Äitini käyttäytyy kuin teini, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja "Tytär"
  • Ensimmäinen viesti
"Tytär"
Äitini on siis lähes 50-vuotias jo. Äskettäin päättyi suhde isääni jonka kanssa oli 30 vuotta. Nyt pistää Facebookiin kuvia itsestään vähissä vaatteissa ja pukeutuu ulkona kuin teini. Tiukat ja avonaiset vaatteet. On kyllä hyvä vartalo, mutten itse edes pukeudu samalla tavalla. En kehtaa liikkua hänen seurassaan. Miten voisin huomauttaa hänelle loukkaamatta hänen tunteitaan asiasta?

"Tytär"
[QUOTE="vieras";28805855]Ja kenellä tämä on ongelma? Sinulle! Joten jos itse katsoisit peiliin.[/QUOTE]

Jep ongelma minulle ja perheelleni. Ihmiset tulevat sanomaan minulle hänen kirjoituksistaan sekä kuvistaan. Se on noloa. Mielestäni sen ikäisen ei tarvitse enää esitellä itseään.

"akka"
Jos on hyvä kroppa voi pukeutua miten haluaa,seksikkäästi mutta silti hyvän maun rajoissa.
Äitisi pukeutuu eri tavalla kuin sinä,miten sun mielestä liki 50veen kuuluis pukeutua?

"Tytär"
[QUOTE="mami";28805845]Ehdota vaikkapa shoppailureissua ja valikoi siellä äidillesi sopivia vaatteita. Fb-kuvista voit kyllä suoraan sanoa että ne ovat noloja ja mauttomia.[/QUOTE]

Kiitos vinkistä :)

"Tytär"
Olisiko siis teidän mielestänne kiva nähdä äitinne pukeutuvan tai oikeastaan olevan alasti kuvissa?

Mielestäni voisi pukeutua kunnioittavasti. En kehtaa pyytää häntä mieheni äidin luokse, koska pukeutuisi myös sinne avonaisiin. Miehen äiti taas pukeutuu kunnioitettavasti.

"Tytär"
Ja totta en voi elää hänen elämäänsä. Pitäisikö minun nyt siis hylätä mielummin hänet koska en kehtaa olla hänen kanssaan?

Olen hänen ainoa lapsi, ja jos minä vielä lähden niin hän taatusti lähtee oman käden kautta pois. (On uhkaillut sillä)
En halua että ihmiset nauravat hänelle ja minulle kun hän ei osaa pukeutua ikänsä puolesta hyvin.

"Tytär"
Kunnioittavasti pukeutuminen tarkoittaa kun puetaan vaatteet jotka eivät ole tiukat vaan sopivat. Tissien ei tarvitse olla tarjolla. Farkut on hyvät sekä vaikka jokin perus siisti paita/pusero.

Ei tarvitse esitellä rintojaan. Eikä siis tietenkään tarvitse olla missään säkissä, mutta sopivissa vaatteissa.

Haluatko että linkitän sinulle vielä netistä vaatteet?

Saat multa kyllä kaiken myötätunnon, itselläni myös tämmönen "teini-äiti", joka on tosin vetänyt samalla kaavalla jo varmaan 15 vuotta ellei enemmänkin.. Häpeämäänhän hänen tyyliään joutuu, mutta ihmisenä kaikkein kultaisin ja ymmärtäväisin, joten pakko antaa anteeksi. :) Loppujen lopuksi, sehän on pelkkää pintaa.

[QUOTE="Tytär";28805896]Olisiko siis teidän mielestänne kiva nähdä äitinne pukeutuvan tai oikeastaan olevan alasti kuvissa?

Mielestäni voisi pukeutua kunnioittavasti. En kehtaa pyytää häntä mieheni äidin luokse, koska pukeutuisi myös sinne avonaisiin. Miehen äiti taas pukeutuu kunnioitettavasti.[/QUOTE]

Jokaisella meistä on itsemääräämisoikeus omasta elämästään, eikä sille mitään voi, jos on päättänyt paljastella. Toki sanoa voi, mutta onko siitä lopultakaan hyötyä? Toisaalta se, minkä sä koet paljastavaksi, voi äitisi kokea vain eksoottiseksi - näin yli nelikymppisen naisen näkökulmasta. Ymmärrän toki, että se susta tuntuu pahalta, koska kyseessä on äitisi, jonka mielestäsi pitäisi varmaankin pukeutua arvolleen sopivasti, mutta jos hän itse kokee arvonsa juurikin sellaiseksi, että pukeutuu noin.

"vieras"
Ymmärrän ap.ta todella. Hirveittä ne äidit siinä ohjelmassa "kuumempi kuin tyttäreni". Ovat olevinaa muka nuorekkaita ja upeita, mutta täysin sokeita ovat omasta ulkonäöstään.

"Tytär"
Saat multa kyllä kaiken myötätunnon, itselläni myös tämmönen "teini-äiti", joka on tosin vetänyt samalla kaavalla jo varmaan 15 vuotta ellei enemmänkin.. Häpeämäänhän hänen tyyliään joutuu, mutta ihmisenä kaikkein kultaisin ja ymmärtäväisin, joten pakko antaa anteeksi. :) Loppujen lopuksi, sehän on pelkkää pintaa.
Oma äiti myös todella kultainen ja auttavainen, mutta se pukeutuminen. Se on todella häiritsevää. En vain kehtaa esitellä häntä ja nolottaa ne kuvat fb:ssä. :/

"Tytär"
[QUOTE="vieras";28805941]Ymmärrän ap.ta todella. Hirveittä ne äidit siinä ohjelmassa "kuumempi kuin tyttäreni". Ovat olevinaa muka nuorekkaita ja upeita, mutta täysin sokeita ovat omasta ulkonäöstään.[/QUOTE]

Tämä oli hyvä esimerkki!! Kiitos siitä :)

Tämä siis todella se ongelma. Pitäisi varmaa vaan viedä äiti ostoksille. Onneksi pian tulee talvi ja on pakko pukea enemmän. :)

[QUOTE="vieras";28805941]Ymmärrän ap.ta todella. Hirveittä ne äidit siinä ohjelmassa "kuumempi kuin tyttäreni". Ovat olevinaa muka nuorekkaita ja upeita, mutta täysin sokeita ovat omasta ulkonäöstään.[/QUOTE]

Ehkä se sokea olet kuitenkin sinä itse? =)

"Tytär"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28805957:
Harmillista, että viiskymppinen äitisi ei suostu pukeutumaan kuten sinä haluat. Mä taas sain pari vuotta sitten (kun täytin 50 v) tyttäreltäni luvan, että voin alkaa pukeutumaan niinkuin itse haluan.
Öö..

No siis en todellakaan vaadi että pukeutuu kuten minä haluan, saa itse päättää mutta hyvän maun rajoissa täytyy mielestäni pukeutua silti.
En itse ikinä pukeutuisi kuten hän. Olen itse hyväkroppainen 25 vuotias. Olen hyvässä työssä ja pukeudun siististi.

Keittiönoita
[QUOTE="Tytär";28805981]Öö..

No siis en todellakaan vaadi että pukeutuu kuten minä haluan, saa itse päättää mutta hyvän maun rajoissa täytyy mielestäni pukeutua silti.
En itse ikinä pukeutuisi kuten hän. Olen itse hyväkroppainen 25 vuotias. Olen hyvässä työssä ja pukeudun siististi.[/QUOTE]
No ei kai sun tarvitsekaan?

"vieras"
Ymmärrän sua hyvän. Minun ystäväni on alkanut pukeutumaan erittäin paljastavasti ja pissismäisesti otettuuan silikonirinnat. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että minun ei kannata aiheesta nolostua, sillä jokainen on vastuussa omista tekemisistään.

"Jeera"
On vaikeata ymmärtää vanhempien pitkän liiton jälkeen, että äitikin on ihminen, kaunis ja haluttava. Olet niin nuori ja on kyse omasta kukoistuskaudestasi, mutta äitisi ei osaa käyttäytyä. Vai osaako sittenkin, ja haluaa vielä oman osansa onnesta, varsinkin jos on vielä jotain mitä katsella.

Keittiönoita
[QUOTE="Tytär";28806006]No onneksi ei, mutta ehkä sinäkin tajusit pointtini?[/QUOTE]
Rehellisesti sanottuna en tajunnut, mikä sinua ahdistaa äitisi pukeutumisessa? Kuitenkin haluat vaikuttaa hänen tapaansa pukeutua. Koetko viiskymppisen naisen seksuaalisuuden kiellettynä/ahdistavana/pelottavana/tabuna vai mikä on se, mikä saa sinut kokemaan äitisi vaatevalinnat noin ongelmallisina? Oletko mahdollisesti katkera vanhempiesi erosta? Pelkäätkö, että äitisi löytää uudenmiehen? Mitä ilmeisimmin äidillesi hänen pukeutumisensa ei tuota ongelmaa, mutta sinulle tuottaa. Entä jos äitisi viihtyy niissä vaatteissa?

Yhteistyössä