äidit 3:lle tai useammalle

  • Viestiketjun aloittaja haaveissa
  • Ensimmäinen viesti
haaveissa
Onko teidän miehenne myös paljon lasten kanssa tai mielellään? Antaako mies teille myös omaa aikaa?

Itse haluaisin kolmannen, mutta mies ei ainakaan vauvojen hoidossa ole ollut kovinkaan avuksi. Mietin mahtaisiko sitä yksin sitten jaksaa...
 
vierailija
Kolme lasta parin vuoden ikäeroilla, ja tämä kolmas vauva on vasta se, jota mies on uskaltanut täysipainoisesti hoitaa. Aiemmin on vähän arastellut vauvoja, isompien kanssa on aina ollut mahtava. Nyt käyn töissä parina päivänä viikossa ja lapset 8kk-melkein 5v ovat isin kanssa, hienosti pärjäävät!
 
Äiti ja viisi lasta
Meidän kotona häärää viisi lasta, vanhin on 15 ja nuorin 1v. Mieheni tekee välillä pitkiä päiviä ja reissaa maailmallakin, kyllähän sitä silloinkin pärjään ;) mutta kyllä se toisen panos lasten- ja kodinhoidossa on merkittävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja haaveissa:
Onko teidän miehenne myös paljon lasten kanssa tai mielellään? Antaako mies teille myös omaa aikaa?

Itse haluaisin kolmannen, mutta mies ei ainakaan vauvojen hoidossa ole ollut kovinkaan avuksi. Mietin mahtaisiko sitä yksin sitten jaksaa...
Mies ei osaa olla lainkaan vauvojen kanssa ja välttävästi isompienkin kanssa vaan... Iltapalat se osaa hoitaa "EHKÄ" :D ja lauantain saunan koska sen on vaan pakko ;) :D
Neljä lasta mulla...
 
Minun mies reissutöissä eli käytännössä tien päällä ja paljon. Vapaa-aikana niin paljon kaikkea muuta kun vaan voi. Lapsia ei juurikaan hoida ja kaikki arjen pyöritys minun vastuulla. Silti nautin tästä kaikesta (jo 10 vuoden ajan äitinä oloa) ja haaveilen jopa vielä yhdestä lapsesta lisää. Itse jaksan kyllä ja minusta olisi suorastaan outoa jos mies paljon läsnä meidän kanssa. Lapset rakastavat isäänsä ja isä heitä, mutta hän ei vaan osaa olla mikään "koti-isä -tyyppi". Minua ei häiritse, mutta monet ystäväni eivät esim. ymmärrä kuinka viitsin katsella tuollaista miestä!! Itse en osaisi katsella ns. "kahdeksasta neljään miestä" , olen tottunut tähän itsellisyyteen ja lasten kanssa olemiseen.
 
äitix2
Alkuperäinen kirjoittaja haaveissa:
Onko teidän miehenne myös paljon lasten kanssa tai mielellään? Antaako mies teille myös omaa aikaa?

Itse haluaisin kolmannen, mutta mies ei ainakaan vauvojen hoidossa ole ollut kovinkaan avuksi. Mietin mahtaisiko sitä yksin sitten jaksaa...
Ihan niinku minä oisin kirjoittanu ton samoja olen miettinyt... :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Minun mies reissutöissä eli käytännössä tien päällä ja paljon. Vapaa-aikana niin paljon kaikkea muuta kun vaan voi. Lapsia ei juurikaan hoida ja kaikki arjen pyöritys minun vastuulla. Silti nautin tästä kaikesta (jo 10 vuoden ajan äitinä oloa) ja haaveilen jopa vielä yhdestä lapsesta lisää. Itse jaksan kyllä ja minusta olisi suorastaan outoa jos mies paljon läsnä meidän kanssa. Lapset rakastavat isäänsä ja isä heitä, mutta hän ei vaan osaa olla mikään "koti-isä -tyyppi". Minua ei häiritse, mutta monet ystäväni eivät esim. ymmärrä kuinka viitsin katsella tuollaista miestä!! Itse en osaisi katsella ns. "kahdeksasta neljään miestä" , olen tottunut tähän itsellisyyteen ja lasten kanssa olemiseen.
Tykkään myös kun olen saanut paljon itse päättää lasteni suhteen. Ratkaisu kai olisi saada kolmonen sitten kun kuopus on 3 vuotias. Vaan alkaa ikääkin tulla. Sitten pelkää että miten synnytyksestä palautuu kun 35 lasissa. Vanhempien lasten kanssa isä pärkäisi ja tykkäisi

 
Miehellä on vähän vapaa-aikaa, mutta kyllä hän mielellään on lasten kanssa. Lastenhoito jää kyllä minulle, jos molemmat kotona ollaan. Ei mies mitenkään minulle omaa aikaa anna, ilmoitan, jos olen johonkin menossa. Jos mies on silloin kotona, ok, mutta jos ei, otan lapset mukaan tai hankin hoitajan.

Kenenkään avun varaan en uskaltaisi lapsiasioita laskea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Minun mies reissutöissä eli käytännössä tien päällä ja paljon. Vapaa-aikana niin paljon kaikkea muuta kun vaan voi. Lapsia ei juurikaan hoida ja kaikki arjen pyöritys minun vastuulla. Silti nautin tästä kaikesta (jo 10 vuoden ajan äitinä oloa) ja haaveilen jopa vielä yhdestä lapsesta lisää. Itse jaksan kyllä ja minusta olisi suorastaan outoa jos mies paljon läsnä meidän kanssa. Lapset rakastavat isäänsä ja isä heitä, mutta hän ei vaan osaa olla mikään "koti-isä -tyyppi". Minua ei häiritse, mutta monet ystäväni eivät esim. ymmärrä kuinka viitsin katsella tuollaista miestä!! Itse en osaisi katsella ns. "kahdeksasta neljään miestä" , olen tottunut tähän itsellisyyteen ja lasten kanssa olemiseen.
Tykkään myös kun olen saanut paljon itse päättää lasteni suhteen. Ratkaisu kai olisi saada kolmonen sitten kun kuopus on 3 vuotias. Vaan alkaa ikääkin tulla. Sitten pelkää että miten synnytyksestä palautuu kun 35 lasissa. Vanhempien lasten kanssa isä pärkäisi ja tykkäisi
Olin nuori kun kaksi ensimmäistä lasta syntyi. Nyt kolmannen jälkeen oli jo yli kolmekymppiä mittarissa ja suoraan sanoen olen palautunut paljon paremmin vielä. Jaksan paremmin ja olen osannut nauttia paremmin. Tajuan miten pieni lapsi oikeasti on vielä pitkään ja muutenkin olen paljon rennompi ja pipo löysemmällä kuin nuorempana. Siksi varmaan voisinkin tehdä vielä sen neljännen eli ns. kaksi sarjaa lapsia jos vaan mies suostuisi...
 
Meillä on 10. lapsi tulossa, ja mies auttelee... tai siis hoitaa lapsia kyllä senkun töiltään ehtii.
Oikeastaan siihen kasvaa, tai meillä on kasvettu, kun mie olen vaan "jättänyt" lapset kotia miehen hoidettavaksi, kun olen lähtenyt jonnekin.
Minun mielestäni mies on velvollinen hoitamaan myös lapsia... vaikka äiti (siis mie) olenkin kotiäitinä, koska mie hoidan kodin ja lapset miehen töissäollessa, ja haluan käydä ainakin kaupassa ilman (kaikkia ) lapsia.
 
Meillä mies tekee kaikkea minkä vaan ansiotöiltään ehtii - imetystä lukuunottamatta. Meillä lapset iältään 8 kk - 13 v. =) Niin, ja jos johonkin haluan mennä, niin se ei ole hänelle ongelma. Ja meillä siis neljä lasta.
 
Piika-äiti
Jos mies ei olisi tuolla tavalla isä lapsilleen kuin on, niin ei meille neljää lasta olisi ikinä siunaantunut. Miehelle isyys on todella tärkeä osa hänen elämäänsä ja identiteettiään; jo silloin kun muut kaverit tahtoivat roskakuskiksi tai astronautiksi, hän oli halunut isäksi.

Ja omaa aikaa ja tilaa olen aina saanut.
 
Vieras
Ensimmäisenä tuli mieleen ettei meilläkään mies ole vauvojen hoidossa kovin innokas. Mutta sitten kun vähän kasvaa niin sit kyllä hoitaa. Paitsi miehen hoitamiset on monesti niin etttä ottaa lapset mukaan kun tekee omia hommiaan.
Sen olen oppinut että ite pitää osata huolehtia omasta ajastaan ei sitä kukaan tuu sanomaan et haluaisitko mahdollisesti päivän vapaata.
Mies on yrittäjä ja päivät on pitkiä. ELi käytännössä kuitenkin yksin pyöritän tätä. Kriisiapua saan sitten kun kaikki tuntuu kaatuvan niskaan. Eli siinä vaiheessa sit mieskin alkaa jotain tekemään. Meillä 6 lasta.
 

Yhteistyössä