Äitiyspakkaus

Onko mitään hajua kellään, milloin tämän 2008 vuoden puolella äitiyspakkaus vaihtuu?
Ainahan ne vaihtavat pakkausta kesken vuotta ja nyt tällä hetkellä on aivan ihanat värit pakkauksessa, mutta kun mulla on menossa vasta tämä todella epävarma alkuraskaus....

se tulee näytille sillon, kun eka uusi pakkaus laitetaan jakoon, ei aiemmin.
ja hyvinkin voi mennä keväälle, just jonnekin toukokuulle. se riippuun kuin haluttu edellinen pakkaus oli, että panttaako ihmiset hakemuksiaan että saisivat sitte ihan uuden eikä halua tätä beigeä.. jolloin niitä on jaossa vielä pitkään :)

Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
Lokakuun lopussa laitoin pakkauksen hakuun ja tällä viikolla tuli...
No onpas se kestänyt!
Minä hain omaani marraskuun puolessa välissä ja joulukuun ekalla viikolla pakkaus tuli. 11 arkipäivää kesti päätöksestä postin saapumisilmoitukseen.

Ja vuosittain pakkaus vaihtuu yleensä siinä huhti-toukokuun tienoilla (vielä muutama vuosi sitten maaliskuussa).

Minulla meni puolitoista kuukautta papereiden jättämisestä kun sain päätöksen aitiyskorvauksista ja ilmoitus että pakkaus tulee kahdessa viikossa, eli noin kaksikuukautta meni. Tämä ojhtui ihan siitä että tuloselvitykseni oli sen verran monimutkainen ettei riittänyt ensimmäisen päättäjän lausunto vaan joutui käymään jonkin päättävän elimen kokouksen läpi. Eli jos olet hakenut korvauksia edellisen verotuskauden perusteella saattaa päätöskin tulla nopeasti, mutta jos haet viimeaikaisten tulojen perusteella niin päätökseen menee kauemmin. Pakkaushakemus lähtee liikkeelle vasta kun päätös korvauksista on tehty, eli siitä johtuu nuo toimitusaikojen erot. Odotelkaahan ihan rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viia82:
Pakkaushakemus lähtee liikkeelle vasta kun päätös korvauksista on tehty, eli siitä johtuu nuo toimitusaikojen erot. Odotelkaahan ihan rauhassa.
Ei aina noinkaan :)
Minulle ei vielä ole rahoista tullut päätöstä, koska työnantajan palkkaselvittelyt viipyivät tämän vuoden puolelle (saan palkkaa äitiysloman aluksi, joten en hätäile noista päivärahapäätöksistä ). Mutta pakkauksen siis sain jo yli kk sitten.
Käytännöt siis vaihtelevat!

Yhteistyössä