Äiti huvituttina

Otsikko se jo kertoo meidän perheen tämän hetkisen "ongelman" eli olen 5,5kk ikäiselle prinsessalle huvituttina öisin.

Yöllä tyttö haluaisi nukkua niin, että tissi olisi koko ajan suussa. Eihän se muuten haittaisi, mutta itsellä on hieman vaikeaa nukkua. Kun otan tissin suusta pois, ei menen kauankaan kun neiti taas herää.

Tuttia ei ole koskaan hyväksynyt, vaan aikaa huutamaan vielä pahemmin, kun tuttia laitat suuhun. Olemme nyt parina yönä tehneet niin, että tytön isä nukuttaa neidin uudestaan jos heräilee tissin kaipuuseen. Neiti vain protestoi kyseistä menetelmää kovasti. Viime yönä huusi tunnin ennen kun nukahti.

Totta kai neidilla on myös yöllä nälkä ja tarvitsee maitoa, mutta en usko siihen että viidentoista minuutin välein nälkä tulisi. Päivällä saa jo kiinetitä, mutta iltapuuroa ei vielä. Vellejä en halua aloittaa, koska kohta aloitan puurot.

Haluaisinkin kysyä, onko muilla ollut/on vastaavanlaista tilannetta? ottaisin mielellään vinkkejä vastaan??
 
Meillä oli samanlainen tilanne. Ja musta vielä tuntui siltä, ettei vauvalla ollu missään vaiheessa yötä nälkä. Uusimpien tutkimusten muikaan yli 6kk ikäinen ei yleensä tarvi yöllä ruokaa lainkaan, jos on perusterve ja syö illalla ym. Meidän vauva ainakin on tällainen. Kaikki ei välttämättä tietenkään ole. Kaikki äidit varmaan osaavat lukea oman lapsensa ja päätellä siitä. Meillä aloitettiin iltapuuro siinä 5kk iässä. Opetin sit lapsen nukahtamaan itse tuolloin 5,5kk iässä, niin sen jälkeen alkoi nukkumaan 12h putkeen omassa sängyssä! Ja näin on tehnyt siitä asti. Päikkäritkin helpottui huomattavasti. Kannattaa etsiä itselle sopiva unikoulu, jos tuntuu ettei jaksa leikkiä tuttia koko yötä. Minä tykkäsin Tracy Hoggin kirjasta ja sen unikoulusta, koska siinä ei huudateta lasta sängyssä yksin. Englanninkielinen kirja "the baby whisperer solves all your problems" on hyvä. Suomalainen versio ei ole niin kattava.
 

Yhteistyössä