äippä raha????

  • Viestiketjun aloittaja likke
  • Ensimmäinen viesti
likke
eli jos mun rahan määrä on eka kuukaus 1700e toka 1400e ja siitä eteenpäin 1100e niin paljon tuun saamaan käteen verojen jälkeen vero prossa nyt 19 ja päätöksessä luki että tulee olemaan vähintää 2o prossaa mä en tajuu näist jutuista yhtään mitään...olis vaan kiva tietää et paljon noista suunnilleen jää käteen..
 
likke
ja viel lisäx olisin kysyny et mihin mun pitää uus vero korttini toimittaa tammikuussa??sinne työpaikan sairauskassaan vai??ku ne teki ton äippäraha päätöksenki??
 
Veroprosenttia korotetaan, kun kys. ajalla ei ole ns. tulonhankkimiskuluja. Toimita verokortti etuuden maksajalle. Kokoa mieltä askarruttavat asiat paperille ja tilaa vielä KELAsta aika itsellesi ja pyydä heiltä ohjeita suusanallisena ja kirjallisena. Tietoa on omaksuttava paljon, eikä ne jää kerralla mieleen. Lueskele niitä sitten kotona vaikka iltasatuina.... :flower:
 
vieras
Kun palkan verokorttia käytetään vanhempainpäivärahan ennakonpidätyksessä, korotetaan pidätysprosenttia kahdella prosenttiyksiköllä, koska vanhempainpäivärahasta ei tehdä verotuksessa samoja vähennyksiä kuin palkasta. Kahden prosenttiyksikön korotusta ei kuitenkaan tehdä osittaiseen vanhempainrahaan.

Jos palkan ennakonpidätys on alle 20 prosenttia, vanhempainpäivärahan ennakonpidätys tehdään kuitenkin vähintään 20 prosentin suuruisena, jollei etuuden saaja hae veroviranomaiselta muutosverokorttia vanhempainpäivärahaa varten.
 

Yhteistyössä