äidit, joilla ns.omaa aikaa, paljonko viikossa?

  • Viestiketjun aloittaja näänty
  • Ensimmäinen viesti
Mikä on omaa aikaa? Työ-yöt on minulle lapsivapaata eli sinällään "omaa aikaa", samoin nukkumapäivät töiden jälkeen. Iltaisin lapset käyvät nukkumaan kl 20-20.30 paikkeilla eli tuossa jää sitä omaa aikaa. Mitään säännöllisiä vapaa-aikoja ei ole, tarpeen mukaan pääsen itse lenkille, kaupungille, kavereiden luo tms niin että mies hoitaa lapsia.

Esikoinen myös päiväkodissa 6h/päivä, eli tämä aika helpompaa kun ei ole kuin yksi lapsi kotona, silloin helppo jättää kuopus miehelle jos on omia menoja.
 
Illalla puoli kaheksan aikaan alkaa vapaa (poika nukkuu), mies usein autonlaitossa, joten välillä "saan" istuskella ihan itekseni
Jos johonkin haluan yksin mennä, esim kaverin luo, niin mies vahtii poikaa sen ajan.. Hirmu harvoin vaan tulee missää käytyä
 
jumpassa käyn joka viikko, lenkille lähden yleensä kun lapset jo nukkuu. kaupoille pääsen tarvittaessa ja joskus kun oikein päätä hajottaa, anon ylimääräisen vapaan (aina se myönnetään kun hyvin perustelen :D ) niin johan helpottaa oloa.

vastavuoroisesti mies saa mennä omille menoilleen, minkä nyt töiltään ehtii. oon yrittänyt patistaa sitä harrastamaan jotain säännöllistä liikuntaa, mutta toistaseksi ei ole vielä innostunut.
 
Iltaisin, kun lapset nukkuu. Isompi nukahtaa yleensä 21-22 välillä.

Tällä viikolla ei ole muuten ollu omaa aikaa ollenkaan, kun olen kaiket illatkin hoitanut lapsia yksin, kun mies on ollut pitkää päivää töissä ja tukiverkkoa meillä ei ole lähellä.
 
pikkuruinen harmaana
No aina ku tarviin! Eli joka toinen päivä tunti juoksulenkkiä varten ja muutenki joka päivä viiden jälkeen (kun mies tulee töistä) jos johonki tarvin, harvemmin kyllä muuhun ku tuohon juoksuun, ku tykkään kyllä ite olla mahdollisimman paljon lasteni kanssa..
Ja viikonloppuisin saisin kans mennä millon vaan, mut en jaksa/tykkää käydä viihteellä paljon..
Nii, ja mies saa kyllä kans mennä kun haluaa, mut harvoin käy muualla kun pelaamassa sulkapalloa tai tennistä. Baarissa käy 2krt/ vuosi.
 
tiipii
Omaa aikaa?

No iltaisin olisi kun lapset nukkuu, mutta yleensä olen niin väsynyt että en jaksa valvoa sen pidempään kuin lapset. Joskus viikonloppuna ehkä.

Iltaisin en jaksa harrastaa mitään, kotitöissä tarpeeksi, kun päivät olen töissä.
 
nättitähti harmaana
tiistaina ja perjantaina mahdollisuus käydä jossain,sillon mies illalla kotona. viikonloppusin kyllä vietämme perheenä aikaa. tosi harvoin sitä enää tulee ilman perhettä mihinkään lähdettyä,ehkä 2 kertaa kuussa. illalla on omaa aikaa. mutta jos rupee tuntuun et pää hajoo,sillon otetaan se vapaa!
 

Yhteistyössä