Äitiyspäivärahasta!

Hei!

Tää sunnuntai on aina hyvä päivä pohtia kaikkea kun virastot ovat kiinni! Joten kyselen täältä!

Mulla alkaa äitiysloma 4.1.2011 ja mietin minkä verotuksen mukaan äippäraha lasketaan, vuoden 2009 verotuskin ehtii jo valmistua ennen kuin pitää hakemus laittaa. Vuonna 2008 olin vasta aloittanut työt ja palkka oli noin 200? kuussa vähemmän kkuin 2009.

Huomenna soitto kelaan!!!
 
Saat äitiyspäivärahapäätökset joko jo valmiin verotuksen mukaan eli 2009 tai jos juuri ennen äitiyslomaa olevan puolen vuoden palkka on 20% parempi kuin se valmis verotus.
Kelan sivuilla on sellainen laskuri jolla voit laskea suunnalleen minkä verran saat =)
 
Äitiyspäiväraha lasketaan viimeisimmän valmistuneen verotuksen mukaan.

Ja kuten Peppi jo sanoi, jos puolen vuoden palkka on sitä parempi ton 20%, niin anot sen mukaan.

Mulla on palkanlaskija ollut kultaakin kalliimpi näissä - jos teillä on kiva ja hyvä palkanlaskija töissä, niin mene ihmeessä hänen pakeilleen- saat varmasti sieltä paremmat neuvot kuin Kelasta!
 
Ota kuuden viimeiseksi kuluneen kuukauden mukaan, jos tulot on suuremmat kun viimeiseksi valmistuneessa verotuksessa. Mä tein niin ja kyllä kannatti! Mulla vuoden 2008 verotuksessa on huomioitu se, että olin kodinhoidontuella ja vaan loppuvuoden töissä. Otin 6kk tulojen mukaan ja paljon enemmän saan rahaa nyt.
 

Yhteistyössä