Äidit, joilla on sekä tyttöjä ja poikia...

  • Viestiketjun aloittaja johanna
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
...onko raskaudet selkeästi erilaisia tytöistä ja pojista? Vai onko jollain syntynyt samoilla oireilla eri sukupuolta? Onko maha ollut muodoltaan erilainen vai samanlainen kummastakin? Entä sykkeet?
Masu samanlainen,sykkeet samanlaiset,mutta odotusaika erilainen.
Tytöstä oksensin ja voin tooosi pahoin.
Pojasta olin elämäni kunnossa!!!
mulla myös samanlaiset kokemukset. Pojasta en oksentanut kertaakaan. Neuvolassa sanottiinkin mulle et yritä edes esittää et joka paikkaan sattuu ja on huono olo.... :) Tytöstä sit oksensin viimesen kerran synnytys salissa 2h ennen syntymää... Närästystä, selkäkipua lonkkakipua, ennen aikaisia supistuksia jne.
 
N N N
Mulla 2 tyttöä ja 1 poika. Ainoa tosi selkeä ero oli linea negra. Tytöistä ei ollut viivaa ollenkaan ja pojasta tosi selkeä viiva, mikä tosin jatkui navankin yli (sen kai pitäis tarkoittaa tyttöä ?)

Niin ja iho oli tosi hyvässä kunnossa tyttöraskauksissa ja poikaa odottaessa oli näppyjä, vaikka sanotaan, että tytöt pilaa äitinsä kauneuden...

Joo ja poikaa odottaessa junk food oli elinehto ja tyttöjä odottaessa himoitsin hedelmiä, varsinkin kaikkia "mehukkaita" kuten appelsiinit...
 
Lillan
Mulla ollut kolme eteenpäin suippoa mahaa, kahdet korkeat sykkeet ja yhdet erittäin matalat, viivoilla yli ja alle navan sekä myös ilman viivaa, pahoinvointia ei koskaan, väsyystä ensimmäisestä aivan uskomattoman paljon ja kolmosesta ei ollenkaan... ja tuloksena kolme ihanaa tyttöä!
 
minulla näin
Mahan muoto, pahoinvointi ja linea negra ja kaikki muutkin jutut on mennyt samalla lailla muuten, paitsi tyttöä odottaessa teki kok ajan mieli hedelmiä ja kaikkea vähärasvaista, poikaa odottaessa taas kaikkea rasvaista ja suolaista. Sellaisen väittämän olen joskus kuullut, että tyttöä odottaessa tekee mieli makeaa ja poikaa odottaessa suolaista. Minulla tuo piti paikkaansa.
 
Mulla on ekaks syntynyt neljä tyttöä, viides on poika. Raskaudet on olleet samanlaisia. Ekassa vain oli aamupahoinvointia. Poikaa odottaessani aloin käyttää sinisiä vaatteita. Olin ennen aina inhonnut sinistä väriä paitsi farkuissa. Sanoin miehelle leikkisästi, et onkohan tää tulokas nyt sit poika, kun tuli tuo sininen kausi. Ja niinhän siinä kävi, et poika tuli.
 

Yhteistyössä