Äitiys+väsymys

Onko se niin, että lapsia saa "tehdä" vain sillä ehdolla, ettei väsy?! :whistle: Tuntuu hurjan monesti, että se on niin...
Aivan sairasta!!

Vaikea uskoa, että ylipäätään olisi olemassa äitejä, jotka eivät IKINÄ olisi väsyneet -vai onko niitä? :saint: :saint:

No kuka se sitten on se, joka tämän "ehdon" on heittänyt ilmaan?! Sillä siihen kuitenkin törmää melko usein..... :whistle:

Tai niinku tuossa toisessakin ketjussa sanottiin, ehkä yhden ja kahden lapsen äideillä on oikeus jonkinlaiseen väsymykseen, mutta ei missään nimessä kenelläkään muulla. :snotty:

EN YMMÄRRÄ mistä tämä skeida on kotoisin....!!! :kieh:
(selvennykseksi vielä, että vaikka meillä on paljon pieniä, en koe olevani kuitenkaan mitenkään hirmu väsynyt, mutta ymmärrän varsin hyvin jos joku toinen äiti ON väsynyt)

mä oon just nyt ÄLYTTÖMÄN VÄSYNY, enkä siihen kyllä keltään lupaa kysy vaikka lapsia onkin enempi kun kaksi. öisin saan nukkua ne muutamat tuntini puolen tunnin jaksoissa ja oikeesti tuntuu että järki lähtee päästä. ilman tuota :heart: ihanaa :heart: miestäni en jaksais mikrosekuntiakaan enää...

mun tuttavapiiristä ei onneksi ole niin typeriä mielenilmauksia kuulunut, että ei olisi "lupa" olla väsynyt, jos on lapsia siunaantunut yli keskiarvon. tai sitten mä olen vaan niin tyhmä, etten ymmärrä piiloviestejä. :whistle: omaan arvoonsahan nuo sopii jättää.

Mie olen kyllä väsynyt ihan tämän yhdenkin kanssa, että pistää mietityttämään miten väsynyt sitä olisi jos jaloissa pyörisi vielä pari muuta tenavaa. Ja siitä huolimatta ihmismieli on sen verran typerä että halajaa niitä tenavia vaan lisää.

Onneksi miunkaan ystävä piiriin ei kuulu sellaisia järjen jättiläisiä joiden mielestä ihminen (äiti/isä) ei voisi olla koskaan väsynyt, että sitä muka muuttuisi jollain tasolla super-ihmiseksi lapsen saannin myötä ja jaksaisi porskuttaa kestohymy huulilla pienenä päivänpaisteena kokoajan päivästä toiseen.

Minä ainakin olen sellainen ihminen pohjimmiltani että asiat alkaa tökkimään hyvin nopeasti jos en saa tarpeeksi unta ja pikkuista hengähdystaukoa sillontällön yksinäni (vaikka olisi se kivaa miehenkin kanssa kahden saada pieni hengähdystauko). Ja jos tarpeeksi pitkälle väsymyksen kanssa mennään alkaa sitä jo psyykekin kärsimään pahemman kerran.

Harmi vaan että tuo ipana tuntuu olevan sitä sorttia joka pärjää pikkuisen vähemmillä unilla kun äitinsä =)
Mutta ehkä sekin joskus helpottaa ja tästä väsymyksestä pääsee ainakin hetkellisesti eroon (viimestään sitten kun poika muuttaa kotoota pois... toivonmukaan :D )

Hei kaikki väsyneet äidit ja isät! Täällä yksi samanlainen (äiti). En ole oikeastaan törmännyt sellaiseen asenteeseen, ettei saisi olla väsynyt, mutta aika vähän siitä kyllä puhutaan. Toisaalta, jos jollekin mainitsen olevani väsynyt, saan aika hyvin ymmärtävää palautetta.

Väsymys oli kuitenkin aivan tajuttoman järkyttävä yllätys lapsen syntymän jälkeisinä kuukausina. Nyt siinä ei ole enää mitään yllättävää, mutta se on... no, väsyttävää!

Mun mielestä neuvolassa pitäisi ehdottomasti prepata esikoistaan odottavia tulevaan väsymykseen, koska psykologinen tosiasia on, että ihminen kestää paremmin sellaisia vaikeita asioita, joihin on jollain tavalla osannut varautua ennakkoon. Miten siihen prepattaisiin, en tiedä, mutta sitä voisivat ammattilaiset miettiä.

Turhauttavinta on, että kun palasin nyt jo töihin vauvan ollessa 8 kk (isänsä on kotona) ja kuvittelin että erilaisen työpäivän jälkeen jaksaisin paremmin kotona, jossa en oikein tahtonut enää jaksaa kokopäiväisesti vauvan kanssa, niin paskinmarjat, tajuttoman väsynyt olen, kun pääsen kotiin, enkä todellakaan jaksa tehdä yhtään mitään, mitä ei ole aivan pakko. Eli koskaan ei ole hyvä. Onneksi on vauvalla mummot, jotka hoitavat ahkerasti. Muuten ei pysyisi homma hanskassa ollenkaan.

Mutta hei, olen melkoisen varma, että suurin osa pienten lasten vanhemmista on väsyneitä, toiset enemmän ja toiset vielä enemmän, mutta eihän sitä viitsi ihan jokaiselle vastaan tulijalle näyttää. Aina tuntuu siltä, että muut näyttävät paljon reippaammilta lapsineen tuolla kaupungilla ja itse on vain ihan yksin maailman järkyttävimmän väsymyksensä kanssa, mutta ehkä se ei ole ihan niin. Mutta lohduttaako se sitten, että muut ovat ehkä yhtä väsyneitä? :/

Yhteistyössä