Äkkiä apuja!?

Eli en siis laita siihen mitään, parempi niin.
Mut pitäiskö tuota nyt sit lähteä huomenna lekurille näyttään? Onhan se kurja jos vauvalla kutisee, kitinäksihän se menee..

Mut miten ku noita tosiaan vain kasvoissa..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja antihistamiinia jotain:
Vie lääkäriin. Jos on allergai reaktiota, niin aikas pahan näköistä, voi turvota hengitystiet tukkoon.
Juu helpommin sanottu ku tehty. 140km päivystykseen matkaa..
teiltä ei auta ees Tanaan meno, tosin sieltä ne laittaa herkästi lapset eteenpäin ja kirkkoniemestäki vielä... en oo uskaltanu lapsia sinne viiä :D
Voisin mä karasjoelle viedä, mut vaikka esikon piikki on siellä niin en oo sieltä apuja saanu.

Hitsi, mikähän sillä tytöllä on :( Nyt iski huoli..
ai miksi ihmeessä? ihme toimintaa...

jotain rokkoa tuo varmaan on. Jos neiti on noin hyväntuulinen niin tuskin on syytä huoleen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Vesirokko? Ei kai :eek:
Onko näpyt lisääntyny päivän aikana?
On lisääntyneet. Ja tuntu et illasta oli taas tullu lisää, silmien alueelle ja nenän varteen..
Eikä missään muualla ole?
Vesikin voi auttaa ja perusvoide.
Zyrtekkiä monesti annettaan vesirokkoon.Ja apteekissa on oma vesirokkovoide näpyille.
 
kyllä se siitä
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Eli en siis laita siihen mitään, parempi niin.
Mut pitäiskö tuota nyt sit lähteä huomenna lekurille näyttään? Onhan se kurja jos vauvalla kutisee, kitinäksihän se menee..

Mut miten ku noita tosiaan vain kasvoissa..?
No se on vasta ihan alkava vesirokko, vesikellot tulevat sitten huomenna tai viimeistään maanantaina. Ja tulevat sitten koko kroppaan.

Meillä oli just noin. Ensin oli naama pari päivää just tommosella punoituksella, ei missään muualla, ja sitten lävähti kokovartalorakot.

Ei tarvitse mennä vesirokon takia lääkäriin. Eikä muutenkaan tuollaisen lievän ihottuman vaikka olisi jotain muuta. Odota rauhassa pari päivää ja katso mitä siitä tulee, minä olen vesirokon kannalla.

Tuo wikipedian kuva on huomattavasti pidemmällä olevasta vesirokosta, tuossa on vain muutama vesikello kun useimmat ovat jo ylittäneet sen vesikellovaiheen.
 
äiti neljälle
Vois olla vesirokkokin mut jos ei oo kuumetta niin sitten se ei ole sitä. Vesirokko nostaa ensin korkean kuumeen.
Toinen syy vois olla ns. likanäppylät, jotka tulee kun lapsi esim. konttaa ja sit hieroo kasvojaan jne. Pesisin viileällä vedellä hieman useammin kasvoja ja käsiä tosi usein ja ehkäpä pesisin lattiat hyvin.
Luulen, että tuossa kaikki rasvat vaan pahentaa ihoa, joten vois kokeilla myös desinfiointiainetta laimennettuna veteen ja pumpulilla töpöttää paukamia, se tehokkaampi kuin kortisoni joka tukkii vaan suotta ihon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Vois olla vesirokkokin mut jos ei oo kuumetta niin sitten se ei ole sitä. Vesirokko nostaa ensin korkean kuumeen.
Toinen syy vois olla ns. likanäppylät, jotka tulee kun lapsi esim. konttaa ja sit hieroo kasvojaan jne. Pesisin viileällä vedellä hieman useammin kasvoja ja käsiä tosi usein ja ehkäpä pesisin lattiat hyvin.
Luulen, että tuossa kaikki rasvat vaan pahentaa ihoa, joten vois kokeilla myös desinfiointiainetta laimennettuna veteen ja pumpulilla töpöttää paukamia, se tehokkaampi kuin kortisoni joka tukkii vaan suotta ihon.
Meillä lapsella ei ollut vesirokossa kuumetta. Näppyjä olikin sitten senkin edestä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Vois olla vesirokkokin mut jos ei oo kuumetta niin sitten se ei ole sitä. Vesirokko nostaa ensin korkean kuumeen.
Toinen syy vois olla ns. likanäppylät, jotka tulee kun lapsi esim. konttaa ja sit hieroo kasvojaan jne. Pesisin viileällä vedellä hieman useammin kasvoja ja käsiä tosi usein ja ehkäpä pesisin lattiat hyvin.
Luulen, että tuossa kaikki rasvat vaan pahentaa ihoa, joten vois kokeilla myös desinfiointiainetta laimennettuna veteen ja pumpulilla töpöttää paukamia, se tehokkaampi kuin kortisoni joka tukkii vaan suotta ihon.
Meillä lapsella ei ollut vesirokossa kuumetta. Näppyjä olikin sitten senkin edestä.
Meilläkään ei ollut 5 veellä kuumetta mutta 1v8kk ikäisellä huiteli 40 asteessa.
 
Kuumetta ei oo ollu. Ja mä vasta eilen pesin lattiat, mut kai ne sit jäi likaisiksi. Kovin paljoa tuo ei kaiken lisäksi lattialla ole, kun ei vielä eteenpäin pääse niin ei viihdy.

No kai sitä täytyy seurailla vaan että mihin kehittyy.. Mut tuota ataraxia mä nyt kuitenki annan kutinaan, jahka se taas heräilee..

Likanäppyjä.. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Vesirokko? Ei kai :eek:
Onko näpyt lisääntyny päivän aikana?
On lisääntyneet. Ja tuntu et illasta oli taas tullu lisää, silmien alueelle ja nenän varteen..
Huomenna ne viimeistään on rakkuloilla, jos vesirokosta on kysymys. Vesirokko alkaa tyypillisesti kyllä vartalolta.
 
tai toi?
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=530/sprog=4/grp=2/menu=1/

Märkärupea voi esiintyä kaikkialla ihossa, mutta useimmiten kasvoissa nenän ja suun ympärillä ja hiusrajassa, sekä käsissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Vesirokko? Ei kai :eek:
Onko näpyt lisääntyny päivän aikana?
On lisääntyneet. Ja tuntu et illasta oli taas tullu lisää, silmien alueelle ja nenän varteen..
Huomenna ne viimeistään on rakkuloilla, jos vesirokosta on kysymys. Vesirokko alkaa tyypillisesti kyllä vartalolta.
Meillä alkoi juuri noin kasvoista toisella lapsella vesirokko. Mustakin tuo näyttäisi siltä. Joku allerginen reaktiokin ehkä..? En tiedä. Vesirokko ei meillä nostanut pienemmällä kuumetta juuri lainkaan, isommalla senkin edestä.

Ja kortisonijuttuun vielä sivusta pakko sanoa: kortisonia ei (allergialääkäriltä saatujen ohjeiden mukaan) sekoitella minkään kanssa tai minkään päälle. Pelkiltään! Se ei ole pahis eikä vaarallista, vaan joskus välttämätöntä. Jos sitä käytetään noin pienellä, mahd. mietoa mutta vahvempaakin sitten jossei mieto auta. JA sitä käytetään kunnolla sen aikaa kun käytetään, määrän vähentäminen tms. kikkailut on typerää ja vääristävät hoitotulosta+mahd. jatkohoitojuttuja. Kuuriluontoisesti.
 

Yhteistyössä