äitin omaa..

  • Viestiketjun aloittaja titza
  • Ensimmäinen viesti
titza
olen kuullut monelta taholta että jossain perheissä äiti SAA lukea lehtensä rauhassa,äiti SAA käydä vessassa rauhassa ja äiti SAA syödä ruokansa rauhassa jne..miten monella homma on näin?miten teidän lapset voi olla niin kilttejä että te saatte tehdä tehtävänne rauhassa? montako lasta sellaisilla äiteillä on?miten te saatte pienen lapsen odottamaan, "kun äiti on tämän tehnyt niin sitten"..? meillä ei tietoakaan moisesta ylellisyydestä!!
 
Pyrystiina
Mulla on 1 v poika ja en todellakaan saa tehdä mitään rauhassa ellei mies tai joku muu ole paikalla. Heti kun silmä välttää ollaan tonkimassa laatikoita tai vetämässä johdoista. Nauraa mennessään, kun tietää ettei ole sallittua puuhaa. :)
 
meillä tyttö 1v3kk, en saa tehdä mitään rauhassa.Tätä on jatkunut siitä lähtien kun tyttö oli 7kk:n...huuto tulee jos rauhas haluan käydä esim. vessassa.Neuvolan mukaan ihan normaalia, merkki siitä että lapsi on kiintyny hyvin äitiin...
 
Meillä pojalla tulee tänään 1v 5kk ikää täyteen, eikä tietoakaan omasta rauhasta. Silloin kun mies vahtii tai kun poika nukkuu, voin tehdä juttuja rauhassa. Vessassa käyn useimmiten ovi auki, mutta jos syön pojan nähden, tulee pikkunen heti katteleen ja vaatimaan osansa, vaikka olisi itse syönyt juuri. :D Toista lasta odotan, sitten vielä vähemmän omaa aikaa. :p
 
maama
Meillä on puoltoista vuotias ja vastasyntynyt. Vauvahan nyt ei tietenkään osaa varsinaisesti mitään vaatia, kun pääasiassa nukkuu ja syö. Isomman kanssa on ollut tosi helppoa nyt siitä asti kun vauva syntyi. Leikkii itekseen ja kun tarvii mua, tulee sen ilmasemaan. Mä saan onnekseni syödä aamupalan ja lukea lehden, meikata, leipoa, mitä nyt millonkin mieli tekee. Lapsi kun on kuitenkin koko ajan lähellä ja näkee mut ja mä näen hänen touhunsa. En tiedä johtuiko tuo "itsenäistyminen" vauvan syntymästä vai iästä. Kyllä se aika teillekin jossain vaiheessa koittaa :hug:
Nii, ja silloin jos esikoinen jotain haluaa, ei hän vielä malta odottaa, eikä ymmärrä jos sanon, että äiti tekee nyt ensin tän... Lapsen tarpeet menee kyllä edelle siinä vaiheessa.
 
Chokolate
Meidän tyttö on nyt 1.2 vuotias enkä minäkään voi tehdä mitään noista asoista rauhassa..Syödään neitin kanssa samaanaikaan ja esim.Veskin oven jätän auki mennessäni sinne..Tytöllä tullut vaan tapa tulla työntämään se kiinni..Vähän aina jänskää että mitäsillä välin tapahtuu jos ovi on kiinni.Luen lehdet ja pesen vessat ja teen muut sellaset jutut sitten kun neiti on päikkäreillä tai yöunilla..Eniten mua "haittaa" se etten voi käydä suihkussa aamulla kun neitiä ei voi kuivan ihon takia usein kylvettää niin en voi ottaa häntä mukaan aina suihkuun.Ja oon kyllä koittanut laittaa hänelle paljon tekemistä kylppäriin siksi aikaa kun oisin suihkussa mutta suihkun alle hän vaan aina on vaatteet päällä tullut..Noo kait hän pian ymmärtää vähän enempi vielä puhdetta ja leikkii loitommalla suihkusta..Mutta mä oon sitä mieltä että ajankanssa..kait sitä sitten saa enemmän omaa aikaa kun vähän vielä lapsoset kasvaa ja tykkäävät omatoimisesti leikkiä. =) :wave: Jaksamista kaikille äideille!
 
Meillä lapset 3v3kk ja 1v11kk. Ja kyllä joskus saan tehdä jonkin asian rauhassa tai ainakin yleensä aloitan rauhassa ja sit lopetan lasten viedessä kaiken huomion niin että unohdan itse mitä olin tekemässä. Kyllä se joskus tulee sekin aika että on liiankin kanssa rauhallista. Minä olen niin hermostunut jos lapset vain touhuaa omiaan kun olen esim. vessassa että on pakko huudella lapsille että mitä puuhaatte. Eli taidan itsekin keskeytellä heidän puuhiaan! :LOL:
 
No minä saan tehdä rauhassa. Poika (1v.2kk.) leikkii niin keskittyneesti omia leikkejään ja yleensä vielä eri huoneessa kuin minä. Mä luen ihan rauhassa esim. aamulla hesarin ja syön aamupalaa. Vessassa olen aina ovi kiinni.
Poika käy välillä katsomassa missä olen ja jatkaa taas omia juttujaan.
Poika on pienestä asti viihtynyt itekseen ja keksii tosi hyvin järkeviä leikkejä (leikkii kattilalla ja lastalla, että tekee ruokaa jne.). Silloin, kun kaipaa äitiä, ni tuo mulle kirjan ja sitä luetaan yhdessä. Riehumisleikit hoitaa isi =) Joskus mua taas harmittaa, kun haluisin leikkiä pojan kanssa, ni poika ei tykkää yhtään, että äiti tulee sotkemaan hyvät leikit :D
Meidän yhteiset "leikit" onkin sitten kotityöt joihin poika osallistuu todella innokkaasti!
 
Olen ollut ihan yllättynyt siitä kuinka pitkiä aikoja poika 1,1v leikkii itsekseen. Kun omat hommansa ajottaa näihin leikkituokioihin, ehtii vaikka lehden lukea. Jos teen jotain TOSI mielenkiintosta pojan mielestä (meikkaan, syön tms), silloin on oma rauha kaukana.. Poika on hirmuinen kerjäämään, ja meikkipussi olis maailman paras ajanviete!!!! :LOL:

Tietenkin on asioita joitten ajottaminen ei onnistu, esim vessakäynnit, mutta pidän kyllä oven aina kiinni. Joskun pieni närkästyy oven takana, mutta sehän kuuluu asiaan.. \|O
 
No minä SAAN olla ja tehdä rauhassa vain, kun lapset on mummulassa. Kyllä se arki ja elämä paljolti kulkee lasten ehdoilla, kun ovat kaikki kolme vielä alle kouluikäisiä. Ehkä se OMA aika tulee sitten, kun poikaset lentää pesästä... (ja sitten on hirveen hiljasta ja yksinäistäkin?) :) .
 
lazy
Meillä on yks lapsi(1v.9kk) ja empä useinkaa saa tehä ihan kaikes rauhas jotain omaa juttuani...esim.jos alan kirjoittamaan saamaani kirjeeseen vastausta,niin...kohta on tyttö siinä vieres ja hyvä ettei nyki kynää tai ruttaa paperia. Kun annan hänelle omat kynät&paerit,niin sitte malttaa touhuta itsekseen jonku aikaa.
 
pojat 2v.11kk ja 1v.4kk ja saan käydä rauhassa vessassa sekä syödä aamupalani rauhassa useimmiten. pojat ei aamulla heti herättyään halua syödä, joten mä syön siinä välissä. Pesulla käyn myös rauhassa aamupäivällä. Tässä esimerkkejä, meillä pojilla on niin paljo seuraa toisistaan että äitiki saa vähä tehdä rauhas juttuja.
 
kanahaukkakutvonen
Ihanaa,en ole yksin mietteissäni.Juuri tästä tulin tänne palstalle kirjoittelemaan ja olipas joku ehtinyt nsin.Meillä ollaan kokoajan kimpussa ja jos ei oteta syliin niin kiukku ja parku alkaa.Joskushan on pakko vaan itkettää toista että saa pullot pestyä tms.Vessassa käydään yhdessä ja neiti riekaloi vessapaperia palasiksi.Omia leikkejä on aika vähän.Joskus hiljenee yksin touhuihinsa mutta muuten pitäisi kokoajan lukea kirjaa tai pukea nukkea..Enpä kyllä itsekkään kovin mielelläni yksin ole,niin että äitin tyttö ;)
 
Saan oman rauhani 1v3kk vanhalta tytöltä silloin kun hän nukkuu tai on poissa kotoa. Isin vahtiminenkaan ei anna minulle omaa rauhaa. Ei sillä häiriköi isiäkin, mut ei niin pahasti.
Välillä olisi niin ihana istua vessassa ihan rauhassa tai käydä aamulla suihkussa yksin. Vessan ovi kun menee meillä kiinnni niin huuto alkaa.
Meillä syödään yhtä aikaa koska muuten jalassa tai sylissä on pikku kerjäläinen, vaikka olisi juuri syönyt.
No ehkä oma rauha tulee joskus, siltä kakkosesta kovasti haaveilen.
 
pojat02ja04jaäippä
ei meillä voi kyllä mitää tehä rauhassa..ja kaikki särkyvä tavara pitää nostaa niiiin ylös ja tuolit kasata, ettei kiipee!!!
poika kohta 2v6kk...
ja sitten tietenkin opettaa veljelleen
 

Yhteistyössä