Äippäpakkauksesta?

  • Viestiketjun aloittaja tuttisuu
  • Ensimmäinen viesti
Onhan ne vähän reiluja ensin,mutta vähän käärimällä ja sukkia käyttämällä ne 60cm kävi meillä heti aluksi,riippuu kovasti vauvan koosta.Ja osahan niistä on vielä isompia.Ei niillä pääse kuin alkuun eihän siinä pakkauksessa montaa vaatetta ole.Itse hankkisin 60cm,koska ainakin meille on lahjavaatteet olleet sitten niitä vielä pienempiä ja 4 kiloisille jässiköille ne 56cm ei kauaa mahtuneet. :D
 
Koot oli aika isoja vastasyntyneelle, joten kannattaa ihan vauvan koosta riippuen varautua vaikka muutamilla 50cm tai 56 cm kokoisilla potkuhousuilla ja bodyilla. Myös ohuet tumput on hyvät, ettei vauva pääse raapimaan itseään kun kynsiä ei heti voi mennä leikkaamaan (äippäpakkauksen tumput oli aika paksut).

Itsellä kävi niin, että jäi äippäpakkauksen vaatteet lähes kokonaan käyttämättä :( Meillä pyörii nyt siis pojan kaapissa täysin käyttämättömia persikan ja keltaisen värisiä vaatteita.
Itse tykkäsin käyttää vauvalla kaksiosaisia vaatteita (body + puolipotkarit) niin vauvaa tarvinnut kovin pyöritellä, että sai vaipat vaihdettua... Toki näitä vaatteita tuli muutama pari pakkauksessa, mutta olivat muistaakseni kokoa 60cm. Ja kyllähän niitä vaatteita joka tapauksessa tarvitsee lisää ostaa ;)
 
näin
meillä käytössä edelleen äitiyspakkaukseen vaatteista KAIKKI muut paitsi
kahdet 60cm puolipotkuhousut ja kaksi 60cm bodya.
ja tyttö 8kk ja 66cm.
syntyessään oli 47cm ja hukkui kaikkiin äitiypakkauksen vaatteisiin, onneksi olin hankkinut itse myös useita 50cm ja 56cm vaatteita. aluksi nuo 56cm vaatteetkin oli valtavan isoja ja ne menikin meillä melkein puolivuotiaaksi asti.
 
Meillä taas kävi niin että melkein kaikki ÄP:n vaatteet jäi käyttämättä kun poika kasvoi niin nopeasti. Tytön kanssa kävi samoin. Jotkut colleget ja joku potkuhousu tuli käytettyä. Haalari jäi pojalla melkein käyttämättä, tytöllä käytettiin enemmän kun puku oli vähän isompi. Tyttö on syntynyt 2001 helmikuussa ja poika 2008 helmikuussa. Eli samaan vuoden aikaan olivat saman ikäisiä. Tyttö oli syntyessään 49cm ja poika 52cm. Vuoden ikäisinä n.80cm kumpikin. Eli välttämättä tuo syntymäpituuskaan ei ratkaise kuinka nuo vaatteet käy jos lapsi hujahtaa pituudessa pari vaatekokoa ennen kuin ehdit tajutakaan. 2000 vuoden pakkauksessa oli vielä 50cm kokoisiakin, niitä tytölle käytettiin muita ei juurikaan. Toppatöppöset ja tumput käytettiin tytöllä mutta pojalle ei menneet kuin tumput, töppöset oli liian pienet nyt tokana talvena. Peitto ja pussilakana on tullut kummassakin ja se vauvanpeitto on tosi hyvä. Pussilakanakin käy siihen kuin valettu. Sen kokoisia saa metsästää, jollei itse tee. Harsoja tulee pakkauksessa paljon, ja jos ei käytä kestoja niin ne pakkauksessa tulleet riittää maitoräteiksi ja muiksi.

Pakkaus itsessään toimii joillakin sängyssä ikäänkuin pesänä ihan pienelle vauvalle. Tuollainen iso pinnasänky on alkuun aika karun kokoinen vastasyntyneelle. Meillä ei pakkausta ole sänkynä pidetty mutta monet pitää.

Kolmannelle en pakkausta enää ottaisi, sillä nyt on jo vaatetta säästössä ja peitot sun muut. Rahalla ostaisin toppiksen ja pienempiä vaatteita ja muita ns. välikokoja. Pojalla jäi kaikki 50-56cm vaatteet hyvin pienelle käytölle kun on pitkä selkäinen ja jalkainen.

 

Yhteistyössä