Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En todellakaan halua riitaa, mutta miksette muka voisi kertoa miksette imetä lapsianne?
Korvike on kuitenkin vain korvaava tuote, ei sitä parasta. Tottakai ihmettelen, onhan oltava joku muukin syy kun äidin itsekkyys.
No mä yritin, mutta se ei onnistunut.
Kätilö piti tunnin mun tissistä kiinni ja tunki sitä vauvan suuhun lopulta myöntäen että vauva ei sitä rintaa ota. Imuote oli oikea jne. mutta vauva ei siltikään sitä tissiä huolinut.
Esikon kanssa oli lähes sama juttu...vauva ei sitä rintaa oikein suostunut syömään.
Ja sitä ei tiedä kukaan, että mikä mahtaa olla syynä tähän. Molemmat vauvat ovat olleet tehotarkkailussa (siis ei tehohoidossa, vaan tarkkailussa) eri syiden vuoksi ja he ovatkin siis syntymänsä jälkeen olleet vähän fleguja. Vauvat ovatkin siis saaneet heti osastolle pääsyn jälkeen pullosta korviketta ihan siis sen sairaalan hoitohenkilökunnan toimesta.
Esikon kanssa kotiuduttiin siten, että papereissa luki "äiti imettää ja osin lypsää", toisen kanssa kotiuduttiin lapun kera jossa luki "äiti lysää osin, pääosin vauva korvikkeella".
Lypsin minkä kerkesin, mutta kun kerralla sain maitoa tulemaan 20-40 ml, niin ei siinä paljon hymy irronnut. Join kotikaljaa, ykköskaljaa jne. joiden pitäisi auttaa, mutta eipä auttanut. Haudutin rintoja lämpimällä, tuloksetta.
Esikon kanssa yritin ihan viimeiseen saakka imettää ja miten siinä sitten kävikään...kun olin kolme päivää katsonut huutavaa lasta, vein hänet neuvolaan sillä tuloksella, että paino oli tippunut, koska vauva ei saanut riittävästi ruokaa. Joten korviketta oli pakko antaa.
Kakkosen kohdalla oli alusta asti selvää, ettei hommasta tule lasta eikä paskaa.
Nyt odotan kolmatta ja rintapumppu on jo hankittuna, sillä en oikein luota siihen imetyksen mahdollisuuteen. Imettäminen on helkutisti helpompaa, kuin jatkuva rintapumpun ja pullojen pesu ja sterilointi (6-8 kertaa vuorokaudessa) mutta minkäs teet.
Lypsämälläkään ei sitä maitoa multa juurikaan tule, eli tasan sen 2 viikkoa ovat kummatkin saaneet äidin maitoa (joka siis on ollut vain pieni osa vauvan päivittäisestä maidontarpeesta) ja sen jälkeen se maito on yksinkertaisesti loppunut.
Mä en käsitä miten joku voi vielä tänäkin päivänä nähdä imettämättömyyden äidin itsekkyytenä. Mä ainakin hypin vaikka alasti päälläni, jos saan tissit toimimaan, mutta kun ne ei toimi niin ne ei toimi.