[QUOTE="Lotta";26370423]Minä en ymmärrä, että jos on esim. kunnolla väsynyt, niin miksi ihmeessä ei voi sitten ottaa hyvällä mielellä sitä perhetyöntekijää avuksi auttamaan arjessa? Mun mielestä se on neuvolalta ihan oikea liike.[/QUOTE]
Yksi syy voi olla ihan vain se, ettei haluta kotiin ns. ulkopuolista ihmistä auttelemaan, ja onko se väsymyskään sitten loppupeleissä sellaista, että oikeasti kaivattaisiin apua arjen askareisiin. Eli jos tuntuu, että väsymyksestään huolimatta niistä selviää, niin voipi olla että tuollakin perusteella tulee ajateltua, että "Mitä mä sillä perhetyöntekijällä teen." Jutteleminen ptt:n kanssa ei ehkä myöskään tunnu tarpeelliselta, jos lähipiiristä löytyy edes yksi, jolle asioistaan puhua.
Perhetyöntekijöistä kuulee myös kaikenlaisia kauhutarinoita, kuinka ovat kääntäneet asiat tyystin päälaelleen tms.
Itselläni ei kokemusta perhetyöntekijöistä, mutta uskon, että monenlaista heistäkin löytyy. Hienoa, että tällainen apumuoto on olemassa ja on hienoa, että moni kuitenkin heistä löytää juuri sen kaipaamansa avun. Mutta ikävää myös, että toisenkinlaisia tarinoita löytyy.