"Äiti, miksi sä et tykkää Jeesuksesta?"

Näin kysyi esikoispoikani leikkiessään Jeesusta. Tämä juttu on varmaan saanut alkunsa, kun aikoinaan nauroin makeasti tälle:

Nyt meni entisöinti pieleen! Freskon Jeesus näyttää apinalta | Hullu maailma | Iltalehti.fi

Ja vielä makeammin tälle:

Eccehomenajeado | Fotogalería | Cataluña | EL PA

No, juttu jotenkin levisi ystäväporukassa niin, että tämä opettavainen tarina apina-jeesuksesta ja taitamattomin käsin suoritetusta entisöinnistä alkoi elää puheissamme ihan omaa elämäänsä. Nykyään kuva on jopa läppärissäni taustakuvana, koska se saa minut aina hymyilemään.

Lapsi ei ole koskaan aiemmin sanonut tästä yhtään mitään, mutta nyt sai päähänsä leikkiä Jeesusta (oli käynyt kirkossa koululuokan kanssa) ja kysyi ihan vakavalla naamalla "äiti, miksi sä et tykkää Jeesuksesta?". Sanoin, että miksikä en tykkäisi, ei minulla ole mitään Jeesusta vastaan. No, opinpahan taas, että lapsi kuulee kaiken ja ajattelee kaiken. Ei kannata väheksyä lapsen tarkkaavaisuutta.
 
Se, mitä mieltä kukin on uskonnoista, olkoot kaikkien oma asia. Itse pidän tärkeänä sitä, että lapsi saa itse tehdä omat päätelmänsä. Kirkossa käynti ei satuta lasta ja meillä kyllä suvun agnostikot pitävät huolen siitä, ettei lapselle tuputeta minkään sortin uskontoa. Äitini, joka on uskonnollinen, tietää myös kantani ja kysyy aina luvan, saako hän lukea uskonnollisia lasten satuja tai lasten Raamattua. Lapsi itse on niistä kauheasti kiinnostunut, ei minulla sitä vastaan mikään ole, ja kyllä minäkin niitä kuulin lapsena. Äitini on kuitenkin niitä fiksuja ihmisiä, ettei ikinä ole omia kantojaan kenellekään tuputtamalla tuputtanut. Kenenkään muun usko, ei oman lapseni tai kenenkään ulkopuolisen, häiritse minua millään tavalla.

Tähdennän: uskonlahkot häiritsevät minua suunnattomasti, mutta ihmisten henk.koht. usko, jos eivät sitä kenellekään tuputa tai ketään alista sen alle, ei häiritse.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Toi on kyllä ihan hulvaton juttu ja hyvä esimerkki siitä, ettei ihan kaikkea kannata tehdä itse. 80v amatöörimummeli "restauroi" taideteoksen, näyttää kyllä siltä että varmaan kuka hyvänsä normaalisti kehittynyt 6-vuotiaskin olisi suoriutunut työstä paremmin :D
 
Professional Griefer
:LOL:

En voi sille mitään, että vaikka ketjussa oli ihan oikeakin aihe niin räkätän vaan tuolle karva-apinajesselle :LOL:
Parasta ikinä. Eikö se nainen vielä vaatinut jossain vaiheessa jotain provikoita siitä, että ihmiset oli kyseistä freskoa käynyt katsomassa vain sen epäonnistumisen takia...
 
:LOL:

En voi sille mitään, että vaikka ketjussa oli ihan oikeakin aihe niin räkätän vaan tuolle karva-apinajesselle :LOL:
Parasta ikinä. Eikö se nainen vielä vaatinut jossain vaiheessa jotain provikoita siitä, että ihmiset oli kyseistä freskoa käynyt katsomassa vain sen epäonnistumisen takia...
Linkitin nuo jutut ihan tarkoituksella. Arvasin, etten ole ainoa, joka repii tuosta suurta hupia :D
 
Professional Griefer
Linkitin nuo jutut ihan tarkoituksella. Arvasin, etten ole ainoa, joka repii tuosta suurta hupia :D
Näin ton ensimmäisen kerran sillon heti ilmestyttyä, koulussa surffailin puhelimella ruotsin tunnilla....... :LOL:

En saanut paljon opettajan suosiota sen jälkeen..
Mä oon sitä mieltä, että tylsän yksivärimaalaamisen sijasta palkkaan ton muijan maalaamaan meidän makuuhuoneeseen freskot.
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte ja Khisu
Täällä kans yksi joka nauroi hysteerisenä, kun näin tuon kuvan karva-apinajeesuksesta!:LOL:

Ja tuo toinen linkki! Hervotonta!:LOL::LOL:

Hyvä idea muuten, mä taidan myös laittaa taustakuvaksi karvajessen. Tulee niin mahdottoman hyvälle tuulelle kun sen näkee!:D
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte

Yhteistyössä