Äitiystävien puute

  • Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti
milla
Alkuperäinen kirjoittaja Kauheeta!:
Mä en tajua. Meillä talohtiössä ja lähileikkipuistossa on äitejä lapsineen vaikka miten, joka hetki joku tulee juttelemaan ja hieromaan tuttavuutta. Naapurin äidit ehdottavat milloin mitäkin ostoksille lähtöä, päiväkahveja, lähitienoon retkiä jne..Ja mä kun haluaisin olla ihan omissa oloissa (en tiedä, johtuuko siitä, että omaan tosi paljon ystäviä, enkä siis kaipaa varsinaisesti äitikavereita)

Mun tekisi mieli kirjoittaa lappu otsaan, että "pliis, ei keskusteluseuraa"

Sen sijaan hyviä ystäviä (ihan lapsuudesta asti) jaksan tavata, työkavereita ja muita ystäviä, mutta äitikavereita en kaipaa yhtään. Toivoisin vaan, että saisin olla lapsieni kanssa rauhassa, missä ikinä leikitään.

Mutta sympatiat silti teille, jotka seuraa vailla olette, rauhassa olo kuulostaisi tilanteessani luksukselta..
Joo näinhän se just menee, että muuttajilla on monesti yksinäistä. Muutin ensimmäisen kerran opiskeluaikana ja silloin kavereiden saaminen oli helppoa opintojen kautta. Sen jälkeen, kun on esim. työn perässä muuttanut, niin aina ollut tosi hankala löytää kavereita uudelta paikkakunnalta. Mun mielestä tuohon vois kunnat kanssa vähän enempi satsata, että uusasujat löytäis helpommin toisensa.
 
kavereita
Alkuperäinen kirjoittaja yyyyyy:
entä jos on tooosi ruma ja toooosi lihava ja vielä ujo ja kömpelö ja kouluja käymätön.... kelpaako kellekkään ystäväksi
Kuule, ei se ulkonäkö ainakaan minua haittaa. Tärkeintä on se että on mukavaa yhdessä, on jostain mistä jutella. Itse ainakin kaipaisin että joku lähtisi mun kanssa vaikka kävelylle tai tulisi teelle tai lähtisi kaupoille tai kirpparille tai tulisi edes tuohon kotipihaan kaveriksi lastensa kanssa :eek:)

Vaan näinpä se on käynyt, että kun tuli lapset hävisi ystävätkin. En tiedä mistä johtuu. Olisko ketään tampereelta täällä kaipailemassa kaveria?

 
mari
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muutettiin uuteen taloon,jossa on hurjasti lapsiperheitä. yhtään en viihdy pihassa,vaan aina lähdetän mieluummin puistoon ulkoilemaan. syynä se,että pihassa on hirmunen äitiporukka, johon en yksinkertaisesti uskalla mennä vieraana mukaan. kaikki tuntuvat tuntevan toisensa ja siihen väliin on vaan vaikea mennä. NÖSSÖ!! ei voi mitään.jatkan valitusta yksinäisyydestä.samasta syystä en tykkää käydä perhekerhoissa. (joo,mulla on muutama huono kokemus,johtuu varmaan siitä.kun koittanut mennä mukaan ja jutella,on huomannut olevansa ihan ulkopuolinen,kun tutut äidit vaan höpisseet omia inside juttujaan miehistään ja menoistaan ja yhteisistä tutuistaan..:( )

kuopio huhuilee täällä!

Moi!
Itse muutin Kuopion tänä kesänä. Ois kiva, jos vois tutustua johonkin. Lapsi on vielä mahassa, mutta ei se varmaan ole este tutustumiseen. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajuu:
Miksi pitää olla ÄITIystäviä? Mulle ainakin riittää ihan ne normaalit ystävät..
Koska ne lapsettomat ystävät ovat päivisin töissä eivätkä mielellään muutenkaan lähde leikkipuistoon tai hoploppiin tms... Ja on kiva ku lapsikin saa seuraa.

Kyllä mä tykkään mun lapsettomistakin kavereista, mutta ei heistä hirveästi seuraa saa arkisin 9-17 kun sitä seuraa eniten kaipaisi.
 
tt
Huhuu jyväskylä, täällä yksi tosin jo töissäoleva 30+ äiti jolla jälkikasvu 1,5v. Olis kiva vaihtaa ajatuksia ja vaikka joskus käydä kaffella tai saada leikkiseuraa puistoon.
 
täällä vieläkin tämä YLÖJÄRVEN äippä kohta 1v tyttösen kanssa vailla möllötyskavereita...
Kyllähän sitä ehkä kerran pari kuussa jonkun näkee, mutta useemminkin sais seuraa olla.
Meillä auto käytössä lähes aina joten pieni välimatkakaan ei ole ongelma.
 

Yhteistyössä