Äiti raivostunut koululle - liikuntatunti pidettiin -20 asteen pakkasessa pihalla. Linkki : IL

  • Viestiketjun aloittaja ****
  • Ensimmäinen viesti
"jojo"
Meidän koululla oli pakkasraja -15 esim. luistelulle (varpaat jäätyy ja kenttä avoin) mutta hiihtämään mentiin kyllä -18 asteessakin. Latu metsässä, siellä ei tuule. Naamaa nyt tietty vähän paleli, mutta muuten pärjättiin, talvivaatteet on keksitty. Nykyään tosin lapset kai yrittävät vinttaista menemään jossain leggareissa heti, jos aikuisen silmä välttää, mutta ei se ainakaan koulun vika ole.
 
ensinnäkään musta on ihan turha äidin syyksi laittaa kun ei ole kenelläkään faktaa siitä että lasta ei olisi ollut puettu asianmukaisesti.

Urheileminen kovassa pakkasessa ei ole terveellistä. Se rasittaaa kovasti keuhkoja ja nostaa verenpainetta. Kilpailuissakin pakkasraja on 15°c niin miksi pienten lasten tulis urheilla kovemmissa asteissa.

Suomalainen mentaliteetti on vaikka pihalla olis -40° niin kyllä sitä perkele hiihdetään.
 
"jojo"
Kopsasin linkistä:

"Koulun mukaan lapsia ei pakotettu ulos, vaan sisälle sai lähteä heti, kun siltä tuntui. Rehtorin mukaan lapsilta oli etukäteen kysytty, onko heillä kylmä.

Äiti peräänkuuluttaa koulun vastuuta asiassa."

Mitä koulun olisi vielä pitänyt tehdä?
 
"neppa"
Meillä näyttää mittari tänään -32, ja mun mielestä tääkin pakkanen on vielä pukeutusmiskysymys. Tarkenee jos on oikeanlaiset vaatteet päällä :)

Tosin muistelen, että meillä ei kyllä koulussa oltu ulkoliikunnassa tällasella kelillä?
 
rannikon asukki
Eihän 20 astetta vielä kylmä ole, mutta täällä meren rannassa tuulee lähes poikkeuksetta. Viime päivinä on vielä ollut erittäin pureva tuuli jolloin pakkanen tuntuu kyllä todella purevalta! Ei pitäisi tuijotella pelkkää pakkaslukemaa. Itse palellutin varpaani kun ala-asteella opettaja laittoi meidät luistelemaan pakkasessa ja tuulessa sillä seurauksella, että varpaissa ei vielä tänäkään päivänä ole tuntoa. Ei talvella tiedä milloin varpaita palelee ja kesällä palaa kun tuntoa ei ole!
 
  • Tykkää
Reactions: Hiikka
[QUOTE="jojo";25585705]Kopsasin linkistä:

"Koulun mukaan lapsia ei pakotettu ulos, vaan sisälle sai lähteä heti, kun siltä tuntui. Rehtorin mukaan lapsilta oli etukäteen kysytty, onko heillä kylmä.

Äiti peräänkuuluttaa koulun vastuuta asiassa."

Mitä koulun olisi vielä pitänyt tehdä?[/QUOTE]

Koulun olisi pitänyt pitää liikuntatunti sisällä niinkuin vanhempien oppilaidenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Hiikka ja Wolt
mun mielestä jos sanotaan 7-vuotiaille lapsille, että sisään saa mennä kun on kylmä ei ihan riitä vapauttamaan koulua vastuusta. itse ainakin pienenä saatoin sinnitellä vaikka kuinka pitkään ulkona, ja sit oliki sormet ja varpaat ihan jäässä. ja hei, monot, onpa hirveen lämpimät noilla pakkasilla :D

uutisessa kyllä hieman liioiteltu, -20 ei oo paukkupakkanen... mut kyseessä onkin sensaatiolehdistö ;)
 
"Vieras"
[QUOTE="jojo";25585705]Kopsasin linkistä:

"Koulun mukaan lapsia ei pakotettu ulos, vaan sisälle sai lähteä heti, kun siltä tuntui. Rehtorin mukaan lapsilta oli etukäteen kysytty, onko heillä kylmä.

Äiti peräänkuuluttaa koulun vastuuta asiassa."

Mitä koulun olisi vielä pitänyt tehdä?[/QUOTE]


Miten voi etukäteen kysyä että onko kylmä!?
 
  • Tykkää
Reactions: Hiikka
Vanha koululainen
Eihän 20 astetta vielä kylmä ole, mutta täällä meren rannassa tuulee lähes poikkeuksetta. Viime päivinä on vielä ollut erittäin pureva tuuli jolloin pakkanen tuntuu kyllä todella purevalta! Ei pitäisi tuijotella pelkkää pakkaslukemaa. Itse palellutin varpaani kun ala-asteella opettaja laittoi meidät luistelemaan pakkasessa ja tuulessa sillä seurauksella, että varpaissa ei vielä tänäkään päivänä ole tuntoa. Ei talvella tiedä milloin varpaita palelee ja kesällä palaa kun tuntoa ei ole!
Ai kauheeta!! Muistan kyllä, miten kismitti, kun jumppamaikka pani meidät luistelemaan ulos ja itse oli muhkeissa lämpösaappaissaan ja kävi välillä lämmitetyssä kopissa istuskelemassa.. Vihasin niitä tunteja =)
 
"vieras"
Menkää itse hiihtämään ja kokeilkaa paleltuuko. Itse testasin ja kylmä tuli. Hiihtäessä ei myöskään voi hirveän paksuihin vaatteisiin pukeutua jos haluaa eteenpäin päästä edes pientä vauhtia. Paksut rukkaset ei mahdu sauvojen lenkkeihin joten sormet todella on vaarassa paleltua. Myöskään monot ei kauhean hyvät pakkaskengät ole. Itse pidän -15 ehdottomana takarajana hiihdolle ja luistelulle, ei ole ihmekään jos jää kammo näihin lajeihin kun joutuu jääkalikkana niitä harrastamaan..
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25585767:
mun mielestä tuossa ei voi koulua syyttää, koska oppilaille oli annettu mahdollisuus mennä sisälle, jos ja kun palelee

Tai niinhän ne nyt väittävät. Tuskin kukaan oppilaille sanoi että voi mennä sisälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25585767:
mun mielestä tuossa ei voi koulua syyttää, koska oppilaille oli annettu mahdollisuus mennä sisälle, jos ja kun palelee
Mä en ymmärrä et miksi koulu ei voinut ilmoittaa suoraan et liikuntatunti pidetään sisällä kovasta pakkasesta johtuen.

Meillä onneks oli fiksu opettaja ja ilmoitti suoraan et hiihto peruttu kovan pakkasen takia ja sisäliikkavaatteet mukaan.
 

Yhteistyössä