Äitiyspäiväraha toivottavasti suuri..

  • Viestiketjun aloittaja "Lama"
  • Ensimmäinen viesti
"Lama"
Hei,

Varovaisesti epäillen vielä voiko olla onnellinen raskaudesta...

Sekö hurjan lamavuoden kokeneena tuloni ovat romahtaneet aivan kokonaan, onnekseni olen kuitenkin vuonna 2013 tienannut n. 95.000 euroa ja päivät oli ympäripyöreitä ja sen tiesi että töitä teki. nyt onkin tilanne aivan toinen ja itkua vääntänyt että miten pärjään..

Miten paljon tulen saamaan Äitiyspäivärahaa? Osaako joku laskea sen minulle?

Itse olen soittanut kelaan ja he sanoivat että 56.000 euroon asti päiväraha kerrotaan 0,90 sen ensimmäisen 56 päivän ajan. Ja sitten tuo yli menevä osa (95-56=39.000 e) kerrotaan pienemmällä summalla. Hän arveli että se olisi n. 0,7 kertoimella.

Eli saanko ensimmäisenä 56 päivän aikana n. 4200 e + 1983 e - verot. Voiko tämä pitää paikkansa? Ja olisiko loppuaika n. 0,7 kaavalla n. 5000 euroa.

En voi uskoa että minulle kävisi näin onnekkaasti todella vaikean vuoden jälkeen.. Toivon myös että en saa mitään inhottavia kommentointia, itse olen työni tehnyt..ja myös siitä kärsinyt..

Kaunis kiitos vastanneille jo etukäteen.
 
"Lama"
Tuo laskuri menee vaan ihan ristiin tuon tämän päivän kelan ystävällisen palvelvelijan kanssa.. Hän siis sanoi tuon 90 % ja puhui tuosta ylimenevästä osasta että siitä saa myös..

Ihan pihalla nyt.. Mutta onhan tuo onneksi sellainen summa että pystyn pärjäämään kurjan miinus vuoden jälkeenkin mutta ihmettelen vain tätä tietojen ristiriitaa..
 
"Lama"
Kelan sivuilla sekä kelan virkailija sanoi että 2013 vuoden tulojen mukaan mennään.. Loppuvuonna on laskettu. Siksi vielä on myös niin epävarma olo.. Yksi lapsi jo onneksi kyllä.. Maailman ihanin sellainen <3 kiitos teille hyvästä keskustelusta.
On tämä hölmöä kun kaikki summat on vain arvoita vaikka niin tärkeästä asiasta puhutaan.
 

Yhteistyössä