Äitini ei tule ristiäisiin jos isäpuoli tulee.. mitä tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ristiäisiä ollaan tässä järjestämässä, mutta eipä näitäkään saada ilman draamaa..

Äitini erosi isäpuolesta vuosi sitten. Ja kieltäytyy nyt tulemasta ristiäisiin jos isäpuoli (uuden kihlattunsa kanssa) tulee.

Olen tuntenut isäpuoleni 5vuotiaasta lähtien. Yhdessä alkoivat äitini kanssa olemaan ja menivät naimisiin kun olin 10v. Samassa kodissa ehdittiin asua 10 vuotta, ja olemme isäpuolen kanssa pitäneet yhteyttä vaikka minulla välit äitiin olivatkin välillä poikki parikin vuotta.

Joten... Teen taas niin tai näin, niin joku loukkaantuu. Minä nyt ainakin jo..

Haluan kutsua isäpuolen ja uuden kihlatun, koska minusta heillä on "oikeus" tulla kutsutuksi. En halua olla se epäkohtelias joka jättää jonkun kutsumatta.
Ja minusta se on vain äitini huonoutta, kun kiristää tuollein.
Vai?
 
No jaa, riippu paljon eron syistä ja siitä, halusivatko molemmat erota.

Ymmärrän, että pitkän liiton jälkeen ei tietyissä tilanteissa halua ihan heti tavata exän uutta puolisoa.

Sinuna kutsuisin vain isäpuolen. Jos uusi kumppani on järkevä, ymmärtää kyllä.
 
vierailija
Kutsu sinulle tärkeät ihmiset, jotka haluat olevan osa lapsesikin elämää.

Äitisi voit kutsua kuin muutkin, mutta edellytä häneltä kohteliasta käytöstä ristiäisissä. Tilaisuus on ainutkertainen ja sitä ei voi uusia, jos sielä joku draamaesityksen pistää pystyyn.
 
vierailija
Tämäpä kertoo siitä miten paljon äitisi välittää lapsenlapsestaan. Kyllä aikuisen kuuluu käyttäytyä juhlien ajan sivistyneesti. Itsekin sietäisin lasteni isää ja uutta uusioperhettä kun juhlitaan lapsien virstaanpylväitä. Vaikka jokin vituttaa niin sen voi sit sylkeä myöhemmin ulos.
 
vierailija
Tämäpä kertoo siitä miten paljon äitisi välittää lapsenlapsestaan. Kyllä aikuisen kuuluu käyttäytyä juhlien ajan sivistyneesti. Itsekin sietäisin lasteni isää ja uutta uusioperhettä kun juhlitaan lapsien virstaanpylväitä. Vaikka jokin vituttaa niin sen voi sit sylkeä myöhemmin ulos.
 
Kyllä omasta mielestäni aikuisten ihmisten pitäisi pystyä käyttäytymään!! Ei ne ristiäiset niin pitkään kestä ettei voisi sitä aikaa olla samassa tilassa kyse on kumminkin lapsenlapsen ristiäisistä!! Tsemppiä ja toivotaan että kaikki menee parhainpäin!!
 
vierailija
Voisitko mennä puolitiehen vastaan ja sanoa äidillesi, että jos ei kestä olla samassa tilalla isäsi+kihlatun kanssa, niin hän on tervetullut juhliin vähän myöhemmin. Mikäli tämä sopii hänelle, pyydä isää poistumaan sitä ennen. Laiha sopu on parempi kuin lihava riita.

Itse kyllä jättäisin isän kihlatun kutsumatta, mikäli suhde on vielä tuore ja ero on ollut äidille erityisen vaikea.
 
Äitisi on sinun oma Äiti! Hän on sinut kantanut ja hänen verestä elät.
En tiedä, millainen äitisi ja isäpuolesi avioero on ollut, ja miten huonosti tai ehkä sikamaisesti isäpuolesi on käyttäytynyt Äitiäisi kohtaan. Et ehkä sinäkään tiedä kaikkea.

Lainaan hieman Markuksen evankeliumia - silloin ei vielä puhuttu isäpuolista, mutta ymmärrät varmaan ajatuksen:

Jeesus vastasi: "Totisesti: kuka ikinä minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talostaan, veljistään tai sisaristaan, äidistään, isästään tai lapsistaan tai pelloistaan,
30 hän saa satakertaisesti: nyt, tässä maailmanajassa, taloja, veljiä ja sisaria, äitejä ja lapsia ja peltoja -- Tosin myös vainoa -- ja tulevassa ajassa hän saa iankaikkisen elämän.
31 Mutta monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä."

Uskon, että isäpuolesi ymmärtää.
 
vierailija
itselläni äiti että isä eronneet en tiedä heifdän tän hetkisistä väleistä mutta molemmathan piti kutsua ristiäisiin, soitin molemmille erikseen että ei sit rähistä molemmat tuli ja meni ihan ok. älä sinä stressaa asiasta kutsu ketkä haluat äläkä ajattele asiaa sen kummemmin
 
vierailija
Vaikka äiti ja isäpuoli ovat eronneet, riidoissa ja eivätkä ole väleissä. Ei se tarkoita, että lapsen tulisi myötäillä toista osapuolta, jos hänellä on hyvät välit molempiin. Jos isäpuoli on jostain syystä kohdellut äitiä huonosti, on lapsi, tässä tapauksessa aikuinen, kykenevä itse päättämään haluaako olla tekemisissä isäpuolen kanssa. Saattaahan hänellä olla pelkästään hyviä muistoja isäpuolesta.
 
Mä saattaisin olla ikleä ja ilmoittaa ettei sit pidetä koko pippaloita tai ristiäisi. Mutsi kun kuitenkin pitää moista uskonnollista hömppää tärempänä kuin mä.

Kyl sillä sit ois tärkeysjärjestys kohdallaan ja voisi vaikka istua sen eksänsä uuden puolison vieressä lapsiparan sielun vuoksi. (y)
 
vierailija
Äitisi on sinun oma Äiti! Hän on sinut kantanut ja hänen verestä elät.
En tiedä, millainen äitisi ja isäpuolesi avioero on ollut, ja miten huonosti tai ehkä sikamaisesti isäpuolesi on käyttäytynyt Äitiäisi kohtaan. Et ehkä sinäkään tiedä kaikkea.

Lainaan hieman Markuksen evankeliumia - silloin ei vielä puhuttu isäpuolista, mutta ymmärrät varmaan ajatuksen:

Jeesus vastasi: "Totisesti: kuka ikinä minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talostaan, veljistään tai sisaristaan, äidistään, isästään tai lapsistaan tai pelloistaan,
30 hän saa satakertaisesti: nyt, tässä maailmanajassa, taloja, veljiä ja sisaria, äitejä ja lapsia ja peltoja -- Tosin myös vainoa -- ja tulevassa ajassa hän saa iankaikkisen elämän.
31 Mutta monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä."

Uskon, että isäpuolesi ymmärtää.
Vink vink. Naiset, jopa äidit (niin ne pyhät äidit) voi olla pahoja ja asiattomia. Lapselleen ja myös miehelle.

Ei se ole selviö että erossa mies on syyllinen ja nainen kärsijä!!!

Mun äiti on paska. Harrastaa sellaista henkistä väkivaltaa niin minuakin kuin isääni kohtaan. Voisi jopa narsistisesta äidistä puhua. Siksi mua oksettaa tuollainen pyhä äiti paskan jauhanta. Ei se että kantaa lasta kohdussa sano mitään siitä millainen äiti loppuviimein on.
 
vierailija
Vink vink. Naiset, jopa äidit (niin ne pyhät äidit) voi olla pahoja ja asiattomia. Lapselleen ja myös miehelle.

Ei se ole selviö että erossa mies on syyllinen ja nainen kärsijä!!!

Mun äiti on paska. Harrastaa sellaista henkistä väkivaltaa niin minuakin kuin isääni kohtaan. Voisi jopa narsistisesta äidistä puhua. Siksi mua oksettaa tuollainen pyhä äiti paskan jauhanta. Ei se että kantaa lasta kohdussa sano mitään siitä millainen äiti loppuviimein on.
Ap ei kuitenkaan selvittänyt, millainen tilanne heillä on ja millainen oli vanhempien ero. Eron taustoja ja kaikkia kiemuroita ap ei välttämättä edes tiedä, koska vanhemmat harvemmin puivat niitä lastensa kanssa pohjamutia myöten.
 
vierailija
Äitisi on sinun oma Äiti! Hän on sinut kantanut ja hänen verestä elät.
En tiedä, millainen äitisi ja isäpuolesi avioero on ollut, ja miten huonosti tai ehkä sikamaisesti isäpuolesi on käyttäytynyt Äitiäisi kohtaan. Et ehkä sinäkään tiedä kaikkea.

Lainaan hieman Markuksen evankeliumia - silloin ei vielä puhuttu isäpuolista, mutta ymmärrät varmaan ajatuksen:

Jeesus vastasi: "Totisesti: kuka ikinä minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talostaan, veljistään tai sisaristaan, äidistään, isästään tai lapsistaan tai pelloistaan,
30 hän saa satakertaisesti: nyt, tässä maailmanajassa, taloja, veljiä ja sisaria, äitejä ja lapsia ja peltoja -- Tosin myös vainoa -- ja tulevassa ajassa hän saa iankaikkisen elämän.
31 Mutta monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä."

Uskon, että isäpuolesi ymmärtää.

Kiitos kaikille vastauksista..

Aloitan itse vastaamalla tähän viestiin, koska näinhän se asia toivottavasti on kuten tuossa lainauksessa on..

Eli. Miten kukin Zarizan viestin tulkitsi... Niin minä tulkitsin sen niin, että todellakin hän on minun äitini, sukulaiseni, lapseni kanssa samaa verta - On todella törkeää, että hän näin käy kiristämään minua, ja todellakin, mitäpä tämä kertoo äitini arvomaailmasta minua ja varsinkin lapsenlasta kohtaan...

Ja tuo Raamatun teksti osui hyvin kohdalleen, ja Zarizan toivotus, että uskoo isäpuolen ymmärtävän..

Eli loppuratkaisu nyt todellakin meni niin, että kutsuin isäpuolen ja uuden naisystävänsä, mutta hän kiitti kauniisti ja totesi että tilanne olisi varmaan liikaa äidilleni. (En siis kertonut ettei äitini aio tulla jos he tulevat..)

Mutta toivon että asiat todellakin on niin, että ne jotka eniten luopuvat, myös joskus saavat enemmän takaisinkin..
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
vierailija
Kiitos kaikille vastauksista..

Aloitan itse vastaamalla tähän viestiin, koska näinhän se asia toivottavasti on kuten tuossa lainauksessa on..

Eli. Miten kukin Zarizan viestin tulkitsi... Niin minä tulkitsin sen niin, että todellakin hän on minun äitini, sukulaiseni, lapseni kanssa samaa verta - On todella törkeää, että hän näin käy kiristämään minua, ja todellakin, mitäpä tämä kertoo äitini arvomaailmasta minua ja varsinkin lapsenlasta kohtaan...

Ja tuo Raamatun teksti osui hyvin kohdalleen, ja Zarizan toivotus, että uskoo isäpuolen ymmärtävän..

Eli loppuratkaisu nyt todellakin meni niin, että kutsuin isäpuolen ja uuden naisystävänsä, mutta hän kiitti kauniisti ja totesi että tilanne olisi varmaan liikaa äidilleni. (En siis kertonut ettei äitini aio tulla jos he tulevat..)

Mutta toivon että asiat todellakin on niin, että ne jotka eniten luopuvat, myös joskus saavat enemmän takaisinkin..
Fiksu isäpuoli sinulla. Pidä heille erikseen juhlat varsinaisten juhlien jälkeen.

Isäpuoli taitaa tuntea äitisi kimurantiuden.
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
Ap..
No jaa, riippu paljon eron syistä ja siitä, halusivatko molemmat erota.

Ymmärrän, että pitkän liiton jälkeen ei tietyissä tilanteissa halua ihan heti tavata exän uutta puolisoa.

Sinuna kutsuisin vain isäpuolen. Jos uusi kumppani on järkevä, ymmärtää kyllä.
En menisi vannomaan että ymmärtäisi, on aika tempperamenttitapaus, mutta ollut minua ja lapsiamme kohtaan tosi mukava. Eikä äitini ollut tulossa edes silloin jos pelkkä isäpuoli tulee
 

Yhteistyössä