Äippälomalaiset? Paljonko saatte äippärahaa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Ihmetyttää aina tämä kysymys, koska ansiosidonnaistahan ä-raha on. Että mitä siitä tiedosta niinku kostuu..
no täällähän on jatkuvasti kilpailua rahasta, kenen mies tienaa eniten,kenellä on varaa isoimpaan asuntolainaan ilman takaajia,kenellä menee ruokaan eniten rahaa,kenen tilillä on eniten rahaa ennen lapsilisiä jne jne.

Mulle jäi silloin 2006 kun olin äitiyslomalla käteen vähän alle 900eur. Silloin ei vielä ollut tota korotettu tukea aluksi ja tulotkin oli ennen äippälomaa olleet aika paljon pienemmät kuin nyt. Nyt jo jäisin saisin reilusti kaksinkertaisena tuon summan.

pöh
tottakai se joka tienaa enemmän saa myös enemmän korvauksia. Muutenhan ennen lasta saavutettu elintaso romahtais ja miten sillon maksais lainat ym. kävis pian niin, että hyvätuloisilla ei olisi varaa ehdä lapsia.

Vieras
Mulla jäi käteen 1140 euroa. Huikealle veroprostentilla sitä taidettiin pienentää, koska palautuksia tulee 1400 jouluna ja siis koko viime vuoden olin ä-rahalla tai khtuella.

Alkuperäinen kirjoittaja hahahaha:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Vähän yli 2000? mutta kohtahan se laskee=(
:eek: joku yläraja pitäis kyllä olla!?
Toiset saa 300 ja riast ja toiset ihan jotain tolkutonta!!!
Ihan työtuloista lasketaan että peiliin voi jokainen vilkaista jos joutuu minimillä kituuttamaan.

Mä saan 2300e. :) Ja olenkin ennen äippälomaa töitä tehnyt niskalimassa
Ite sain sillo ku äippälomalla olin nii minimin, ku opiskelijana oon.. eiks sit opiskeluu vai verrata työn tekoo??!! Mut joo tottakai ymmärrän et suhteutetaa työ tuloihin toi äippäraha, mut sit yhteeiskunnassa valitetaa et miks ensisynnyttäjien keski-ikä lähenee 30v. Miksköhän??!!

Mut tosiaa hyvin sitä ollaa minimilläki pärjätty, ku ei olla koskaa mihkää huipputuloihin totuttu :D

Yhteistyössä