Äidit, joilla on sekä tyttöjä ja poikia...

  • Viestiketjun aloittaja johanna
  • Ensimmäinen viesti
johanna
...onko raskaudet selkeästi erilaisia tytöistä ja pojista? Vai onko jollain syntynyt samoilla oireilla eri sukupuolta? Onko maha ollut muodoltaan erilainen vai samanlainen kummastakin? Entä sykkeet?
 
mimosa
Maha oli sekä tytön, että pojan raskaudessa samanlainen. Sykkeitä en muista. Pojasta oli todella paljon pahoinvointia, oksensin koko raskauden ajan, vielä synnyttäessäkin. Tytöstä ei ollut pahoinvoinnista tietoakaan..

Tiedän kyllä paljon äitejä, joilla on ollut raskaudet samanlaiset vaikka eri sukupuolta on lapset olleetkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
...onko raskaudet selkeästi erilaisia tytöistä ja pojista? Vai onko jollain syntynyt samoilla oireilla eri sukupuolta? Onko maha ollut muodoltaan erilainen vai samanlainen kummastakin? Entä sykkeet?
Masu samanlainen,sykkeet samanlaiset,mutta odotusaika erilainen.
Tytöstä oksensin ja voin tooosi pahoin.
Pojasta olin elämäni kunnossa!!!
 
jossu
sekä tytöille että pojille sanottu sekä tyttö- että poikasykkeitä ;) raskausoireet kaikissa raskauksissa samat. mahan muodot on kyllä menneet niin, että tyttömahat levennyt enempi sivuille ja poikamahat olleet edessä pystyssä... poikamahat olleet isoja, ja poikavauvat myös isompia kuin tytöt.
 
kävijä
Samanlaiset pallomahat oli kummastakin. Raskaudet meni samanlailla muuten ,mutta tyttöä odottaessa loppuvaiheessa tuli raskausmyrkytys. Mutta se ei varmaankaan riipu kumpi on.
 
jossu
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
sekä tytöille että pojille sanottu sekä tyttö- että poikasykkeitä ;) raskausoireet kaikissa raskauksissa samat. mahan muodot on kyllä menneet niin, että tyttömahat levennyt enempi sivuille ja poikamahat olleet edessä pystyssä... poikamahat olleet isoja, ja poikavauvat myös isompia kuin tytöt.
Pitää vielä mainita tuosta maksaviivasta mahassa. joka raskaudessa se on ilmestynyt, mutta tyttöjä odottaessa se on ollut vain haalea lyhyt, poikien raskauksissa tumma, rintoihin asti menevä. vaikkei tuollekaan mitään tieteellistä perustetta ole.
 
Sykkeet oli erilaiset, mutta vatsanmuodossa tai raskausoireissa en huomannut eroa. En ole aiemmin uskonut siihen, että syke voisi kertoa, kumpaa sukupuolta lapsi on, mutta kardiologi vahvisti erot tyttöjen ja poikien sykkeissä todeksi.
 
2 poikaa, 2 tyttöä. Ihan erilaisia kaikki raskaudet.
Esikoista odottaessa sanoivat, että ihan selvä poikamaha. Semmonen oli siskollanikin ollut; takaa päin ei nähnyt, että oli raskaana. Tyttö tuli. Siskollakin.
Kaveri taas levisi joka suuntaan, pojan sai.

Toinen oli poika, lihoin ja levisin joka suuntaan, ulkopuoliset ja minua tuntemattomat eivät edes tienneet että olin raskaana, luulivat että olen vain lihava :LOL:

Tyttöjen syntymän jälkeen oma hormonitasapainoi heitteli enemmän, mielialat vaihteli, olin itkuinen ja herkkä. Poikien syntymän jälkeen olin tasaisempi ja tasapainoisempi, normaali! jo hyvin nopsaan.

Pojat ovat olleet rauhallisia, tytöt vilkkaita. -- siis jo odotusaikana, vatsassa. Ja näin sitten syntymän jälkeenkin.
 
Mulla oli poikaa odottaessa tyypillinen poikamasu ja tyttöä odottaessa tyttömasu mut en silti usko tohon. :p
Syke oli pojalla matalampi kuin tytöllä.
Tyttö-oksetti koko raskausajan mutta lievästi, poika-oksetti vain alkuraskaudessa mutta rajusti.
Karvotusta kasvoi huomattavasti enemmän kun odotin poikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
...onko raskaudet selkeästi erilaisia tytöistä ja pojista? Vai onko jollain syntynyt samoilla oireilla eri sukupuolta? Onko maha ollut muodoltaan erilainen vai samanlainen kummastakin? Entä sykkeet?
Tyttö ja poika on, tyttö ensin ja poika sitten. Molemmilla maha edessä, ns. poikamaha

:D Tytöltä lihoin 20 kg pojalta lähes 30....mutta pojan aikana oli paljon lapsivettä ja poika myös painoin 4,5 kg. Pojalta oli voimakkaammat hormonit, koskaan ennen ei oo tullut finnejä poskiin (vain otsaan), nyt oli poskissa välillä kunnon aknepaiseita, samoin selässä :$ Pojalta myös oksettava olo oli voimakkaampaa, vaikka kummaltakan en oksentanut. Sykkeistä en muista varmaa, mutta muistaakseni pojalla oli klassiset "poikasykkeet", en vaan muista oliko se nyt nopeampaa vai hidasta... Mutta temperamenttierot näkyivät jo mahassa! Tyttö liikkui enemmän mutta pojan potkut olivat paljon voimakkaampia ;)

Niin ja molemmilta oli samalainen viiva (linea negra) ihan yhtä pitkä ja haalea.
 
hmkm
Samanlainen maha kummassakin raskaudessa, mutta oireet erilaisia. Tytosta voin pahoin, pojasta en. Tyttoa odottaessa tuli linea negra, poikaa od. ei. Tyttoa odottaessa painoa alkoi tulla vasta puolenvalin jalkeen, poikaa od. heti alussa. Tyttoa od. ei tullut yhtaan raskausarpea, poikaa od. komeat rannut. Sykkeet erilaiset. Mutta synnytykset olivat samanlaiset ja vauvat melkein samankokoiset.
 
tytöstä maha levis sivuille asti,huonoo oloo muutama viikko eikä mitään kipuja ollenkaan.
ekasta pojasta oksentelin yli puoleenväliin ja jokapaikkaa kolotti. maha oli sellanen pyöreä,mutta ei niin levinnyt.
toka poika odotus oli helppo,ei juuri pahoinvointia ja maha oli suippo. kipuja oli odotuksessa,mutta se lienee aika normaalia kolmatta odotellessa ja kun jouduin kantaan tuota ekaa poikaakin vielä.
sykkeet oli pojilla samanmoisia,tytöstä alemmat.
tytöstä se masuviiva oli n.10cm pitkä mut pojasta se kasvoi paljonkin.
 
vieras
Katsoiko joku tossa viikolla sen ohjelman kun tulee neloselta, vauva tulee taloon tai jotain... niin kuteski siinä yks äiti sano et tyttö taitaa viedä äidistä enemmän voimia, kun ovat samaa sukupuolta. mulla oli ainakin niin, olin pahoinvoiva ja tosi kipee, poika meni niinkuin siinä siivellä.
 

Yhteistyössä