Äiti lähtee reissuun

Me olimme viikon häämatkalla lapsen ollessa 1v2kk. Mummu ja isotäti olivat meillä kotona hoitamassa lasta, niin ympäristö pysyi tuttuna, vaikka isi ja äiti eivät kotona olleetkaan. Viikko meni hyvin puolin ja toisin, mitä nyt me kaivattiin lasta aikalailla.
 
hello
Isä kai kuuluu perheeseen siinä missä äitikin? Siis jos asutte saman katon alla niin miks et vois jättää isälle? Läheisempi kai isä on lapselle äidin jälkeen/lisäksi kun kukaan muu, siis yleensä...
 
Jotenkin sitä vaan itsekkästi ajattelee että minä äitinä olen lapselle korvaamaton, kun kaikki päivät ollaan 24 h yhdessä, isä kyllä osallistuu sen minkä kerkiää, mutta siltikin...Pelkään että lapselle jää traumoja. Ja eniten kai tyhmänä mietin mitä muut sanovat ja ajattelevat. Eli omaa tyhmyyttä.:headwall: Pitäisi vaan ajatella että osaan sitten kotio palattuani arvostaa paremmin tätä ainutlaatuista aikaa minkä lapsi on vielä pieni ja saan lapseni kanssa kotona viettää. Pelkkä ajatuskin pienestä lomasta saa jaksamaan paremmin syötöt, sotkut, kakkavaipat jne. ja olemaan muutenkin paljon aktiivisempi lapsen kanssa. Joten kait tämä positiivinen vaikutus paikkaa edes vähän sitä ikävää ja surua minkä tietoisesti pienelle murulleni aiheutan...
 
Norrsu
Mun mielestä voi hyvin jättää! Ihan yhtälailla minä antaisin mieheni lähteä viikoksi johonkin, eikä tulisi mieleenikään, että siitä olisi oikeasti jotain haittaa lapselle? :)
Ainakin meillä isi on ihan yhtä isossa osassa lapsen elämässä kuin minäkin. (Jos nyt ei lasketa sitä että minä tietysti lapsen kanssa päivät kun mies on töissä)

 

Yhteistyössä