Äitejä Joensuusta

Joo ei stressaa ei, koirankarvoja nimittäin löytyy aina vaikka kuinka siivoaisi...

Asutaan tosiaan Onttolassa keskustasta n. 8 km kuopion suuntaan, omakotitalossa.
Mut jos tuntuu, ettei useampi pääse tänne saakka, niin entäs sitten siellä Myyssä?

Meillä on rottweilereita 4 kpl, mutta ei tarvitse säikähtää, ovat kyllä omassa koirahuoneessa =)
 
mertsu Mitäs tykkäsit jumpasta? Minä kanssa soitin tänään opistolle ja kerroin pettymykseni jumpan ohjaajaan. Siellä oli tosi asiallinen ihminen vastaamassa puheluun. Laskua ei tarvitse maksaa. Oli kyseisestä jumpasta tullut paljon palautetta. Kerrotkos siekin hieman tuntomerkkejä itsestäsi, ehkäpä vielä muistan sinut sieltä. =)

Järjestetään tapaaminen heti pääsiäisen jälkeiselle viikolle. Itse ehdottaisin paikaksi jotain abc asemaa, niihin kahviloihin mahtuu kyllä useammat vaunut/rattaat. Ovathan ne hieman syrjässä keskustasta, mutta jos auto on käytössä niin niihin saisi helpommin autonkin parkkiin. Mutta tämä siis vain ehdotus.
 
mertsu Olitkin tuossa viestissäsi jo ilmaissut pettymyksesi jumppaan. Taitaa olla hieman univajetta, kun ei kaikki lukeminen mene ihan tajuntaan asti.

Meillä poika siis kipeä ja nukkuu öisin todella levottomasti niin eihän siinä saa itsekään nukuttua, vieressä kun nukkuu. Käytiin äsken yksityisellä lääkärillä ja määräsi jotain maskin kautta hengitettävää lääkettä! Mitenkähän saan maskin pysymään pojan kasvoilla, kun jo kynsien leikkaaminen on pikku rimpuilijalta yksin melko mahdoton tehtävä. Lääkettä kun olisi otettava neljästi päivässä ja eihän tässä päivällä nyt ketään apujoukkoja ole. No kai sitä jotain on keksittävä, pitäähän poika saada paranemaan.
 
mii-tu, anna lääke kun poika nukkuu. ja tehkää nebuneten kanssa tuttavuutta hereillä ollessa, äkkiä lapset siihen tottuu!

Itse suosisin sitä dasan luona treffaamista, ainakin jos joku vaativan vauvan omistaja oli halukas mukaan. koska meillä ainakin tuo tempperamenttisin oli pienenä semmoinen ettei olisi ollut puhetakaan mennä kahvioon koska ei viihtynyt vaunuissa :ashamed:
 
Meillä ei ole autoa aina käytössä. Tietääkö kukaan meneekö kontiolahdelta mihin aikaan matalalattiabussia joensuuhun? Mies oli semmoisen joskus bongannut eli menee niitä, mutta onko se joku tietty vuoro vai sattuman kauppaa? Normaaliin bussiin en vaunujen kanssa lähde ahtautumaan...

Ai täällä on useampikin, joita on jumpassa "nähty" =) Onkos ketään, joka käy vauvauinnissa (2 ryhmässä) vesikossa sunnuntai-aamuisin? =)

Rotweilerit on kivoja =) Desa Harrastatko niiden kanssa mitä? Meillä on seropi, joten harrastukset on vähän vähissä, mutta rotukoira harrastuskaveriksi on hankinnassa :heart:
 
Juu, harrastetaan palveluskoira hakua ja jälkeä. Kasvatan rottweilereita hyvin pienimuotoisesti (www.woodweilers.com, sivujen päivitys kylläkin huonolla hapella tällä hetkellä...) Nyt vain tämä meidän "pikku-pomo" on laittanut harrastukset hetkeksi jäähylle ;) Mutta eiköhän tässä taas kevään/kesän korvalla palata rakkaiden harrastusten pariin B)
 
Sakuliini, jos sattuu sopivasti että mun ei tarvii raahata kuin yksi lapsi mukana niin mun kyydissä pääsisit jos esim. tuolla desan luona treffataan.

Desa, mää en muita koiria pelkää kuin noita perhoskoiria, meillä on oma sesse tuomonen savimaan seisoja joka on kutakuinkin koiran kokonen.
 
Me ollaan kaveriporukalla omaksi iloksi otettu hakuja silloin tällöin =) Mukava laji. Ja sitten tietysti ihan perus tottista B) Mutta tuolla seropilla kun ei oikein mihinkään "kunnon" harrasteporukoihin pääse...

Jos treffit on Desan luona, niin me tarvitaan tieto reilulla varoitusajalla :attn: , että saan neuvoteltua auton käyttööni. Sinne kun ei taida bussilla päästä...

Miten teillä on päivärytmit lapsilla? Mietin vaan sitä tapaamisen aikaa, että meidän kannalta ainakin paras olisi silloin kun neiti hereillä (ei osaa nukkua vieraiden äänien keskellä ) , eli tuossa klo 13 -> =)
 
Tämä aikojen yhteensovitushan voi olla hieman hankalaa, meillä nimittäin miehen työt loppuu jo klo 14, niin mietin, että jos ennen sitä ois treffit järjestetty eli jos ois aloiteltu n. klo 11-12, ja tietty voidaanhan me tehdä niin, että treffataan nyt vaikka puolenpäivän aikoihin ja sitten jos vaikka seuraavan kerran sitten toiseen aikaan??

Oisko esim. torstai 8.4. n. klo 11-12 eteenpäin?
 
koivunkäpy Kiitos vinkistä, nukkuessa lääkkeen anto sujuu hienosti. Hereillä ollessa se onkin sitten yhtä taistelua. Mutta samahan tuo on antaa pojan hengitellä lääke nukkuessa niin ainakin saa lääkkeen otettua.

tapaamisesta Hieno juttu desa, että kutsut meidät kotiisi kyläilemään. Ja nyyttäri-periaatteella tullaan eli jokainen tuo jotakin mukanaan. Mulle käy ainakin torstai 8.4. ja puolenpäivän aikoihin. Meilläkin kyläilyn pituus riippuu pojan uniajoista, kun ei tämä meidän herra osaa nukkua kylässä.
 
Hienoa! Saadaan kuin saadaankin treffit aikaiseksi! Laitan hieman lähempänä ajankohtaa Teille, ketkä olette tulossa yksärinä mun osoitteen ja puhelinnumeron niin osaatte tulla perille.

Hei tosi kivaa tavata ja vaihtaa ajatuksia!!

Laitan tähän alle vielä ketkä on tulossa, niin pysytään ajantasalla:
mii-tu
Koivunkäpy
Sakuliini
Mertsu
Pimmeepulla
 
Minä kyllä tahtosin mukaan jo ekoille treffeille =) Jos treffit ois klo 12, nii sit meidän neitin pitäs päästä heti treffien alettua syömään. Mulla kun oli tossa klo 13-ajatuksena et oisin syöttäny ennen lähtöö kotona. herää yleensä uniltaan siinä 11.30-12.30. Eli voisin sinä päivänä laittaa autonistuimeen nukkuu ja käydä kaupungilla humputtelemassa ennen treffejä. ;) Silloin tällöin olen tehnyt niin, että laitan autonistuimeen nukkuu ja lähen sit asioita hoitelee. Kulkee mukana ja nukkuu sen mitä nukkuu, joksus paremmin joskus huonommin. Kovin usein vaan ei kehtaa, kun ei ole mikään maailman paras nukkumapaikka toi kaukalo.... Hereillä ollessa ei nykyään enää niin hyvin kaupungilla mukana viihdy kun ei pääse ite tekemään mitään. tumput vaan heiluu ja hermo menee et jotain pitäs päästä näpeltää ;)

Mites tuo nyyttärijuttu: pitäisikö sopia kuka tuo mitäkin, ettei tuu kauheesti samoja asioita? Ja mistä ihmiset tykkää? suolaista, makeeta, tosi makeeta ;)
 
sakuliini, jos teillä on hankala tuo autoasia niin pääset mun kyydilläkin, jos uskallat kyytiin tulla ;)

Ja onko kenellä mitä allergioita? itsellä on laktoosi vaiva, mutta sen mukaan ei tarvi tarjottavia miettiä, koska kuskaan mukana nappeja siihen vaivaan
 
Koivunkäpy, muuten hyvä, mutta päiväunet tuottaa ongelmia... Kun en kehtaisi herättää aikaisemmin, kun sitten menee toisille unilleen tosi aikaiseen ja sitten menee yöunille aikaiseen ja herää seuraavana aamuna viideltä.... äiti ei jaksa ;)
 
Mekin voitas ainaskin näin alustavasti tulla treffeille, autoa ei oo meilläkään aina käytössä, et riippuu vähä siitäkin.. Meillä on päikkärit yleensä yhden kahden maissa, ni tapaaminen puolen päivän maissa sopii hyvin ennen unia..

Lopetatteko te sen vauvajumpan? Mie aattelin tänään vielä käydä kattomassa, josko olis vähä mukavampaa siellä.. :)
 
Vauvajumpasta: Mertsu miten meni? Tuttuni mun sanoi että oli käynyt ko. jumpassa viime syksynä. Ja ohjaajana oli ollut sama ihminen kuin nytkin :eek: Ja vetänyt sen ihan yhtä kehnosti ja väki oli vaan vähentynyt kerta kerralta. Kolmesti tämä tuttuni oli siellä vieraillut. Ihmettelempä vaan että eikö sinne silloin ole annettu palautetta, vai eikö annetusta palautteesta välitetä :headwall: kun palkkasivat uudestaan sen saman...
 
Treffeille tulijat: laitatteko mulle vaikka yksärinä teidän sähköpostiosoitteet, niin laitan mun osoitteen, puh.numeron sekä ajo-ohjeet, niin ei tarvitsisi mun jokaiselle erikseen kirjoittaa yksäriä =)
 
Vauvajumpassa oli ihan samat jutut kuin eka kerralla ja jonkin verran oli vähemmän osallistujia. Myökin jätetään väliin ainakin seuraava kerta, kattoo sit että käykö vielä pari kertaa myöhemmin.. Mie tosiaan kuvittelin sen pikkasen erillaiseksi.. :(

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Nosto. Oltiin tiputtu jo toiselle sivulle.

Mitäs teille muuten kuuluu? Meillä ollaan pikku hiljaa paranemassa flunssasta. Poika on jo oma, terve itsensä ja itsekin olen toipumassa, mitä nyt vielä ääni on vähän paineessa.
 

Yhteistyössä