Äiti pissatti lapsensa viereemme rantavedessä!!!!

• Viestiketjun aloittaja äimistynyt
  • Ensimmäinen viesti
no kerro
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Sain hirveet haukut täällä viime kesänä kun valitin kuinka rannalle tuli mummu, tytär ja tyttärentytär joka ensi töikseen sanoi " mummu, sä lupasit pissattaa mut" Ja niinpä mummu nosti tyttärentyttären siihen veteen kyykkypissalle. Ai, että kiehahti.
Meillä nimittäin lapset on opetettu käymään puskassa pissillä. Tulevat tasan varmasti kesken kaiken järvestä pois ja juoksevat pusikkoon pissalle.
Tekivätkö noin ollessaan sellaisi 1-2 vuotiaitakin? Ja oletko sata varma että aina ovat sanoneet, pissivätkö esim. värillistä pissaa että voit 100%- varmuudella sanoa että lintusi EIVÄT KOSKAAN pissi veteen...

pomminvarmasti 0 akateemista
Nää jotka hyväksyy lastensa järveen kusemisen silloin kun vieressä on muita henkilöitä. Erittäin mielenkiintoista olisi tietää koulutustausta.

"aapee"
Tekivätkö noin ollessaan sellaisi 1-2 vuotiaitakin? Ja oletko sata varma että aina ovat sanoneet, pissivätkö esim. värillistä pissaa että voit 100%- varmuudella sanoa että lintusi EIVÄT KOSKAAN pissi veteen...
Pomminvarmasti eivät, koska emme käyneet silloin uimarannoilla. Ja kyllä, olen satavarma.

Ihan turha yrittää tuollaisten vähä-älyisten idioottivanhempien puolustella käytöstään, kun eivät viitsi opettaa lapsilleen vähäisimpiäkään käytöstapoja.

tontttu
En tiedä linnuista kun en sellaisia omista, mutta tapoja lapsillani on!
Et vastannut kysymykseen että tieitkö tarkaan mitä sun 1-2 vuotias LAPSESI tekee vedessä,ja miten todistat ettei muka pissi veteen?

no elämä
Nää jotka hyväksyy lastensa järveen kusemisen silloin kun vieressä on muita henkilöitä. Erittäin mielenkiintoista olisi tietää koulutustausta.
Sen verran korkea että osaa laskea pitoisuuksia, tai ainakin ymmärtää miten suuri osuus pissalla on järven kokoisessa vesitilavuudessa.

Ja sen verran myös että tietää kuinka paljon muuta paskaa järviin edelleenkin pääsee, ja kuinka paljon esim. mätää ainesta ym vastaavaa makaa vesistöjen pohjassa.

No onhan toi nyt ihan hemmetin junttimaista ja ällöä pissattaa lasta a)veteen b)ihan toisten vieressä.
Vaikka järvi ois puolillaan kusta jo ennestään niin ei tuollainen silti ole kivaa ja muut huomioon ottavaa käytöstä.

"tonttu"
Siitä tiedän, että tulevat sanomaan kun on pissahätä.

Onko se muka joku oikeutus opettaa pahoja tapoa lapsilleen, että niin ne kaikki muutkin tekee?
Hävetkää!
Opettaa voi tapoja - silti muksut varmasti pissi välillä veteen vaikka muka niin varma asiasta olet. Ja onko toi nyt sitten kuinka paha tapa, kun maalla esim ne lehmien jätökset, peltojen lannoitteet ym muut valuu sinne samaan jorpakkoon. Ja noiden valumavesien määrä on tuntuva. Ei mikään liraus...Eli suhteellisuutta kaipaisia.

Ja mä tahdon nähdä sen 1v joka tulee äitille sanomaan etukäteen että nyt mua pissittää, rannalla siis.

"Olivia"
No ei kai tämän aloituksen pointti ollutkaan, etteikö vedessä olisi muutenkin lapsien pissaa, vaan lähinnä toi äidin hävyttömyys, kun opettaa lapselleen tuollaisia tapoja. Yleensä kun on tapana päinvastoin opettaa lapsia pois tuollaisista tavoista. Olisko teidän mielestä sekin ok, jos joku aikuinen mies tulisi varta vasten kusemaan sinne veteen teidän viereen? Kun onhan siellä sitä pissaa joka tapauksessa, niin eihän sillä ole väliä, eihän?

• Tykkää
Reactions: Kirspe ja as if
Yksvaan, neljän äiti
Alkuperäinen kirjoittaja no elämä;24112191:
Sen verran korkea että osaa laskea pitoisuuksia, tai ainakin ymmärtää miten suuri osuus pissalla on järven kokoisessa vesitilavuudessa.

Ja sen verran myös että tietää kuinka paljon muuta paskaa järviin edelleenkin pääsee, ja kuinka paljon esim. mätää ainesta ym vastaavaa makaa vesistöjen pohjassa.
Mä en ymmärrä, miten tää oikeuttaa saastuttamaan jotakin asiaa lisää...

utskru
Alkuperäinen kirjoittaja no elämä;24112191:

Kysehän on mielestäni periaatteesta ja käytöstavoista, kuinka toimia, kun muita ihmisiä on paikalla. Se nyt vaan on ällöttävää, että joku tulee kusemaan veteen muutaman metrin päähän itsestä.

ihme touhua
Meidän lähiuimarannalla (kunnan ylläpitämä) on erikseen iso maininta, että veteen ei tulisi pissiä eikä käyttää tietynlaisia pesuaineita, koska järvi on pysynyt erittäin puhtaana ja ettei tulisi järveen ylimääräistä rasitusta. Kyllähän pikkulapset pissii veteen, mutta kyllä mä itse olisin tuossa tapauksessa sanonut, että voisitteko mennä vessaan tai puskaan pissille, ettei oo kiva meidän lapsia tässä pissivedessä uittaa... Eihän aina tartte naamapunaisena ekana huutaa vaan voi sitä ihan nätisti pyytää. No minusta törkeää käytöstä, itse en tekisi, jo puskaan pissittäminen hävettää, mutta kun en ulkohuussiinkaan meidän lapsia saa....

blude
Alkuperäinen kirjoittaja äimistynyt;24111645:
Eikö ihmisillä ole nykyään mitään häpyä tai käytöstapoja. Noin 5 v tyttö teki hiekkalinnaa rannalla ja huusi vedessä olevalle äidilleen, että on pissahätä. Äiti pyysi tyttöä tulemaan veteen, jossa minä ja kaksi lastani pulikoitiin. Sitten äiti sanoi, että pissaa siihen vain ja selitti samalla ystävättärelleen, ettei tyttö halua mennä maalle pissalle.

Olin niin äimän käkenä tapahtumasta, etten saanut suutani auki siinä tilanteessa. Seuraavalla kerralla aion nostaa ison metelin, jos vielä joku idiootti antaa lapselleen luvan kusta rantaveteen. Onpa hienoa uida siinä kusivedessä. Järvi oli pieni, eikä vesi juurikaan liiku.
No voi tsíisus kauheeta, eikö nyt pieni lapsi saa pissata veteen ilman että aikuinen nainen tekee siitä kauheen numeron, hei haloo.

Yksvaan, neljän äiti
[QUOTE="tonttu";24112218]Opettaa voi tapoja - silti muksut varmasti pissi välillä veteen vaikka muka niin varma asiasta olet. Ja onko toi nyt sitten kuinka paha tapa, kun maalla esim ne lehmien jätökset, peltojen lannoitteet ym muut valuu sinne samaan jorpakkoon. Ja noiden valumavesien määrä on tuntuva. Ei mikään liraus...Eli suhteellisuutta kaipaisia.

Ja mä tahdon nähdä sen 1v joka tulee äitille sanomaan etukäteen että nyt mua pissittää, rannalla siis.[/QUOTE]

Säkö et nää mitään eroo sillä pissaako joku 1vee sinne vahingossa tai isommat lapset ja aikuiset tahallaan? Ja se jorpakko missä me käydään ei ole peltoja nähnytkään...

En edelleen ymmärrä, miksi sitä saastumista pitää itse edesauttaa lisää?

"ella"
Meillä taas kerran kävi niin, että äiti huuhteli vaippaikäisen lapsensa kakkapyllyn rantavedessä. Ulostebakteereja mitataan rantaveden laaturaportteihin. Kakkapyllyjä ei kuulu pestä yleisillä uimarannoilla vedessä, vaikka se "helppo" ratkaisu onkin.

näin
Säkö et nää mitään eroo sillä pissaako joku 1vee sinne vahingossa tai isommat lapset ja aikuiset tahallaan? Ja se jorpakko missä me käydään ei ole peltoja nähnytkään...

En edelleen ymmärrä, miksi sitä saastumista pitää itse edesauttaa lisää?
Joku tuolla laittoi että pieni järvi on tilavuudelta 100 000 000 litraa...niin kyllä sinne aika paljon pissiä pitää että lähtee tuntuvasti saatumaan. Vallankin kun tämä uimakausi on muutaman kuukauden kesässä.

Eli tuskin keskenkasvuisten pissoilla on väliä

Tapoihin toki kuuluu ettei sinne veteen pissittäs. Mutta lapset tekee sitä. Halusit tai et. Tai vaikka olisi neuvottukin. Se kai siitä tekee sitten paremman jutun jos siitä ei mainita...ja tapahtuu tietämättäsi. Silloin voi ajatukselta sulkea silmäsi.

Ootko tullut muuten ajatelleeksi että montako vauvaa vauvauinnissa tai lasta uimahallissa ylipäänsä pissii veteen? Pissa on ihan puhdasta "tavaraa" joten sinuna en nyt ottaisi noin vakavasti :)

Lisäisin vielä, että jos nyt oikein miettii että paljonko yksi hassu desi tätä kyseistä "kusta" tuntuu järvessä? Johon siis tosiaan kalat, linnut yms pissii sinne yhtälailla.

Viimeksi muokattu:
"tunturipuro"
Okei, kertokaa mulle koska meette uimaan, niin tiedän tulla kusemaan siihen viereen?
Senkus tule, saatathan niin jo olla tehnytkin, et vaan ole kertonut...synnytysten jälkeenhän pidätyskyky heikkenee...muutama sammakkopotku ja jo lorahti tilkka.

nnnn
Okei, kertokaa mulle koska meette uimaan, niin tiedän tulla kusemaan siihen viereen?
No tule ihmeessä, virtsa on steriiliä terveellä ihmisellä. Sillä puhdistetaan jopa haavoja olosuhteissa, joissa ei puhdasta vettä ole saatavilla ;) Ei vie minun uintihalujani millään tavalla!

Yksvaan, neljän äiti
Ootko tullut muuten ajatelleeksi että montako vauvaa vauvauinnissa tai lasta uimahallissa ylipäänsä pissii veteen? Pissa on ihan puhdasta "tavaraa" joten sinuna en nyt ottaisi noin vakavasti :)

Lisäisin vielä, että jos nyt oikein miettii että paljonko yksi hassu desi tätä kyseistä "kusta" tuntuu järvessä? Johon siis tosiaan kalat, linnut yms pissii sinne yhtälailla.
On se ehkä vauvalla, mutta ei tasan sulla. Toisekseen siksi sinne sitä klooria lykätään...
Juu, yksi hassu desi. Rannalla satoja kävijöitä päivässä ja jokainen heittää sinne kusen, kaksi ehkä kolme...

Yhteistyössä