äitien baareissa käynti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelevä

Vieras
Ihmettelen suuresti 2 kaverieni innokasta baareissa käyntiä. He ovat noin 35-v työssäkäyviä, pienten lasten äitejä, ihana mies on, hieno talo ja autot on. Ihmettelen suuresti kuinka he jaksavat käydä noin joka toinen viikonloppu perjantai-iltaisin ravintolassa. Juovat ja tanssivat ja pitävät hauskaa. Viikollakin he käyvät tilaisuuden tultua kaiken maailman kissanristiäisissä. Omia harrastuksia kaverillani on kolme. Kaverini Aloitti golffin harrastuksen, jossa menee kuulemma 3h illassa ja viikonloppuja myös.
Kerran erehdyin lähtemään baariin heidän kanssaan. Baariin he menivät täysin isku mielessä. Kaverini jopa suuteli miestä yms. Minulle perheelliselle baari-ilta oli aika järkyttävä. Kaverini aina vakuuttelee kuinka hyvin heillä menee miehensä kanssa joka suhteessa. En tiedä uskonko hänen puheitaan. Hänellä on 4- ja 7- vuotiaat lapset, joista toinen on kummilapsemme. Kaverini on löytänyt kaverikseen toisen naisen samanikäisten lasten äidin. Tätä on kestänyt jo noin 2 vuotta. Minua hirvittää katsoa vierestä. Halaisin kommentteja onko tämä normaalia? Onko kaverini oikeasti onnellinen? Vai mistä on kysymys?

Sitä minäkin pelkään. olen yrittänyt jutella hänen kanssaan asiasta, mutta hänellä on niin meno päällä ettei taida ymmärtää. Hänen tyylinsä on muuttunut radikaalisti nuorempaan suuntaan. Hän menee jokaisen trendin perässä. Välillä minusta tuntuu, etten tunne häntä enää.

Ihmettelen vain, et missä välissä hän tekee kotityöt ja on perheensä kanssa. En halua moralisoida, jokaisella pitää olla omaakin aikaa, mut kuitenkin.

Hänen yleisempiä puheenaiheita ovat seksi ja muoti. En tiedä käykö hän mittaamassa markkinaarvoaan baarissa vai mitä? Voinko tehdä mitään kaverini hyväksi vai katselenko vaan vierestä kun hänen "kulissit" kaatuu? Vai onko tämä joku nykyaikainen ilmiö josta en ole tietoinen?

Voit varmaan hienovaraisesti jutella asiasta ja ilmaista huolesi, mutta aikunen ihminen tekee omat valintansa/virheensä ja kantaa niistä vastuun itse. Ja monesti parisuhteet näyttävät ulospäin hyviltä, mutta pinnan alla kuohuu...

Mieleeni tulee juuri tämä Jani Sievisen perheen touhu. Annettiin ulospäin niin hyvä kuva perheestä, mutta yhtäkkiä kulissit kaatuivat. Tapaukset muistuttavat toisiaan huolestuttavan paljon.

Voih, tiedän niin monta tapausta, että voisin jo kutsua trendiksi. Ja varatut miehet ja naiset tuolla baareissa kilvan iskevät toisiaan. Kulissit pystyssä silti monenkin vuoden jälkeen. En kyllä puutu muiden elämään.

Itse olen myös ihmetellyt ja -mitä sitä kaunistelemaan- paheksunut yhden tutun elämää. Oma yritys ja töissä menee viikonloppuisinkin iltaan asti. Sairaalloista painontarkkailua ja sen myötä liikuntaharrrastus, joka vie aikaa. Viikonloput baareissa, laivalla tms.
Ja kolme ala-asteikäistä tyttöä pitäisi vielä kasvattaa aikuisiksi ohessa.
Liian itsekäs ei äidinkään pitäisi olla, sen verran vain, että pysyy virkeänä.

Minullakin taitaa olla jotensakin vanhanaikaiset ajatukset näiden ryyppäämisten ja kapakkailtojen suhteen.

Minun mielestäni ne kuuluu nuoruuteen ja "hulluuteen" =) .Sitten kun mennään naimisiin ja lapsia on syntynyt, tällaiset menot voi unohtaa. Sitten on perheen vuoro ja myös vapaa-aikaa vietetään perheen kanssa, ei kapakoissa eikä alkoholia nauttien.Jonkun mielestä varmaan tosi tiukkapipoista, minusta ei. =) :)

Kyllähän sitä joskus voi käydä tuulettumassa tms.. Jos tulee pakkomielelle et on aina pakko päästä. Mahtaa olla mukava lauantai aamuna herätä kankkusessa lapsia hoitamaan toistuvasti, varsinkin jos on viikon ollut töissä. Ei mahda kotitöistäkään tulla mitään jos on 04.00 yöllä hillunut. Miesköhän se sitten kaiken hoitaa...

Minä olen tällainen paheksuntaa herättävä äiti. joka käy baarissa n. kerran kuussa. Mieheni käy suunnilleen saman verran omien kavereidensa kanssa. Meillä homma toimii hyvin, eikä mitään ongelmia ole asiasta syntynyt. Eri asia tietysti sitten jos vieraat miehet/naiset alkavat kuulua kuvioihin. Itselleni ei tulisi mieleenkään pussailla tai muutenkaan lähmiä ketään vierasta miestä.

Mitä tuohon lasten hoitoon tulee niin me nousemme aina vuorotellen viikonloppuaamuisin lasten kanssa. Enkä kyllä ole enää lasten syntymän jälkeen juonutkaan niin etten pysty seuraavana aamuna touhuamaan heidän kanssaan.

Tietysti voit puhua asiasta kaverisi kanssa, jos hänen touhunsa vaarantavat perhe-elämän. Liikaa en kuitenkaan asiaan sekaantuisi. Kyllä aikuinen ihminen itse osaa tehdä ratkaisunsa ja elää sitten niiden kanssa. Turha puuttuminen toisten asioihin tekee vain hallaa. Ainakaan kaverisi miehelle en puhuisi mitään, kuten joku tuolla ehdotteli. Sillätavalla vain sohaiset ampiaispesään ja saat ehkä molempien vihat päällesi.

Samaa ihmettelen minäkin naapurin rouvasta. Heillä on kyllä eri tilanne koska ovat eroamassa eli hänellä on "oikeus" lähteä tanssimaan, mutta kun ne lapset ovat lähes joka viikonloppu yökylässä kavereilla ja viikollakin tulee lastenhoitaja, kun pitää viikollakin päästä tanssimaan. Lasten isä on työmatkalla, joten ei ole hän lapsia hoitamassa.

Jotenkin säälittävät nuo lapset kun tuntuu että heillä ei ole ehjiä viikonloppuja ollenkaan ja kohta pitäis heidän alkaa avioeroa käsittelemään, kun sitä ei ole vielä heille kerrottu.

Joillakin naisilla on vaan kova kunto, kun jaksaa käydä pari kertaa viikossa tansseissa ja töissä arkisin. Itse en jaksaisi :xmas:

Tää äippä lähtee kattoon matsia baariin ja jättää tyttöraukan yksin kotiin (13 vee) Tyttö sano, että onko sinun ihan pakko tulla heti matsin jälkeen takasin. Vastasin vaan, et on... tyttö joutuu kumminkin meneen ihmisten ajoissa nukkumaan. Ei siis saa edelleenkään katsoa BigBrotheria:) Olenko inhottava? Huomenna sit tytön kans lätkämatsiin, kivaa!

Ehkä heillä ei ole kotona ole hyvä olla. Erityisesti ihmettelen pienten lasten äitejä. Isothan jo osaavat olla itsekseenkin. Kaverini oli kerran suuttunut anopilleenkin kun hän oli perunut lasten hoidon keskiviikkoiltana viime tingassa. Sitten kaverini raskaana oleva sisko tuli lapsia hoitamaan, et äiti pääsi keskiviikko iltana baariin. Torstaina oli molemmilla työpäivä. Kova on hinku päästä.

Toisaalta ymmärrän että toiset haluaa olla jatkuvasti menossa. Huomaan itsestäni, että jos muutaman päivän on koko ajan liikkeessä, sitä ei kuin osaa lopettaa vaan pitää jatkaa samaa vauhtia. Mut toisaalta, taidan olla kovastikin vanhanaikainen, mut mielestäni ei kuulu onnelliseen perhe-elämään että äiti (tai kumpikaan vanhemmista) on jatkuvasti juoksussa ja liesussa pisin kapakoita. Joskus se on kivaa, tottakai. Itelleni riittää noin pari kertaa vuodessa, aina sen jälkeen muistaa miksi onkaan niin kiva olla vain perheen kesken kotona ja tuijotella telkkua tai jotain ;) Ei päänsärkyä tai muutakaan epämiellyttävää seuraamusta tiedossa.

Mielenkiintoinen keskustelunaihe. Itselläni on kolme alle kouluikäistä lasta. Nuorena olin tosi kova juoksemaan ulkomaita myöten, mutta kaikkien onneksi elämäntyyli on tasaantunut melkoisesti. Olen toisinaan pohtinut, mikä on sopiva "määrä" ulkona käymiselle. Käymme mieheni kanssa kesäaikaan muutamia kertoja erilaisissa juhlissa, talvi on hiljaisempaa. Joskus poikkean baariin ystävän kanssa, ihan vain istumaan ja juttelemaan, nauttimaan muutaman oluen. Näillä reissuilla emme ole humalassa, vain pienessä sievässä, emmekä koskaan hae seuraa tai edes harkitse jatkoille lähtemistä.

Onnistuin olemaan yhden kerran tänä kesänä todella humalassa, ja se on mielestäni sietämätöntä. En pidä ajatuksesta, että pienten lasten äiti konttaa baarissa pöydän alla, tai ainakin siihen suuntaan. Sattuuko teille muille vastaavia ylilyöntejä koskaan?

Meillä on hyvä porukka äitejä, ja me lähdetään muutaman kerra vuodessa ja sit me juodaan niin paljon että taas ei tarvi, ei ny kuiteskaa ihan pöytien alle itteemme kännätä. Mut kunnon matokuuri sillon tällön.. hauskaa meillä on ollu, mut rajansa täytyy tietää. Hyi meitä. Mut muutaman kerran vuodessa.. bailataan ja tanssitaan ihan hikipääs... aamulla otetaan vähä rauhallisemmin ja kysellään toistemme kankkusista.. heh.. Isännät lähinnä nauraa meille... se on meidän juttu. :whistle:

Tuli kyllä aikoinaan käytyä ja hyvin runsaasti, tosin ei alko tai yhdenillan suhteet olleet koskaan kuvioissa. Nyt ei taaperoikäisen äitinä kiinnostaisi. Vaikuttaisi aika epätoivoiselta. Tosin joskus olisi mukava päästä miehen tai ystävien kanssa ruokaravintolaan pidemmäksi aikaa.

Miten ystäväsi mies, käykö hän paljon ravintoloissa. Onko ystävälläsi ollut muita suhteita kuin tämä mies?

Ystäväni mies käy myös baareissa ystäviensä kanssa, mutta ei niin usein kuin ystäväni. Sen sijaan hänellä on monta aikaa vievää harrastusta, josta ystäväni ei pidä. Epäilen, että ystäväni miehellä on ollut joku suhde, jonka takia ystäväni ravaa ravintolassa ikään kuin kostoksi. En ole varma asiasta? Olemme etääntyneet kaverini kanssa hänen muuttuneen käytöksensä takia. Kaverillani oli nuorena lyhyitä seurustelusuhteita, mutta nykyisen miehensä kanssa hän on ollut lukioajoista lähtien. Siinäköhän syy. Kaverini sanoi ettei asia vaivaa häntä vaikkei hänellä ole ollut muita seksisuhteita kuin miehensä.

Itse olen lähdössä kaverini kanssa ensi perjantaina ravintolaan syömään ja ehkä baariin. Kaverini täytttää 35v silloin. En suinkaan kritisoi jos joskus käy, pitäähän sitä käydäkin, mut niin usein ja vauhti päällä se ihmetyttää. Kaverini liikkuu heikolla jäillä.. Olisiko hänellä joku salasuhde tms.? Ainakin hän haaveilee muista miehistä ja kuulemma miettii minkälaisia he olisivat sängyssä. Muut miehet ovat myös "onnellisessa avioliitossa".

Mä käyn n.2kk välein ulkona, mies vähän useammin. Joku kirjotti että kun lapset syntyy, ei tarvis enään käydä ulkona, ei pidä paikkaansa, koska sain ekan muksun 17v, en ollut edes baariiässä, joten jos ei lasten jälkeen ei pidä mennä ulos, en olis päässy koskaan vielä baariin, oon nyt 31v.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2006 klo 17:48 Tuuli kirjoitti:
Mikset ota puheeksi kaverisi miehen kanssa?

vaikka kuin ois tuttuja, en menis sotkeentumaan toisten asioihin, se tietää harmia ja siinä samalla tulee valittua "puoli".

meillä on perhetuttavat, jotka erosivat, olemme silti heidän molempien ystäviä edelleen, koska emme asettuneet kummankaan puolelle, emmekä kommentoineet heidän eroaan tai syitään.

nää asiat ovat jokaisen omia asioita, itse en haluaisi olla edes sellaisen ystävä, joka alkaisi jakamaan neuvoja meidän parisuhteessa, vaikka olisikin aihetta.

No jokaisen oma asiahan tuo tietysti on, mutta lasten olessa pieniä sitä vois hieman rauhotella. Itse en nyt baarissa ahkeraan käy, ei raatsi, ei jaksa ja myös harrastukset kärsisi. Musta on kyllä tällä hetkellä paljon mielekkäämpää mennä kunnon lenkille tai salille rääkkäämään itseään, jos on ylimäärästä aikaa. Tulisko sitä itsellään käytyä vuodessa maksimi viisi kertaa, useimmiten tulee otettua muutama olut, mutta tapahtuuhan niitä kaltevalle pinnalle joutumisia joskus, kun harvoin ottaa ja "riehaantuu". Viimekesänä tuli yksi ylilyönti, jonka seurauksen sovittiin, että odotetaan viisi vuotta ja sitten voidaan lähteä taas uudestaan yhdessä. Eikä mekään nyt kontattu, mutta liikaa tuli otettua ja sekös mammoja "hävetti". Muutenkin pääasiassa nuo isät taitavat hoitaa ton kapakoissa juoksemisen ja heilthän se luonnistaa ilman morkkiksia.

Kyllä täällä on kummaa keskustelua toisten menemisistä.

Tuskin lapsi siitä kärsii jos vanhemmat käy kohtuuden rajoissa ulkona. Poissa kun poissa, vaikka olisi pitkällä lenkillä tai ravintolassa viini lasillisella.

Itse olen äiti jonka on päästävä mielellään väh. kerran kuussa ulos kavereita tapaamaan ja tuttuja moikkailemaan. Eikä tule morkkista,, miksi pitäisi?????

Taitaa olla niin että niiden äitien joilla ei ole elämää "ulkona" on helppo moralisoida. Veikkaanpa ettei syrjäkylien äidit sitä edes ymmärrä. Älkää siis tuomitko,, naisia tuomitaan muutenkin herkemmin kuin m... Tiedättehän..

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä