jonkun mielestä on iso huoli ja ongelma ja sitten kun asiaa tutkitaan niin suurta huolta ei olekaan, aargh!

"vieras"
[QUOTE="Vieras";26368166]Ja mikä se ongelma teillä nyt niinkuin on, vai eikö sitä ollutkaan? Herrajjestas joskus noita auttavia tätejä, kun jonkun mielestä on iso huoli ja ongelma ja sitten kun asiaa tutkitaan niin suurta huolta ei olekaan, aargh![/QUOTE]
Sehän siinä kurjaa onkin, että ei sitä suurta syytä tunnuta enää tarvitsevan myöhemmin, vaan sitten on jo lastensuojelun asiakkaana (ja oikeaa tukea ei useasti saa, vaan sitä valvontaa).

Nimenomaan...
[QUOTE="vieras";26368189]Sehän siinä kurjaa onkin, että ei sitä suurta syytä tunnuta enää tarvitsevan myöhemmin, vaan sitten on jo lastensuojelun asiakkaana (ja oikeaa tukea ei useasti saa, vaan sitä valvontaa).[/QUOTE]

....valvonta ei hyödytä, jos ei ole tarjta kotiapua ja tukiperheitä :D

jesp
Luojan kiitos ei mitään. Ihan sairasta touhua mitä paskaa ne puhuu. Kyllä olen ollut väsynyt mutta enpä olisi niistä uskonut että puhuvat paskaa. Juu sanottiin ei mulla mitään hätää, "vähän" huolissaan vaan. Lastensuojeluviranomainen nauroi muut ja kysyi mitä me täällä palaverissa tehdään. Meidän piti muuten vaan puhua mut musta tehtiinkin ihan virallinen ilmoitus, toki annoin luvan hyvässä uskossa, piti olla vain muodollisuus ja se on vain käytäntö eikä johda mihinkääm. Mutta paperissa lukeekin ihan jotain muuta mitä mun annettiin ymmärtää. Se piti tehdä vain sen takia että vois jotain tukea saada. Eipä niillä ollut tarjota mulle mitään kun oli ihan turhaa.. Oon ihan pyöristynyt. Ja ihan oikeesti siellä suurrenneltiin asioita ja valehdeltiin.

Sillä vaan tämän aloituksen tein että oon ollut sinisilmäinen ja luottanut, purkanut tuntoni. Ja oikeesti muidenkin kannattaisi olla varovaisia. En kaikkia yksityiskohtia ala täällä kertoo mutta kyllä se on totta miten joiltakin yritetään ottaa lapsi pois. Oon niin saatanan vihainen niille joihin oon luottanut. Kyrpä noussut otsaan ja sarvet päähän.
Ikävää jos valehdellaan viralliselta taholta. Otan osaa.

"vieras"
Mä olen monesti miettiny että mistä tämä viha kumpuaa? Jos teillä on oikeesti tarvetta avulle niin miksi te että ota sitä vastaan kun sitä on tarjolla?
Mä en edelleenkään usko että niitä ilmoituksia tehdään turhaan. Ja jos tarjotaan perhetyöntekijää ni miksi sitäkään ei sitten voi ottaa?

Minulla on kokemusta monesta avusta. Ja koskaan ei ole vielä puhuttukkaan mistään huostaanotosta tai sen kummemmista.

"hmmm"
[QUOTE="vieras";26369517]Mä olen monesti miettiny että mistä tämä viha kumpuaa? Jos teillä on oikeesti tarvetta avulle niin miksi te että ota sitä vastaan kun sitä on tarjolla?
Mä en edelleenkään usko että niitä ilmoituksia tehdään turhaan. Ja jos tarjotaan perhetyöntekijää ni miksi sitäkään ei sitten voi ottaa?

Minulla on kokemusta monesta avusta. Ja koskaan ei ole vielä puhuttukkaan mistään huostaanotosta tai sen kummemmista.[/QUOTE]

ymmärsitkö lukemaasi?
Kyse ei ole siitä ottaako apua vastaan vai ei. vaan siitä että virallinen taho sanoi ap:lle jotain ja teki toista. siis suomeksi virallinen taho valehteli. Kuka haluaa apua taholta, joka valehtelee?

"vieras"
Ja pah. Mä sanon monestikki että väsyttää. Ja niin sano tänään päiväkodin työntekijäkin että on ollu väsyttävä päivä ja että tosissaan väsyttää jo. Eikö se ole luonnollista että ihmistä joskus väsyttää?:eek:

"vieras"
[QUOTE="hmmm";26369538]ymmärsitkö lukemaasi?
Kyse ei ole siitä ottaako apua vastaan vai ei. vaan siitä että virallinen taho sanoi ap:lle jotain ja teki toista. siis suomeksi virallinen taho valehteli. Kuka haluaa apua taholta, joka valehtelee?[/QUOTE]

Kerrottiinkohan tässä loppuista meille koko totuutta?

"vieras"
[QUOTE="vieras";26369517]Mä olen monesti miettiny että mistä tämä viha kumpuaa? Jos teillä on oikeesti tarvetta avulle niin miksi te että ota sitä vastaan kun sitä on tarjolla?

Minulla on kokemusta monesta avusta. Ja koskaan ei ole vielä puhuttukkaan mistään huostaanotosta tai sen kummemmista.[/QUOTE]
No jos se tarve on muka niin ilmeinen, niin miksi pitää valehdella? Eikö sinulle tulisi kamala olo, jos joku virallisempi taho valehtelisi sinun asioistasi.

"vieras"
Kun mä lähdin hakemaan itse itselle apua. Otin yhteyttä sosuun ja meillä kävi kaksikin ihmistä kartottamassa tilannetta. Päätelämä oli. Kaikki ok,ei mitään syytä tarjota apua.
Teillähän on niin siistit lapset, nätti koti, kaikki hyvin.
Mut mä olin hajoamis pisteessaä. Mutta en saanu apua koska en ollut vielä hajonnut... no päätin sitten laittaa lapset päiväkotiin ja kuormittaa sitä puolta sitten.

[QUOTE="vieras";26369549]Ja pah. Mä sanon monestikki että väsyttää. Ja niin sano tänään päiväkodin työntekijäkin että on ollu väsyttävä päivä ja että tosissaan väsyttää jo. Eikö se ole luonnollista että ihmistä joskus väsyttää?:eek:[/QUOTE]

Niinpä, sanoin että tuskin olen ainoa äiti ketä väsyttää. Vai oonko kysyin ja vastasivat että et ole. Tekis mieli kirjoittaa koko saakelin ilmoitus tänne teidän analysoitavaksi mut en viitti :D

Muutenkin en tiiä mihin muualle purkaisin tätä kuin tänne. Tosin yksityiskohdat jätän kertomatta vaikka välillä tekis mieli kertoo kaikki. Palstan ansiosta osasin varautua tähän palaveriin, olisin ollut hermorauniona jos en olisi osannut varautua. Palsta on mun tuki tällä hetkellä vaikka se kuulostaa helvet*n typerältä. Niin ja kiitos teille!!

:heart:

"Lotta"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26368033:
myöskään neuvolassa ei kannata mainita esim. väsymyksestään mitään. kohta voi nimittäin olla sossuntantat oven takana. ja sinut pakotetaan vähintään ottamaan vastaan perhetyöntekijä, ja jos et huoli tarjousta vastaan, niin sitten voi käydä ikävästi
Minä en ymmärrä, että jos on esim. kunnolla väsynyt, niin miksi ihmeessä ei voi sitten ottaa hyvällä mielellä sitä perhetyöntekijää avuksi auttamaan arjessa? Mun mielestä se on neuvolalta ihan oikea liike.

"vieras"
[QUOTE="Lotta";26370423]Minä en ymmärrä, että jos on esim. kunnolla väsynyt, niin miksi ihmeessä ei voi sitten ottaa hyvällä mielellä sitä perhetyöntekijää avuksi auttamaan arjessa? Mun mielestä se on neuvolalta ihan oikea liike.[/QUOTE]

Yksi syy voi olla ihan vain se, ettei haluta kotiin ns. ulkopuolista ihmistä auttelemaan, ja onko se väsymyskään sitten loppupeleissä sellaista, että oikeasti kaivattaisiin apua arjen askareisiin. Eli jos tuntuu, että väsymyksestään huolimatta niistä selviää, niin voipi olla että tuollakin perusteella tulee ajateltua, että "Mitä mä sillä perhetyöntekijällä teen." Jutteleminen ptt:n kanssa ei ehkä myöskään tunnu tarpeelliselta, jos lähipiiristä löytyy edes yksi, jolle asioistaan puhua.

Perhetyöntekijöistä kuulee myös kaikenlaisia kauhutarinoita, kuinka ovat kääntäneet asiat tyystin päälaelleen tms.

Itselläni ei kokemusta perhetyöntekijöistä, mutta uskon, että monenlaista heistäkin löytyy. Hienoa, että tällainen apumuoto on olemassa ja on hienoa, että moni kuitenkin heistä löytää juuri sen kaipaamansa avun. Mutta ikävää myös, että toisenkinlaisia tarinoita löytyy.

Yhteistyössä