Äitiyspakkaus!!!

Kolmas kierros ja en olisi uskonut että äitiyspakkaus on minulle näin iso asia kun mies sen postista haki. Oli kuin joulut potensiin kymmenen! Vaatteet ovat laadukkaita; on luomupuuvillaa, Ökö-textiä, kotimaisia valmistajia, jopa Tuttaa!! Mitään noita ei ollut esikoisen pakkauksessa yli 6 vuotta sitten. Tekstiilien laatu kun oli parantunut niin määrässä on sitten supistettu, muistaakseni vaatteita on nyt vähemmän. Kakkosen tullessa en ottanu äitiyspakkausta ja nyt en tajua että miksi, no silloin oli tilaa vähän ja esikoiselta oli runsaasti sekä vaatteita että tarvikkeita. Tällä kertaa tilanne oli toinen, oltiin ehditty hävittää vaatteita kun lapsilukumme piti olla täynnä, no yläkerran Herran mielestä ei sitte ollukkaan...

Oppaat oli jäänyt äitiyspakkauksesta pois. Muutama tuote on kyllä ns. ohari-tuote niistä kesto-liivinsuojat mm. niillä ei tee yhtään mitään, fleece pinta ei ime mitään kosteutta ja sitä paitsi tuntuu ärtyneellä nännin seudulla pistävältä, ulkovuorikin on kosteutta imemätöntä materiaalia eli sitä puoltakaan ei voi käyttää. Itsekin voi tehdä kestoliivinsuojaa, leikkaa ympyröitä hyvälaatuisesta puuvilasta tai vaippakankaasta, niputa 3-4 kerrosta ja siksakkaa reunat. Myös imse vimsen taskuvaippa on myös sitä fleeceä sisäpuolelta, en tajua miksi sitä pitää tunkea joka paikkaan kun se on oikeasti materiaalina sellainen että se ei ole mitään ihoystävällistä edes. Onneksi toinen vaippa (muksut) on huippulaatuinen. itse ajattelin tuota fleecevaippaa käyttää ehkä kuorivaippana niin että ihoa vasten tulee joku tuikitavallinen sisävaippa esim. harso. Olen siis kestoileva äiti ja meidän vauvalle ei osteta yhtä ainuttakaan kertäkäyttövaippapakettia. Itselläni on jo ennestään riittävä varasto kestovaippoja mutta myös kestoliivinsuojia sekä kestoterveyssiteitä. Ne ovat iholle aivan toisenlaisia kuin kertakäyttöiset, kun itse kokeilee kestotuotteita niin sen jälkeen ymmärtää että ne on lapsellekin parempia. Valkaisematon luomupuuvilla on aivan ykkösmateriaali kaikissa kestotuotteissa!
 

Yhteistyössä