Äidin ylipaino VAARALLISTA sikiölle!Laihduttakaa äidit jos välitätte!

  • Viestiketjun aloittaja hom
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Muumibuumi:
Täytyy sanoa, että onneks kaikista mun lihavuuden tuomista kauhukuvista huolimatta saatiin meillekin ihana TERVE vauva :D

Eihän tässä maailmassa kukaan tekisi lapsia, jos kaikki katsois vaan niitä prosetteja joiden mukaan raskaus voi mennä kesken tai lapsi olla sairas. Jokainen raskaus on riski, toisille isompi toisille pienempi.

Mut niinhän jokainen kerta kun nouset sängystäkin niin silmissä vaan vilisee kaiken maailman riskit siitä, että mihin kaikkeen voit kuolla kupsahtaa. Kuinka uskallat siis nousta sängystä? Toisaalta, joka kerta kun menee nukkumaankin saattaa yön aikana kuolla... Hmmm...
toisaalta, miksi joku haluaa ottaa turhia riskejä kun kyse on vauvan terveydestä?

kaikkia riskejä raskaudessa ei voi välttää, mutta ylipainon riskit voi.
 
annu
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Ja tähän sai osallistua vaan lihavat???
? täh?

siis miksi kuvittelet että sinun uskomattomat synnytyskokemuksesi mitätöivät kaikkien lääkäreiden ja tutkijoiden kokemukset ylipainon vaaroista raskaudessa? jos taas tutkimuksen mitätöinti ei ollut syynä sepustukseesi, niin miksi koit tarpeelliseksi jakaa äitisi, siskosi ja oman synnytyksesi meidän kanssa? miksi meitä kiinnostaisi?
jos olet normaalipainoinen, niin synnytyksesi eivät edes liity tähän. ja kukaan ei sanonut ettei normaalipainoisilla voisi olla synnytyskomplikaatioita, vaan että ylipainoisille ne tulee todennäköisemmin.
Sori jos vertasin omia synnytyksiäni sukulaisteni synnytyksiin jotka NORMAALIPAINOISIA ku itsellä ylipainoa! VOI V! Sanon mä!
En kai mä olis normaalipainoisena osallistunut!
Mut niin ku sanoin yleistetään vaan! Niinhän se kaikessa menee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Ja tähän sai osallistua vaan lihavat???
? täh?

siis miksi kuvittelet että sinun uskomattomat synnytyskokemuksesi mitätöivät kaikkien lääkäreiden ja tutkijoiden kokemukset ylipainon vaaroista raskaudessa? jos taas tutkimuksen mitätöinti ei ollut syynä sepustukseesi, niin miksi koit tarpeelliseksi jakaa äitisi, siskosi ja oman synnytyksesi meidän kanssa? miksi meitä kiinnostaisi?
jos olet normaalipainoinen, niin synnytyksesi eivät edes liity tähän. ja kukaan ei sanonut ettei normaalipainoisilla voisi olla synnytyskomplikaatioita, vaan että ylipainoisille ne tulee todennäköisemmin.
Sori jos vertasin omia synnytyksiäni sukulaisteni synnytyksiin jotka NORMAALIPAINOISIA ku itsellä ylipainoa! VOI V! Sanon mä!
En kai mä olis normaalipainoisena osallistunut!
Mut niin ku sanoin yleistetään vaan! Niinhän se kaikessa menee!
Siis eikö sun mielestä saa puhua ylipainon riskeistä sikiölle? Onko se yleistämistä jos kerrotaan mitä voi tapahtua?
 
annu
Ja sit voi myös niille alipainoisille,narkkareille,juopoille sun muillekkin saarnaa lapsen/sikiön terveydestä sun muusta!
Vai ollaanko me lihavat vaan ne paskat ja lapsensa elämän pilaavia yksilöitä?
 
reilusti ylipainoinen
Mun täytyy kyllä myöntää, etten edes tiennyt aiemmin että lihavuus on riski sikiölle. Toki tiesin, että riski kasvaa raskausdiabetekseen mutten tiennyt muista riskeistä. Toki hyvä, että niistä puhutaan.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Ja sit voi myös niille alipainoisille,narkkareille,juopoille sun muillekkin saarnaa lapsen/sikiön terveydestä sun muusta!
Vai ollaanko me lihavat vaan ne paskat ja lapsensa elämän pilaavia yksilöitä?
Kovin kärkkäitä te ainakin ootte syyllistämään muita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vain täydelliset naiset saavat tulla raskaaksi. Miettikää sitä miehetkin touhuissanne.
:D tätä suosittelen juu kaikkia täydellisiä miehiä miettimään!
ja vähemmän täydelliset voivat sitten huolia meitä epätäydellisiäkin...
 
Hassua, mä olen ylipainoinen, saanut 5 tervettä lasta, en yhtään keskenmenoa, raskauduin 3x ekasta, 1x toisesta ja 1x 6nnesta kierrosta eli suhteellisen äkkiä, synnytykset ovat kestäneet 6.5h, 2h, 1.5h, 3h ja 1h26min eli synnytän kohtuunopeasti, lapset ovat syntyneet viikoilla 39+6, 40+2, 40+1, 40+5 ja 40+6 joten ei hirveän yliaikaisia kuitenkaan eikä käynnistettyjäkään. Poikkeuksiakin siis löytyy, toki, siinä olen samaa mieltä että lihavuus ei terveellistä sinällään ole mutta ei se myöskään tarkoita sitä että jos olet lihava, kaikki menee päin pjärsettä.
 
On se kumma että tupakoivia äitejä syytellään mutta lihavaa ei sitten saisi? Eikös siinä molemmat ole välinpitämättömiä lastensa terveyden suhteen. Tännekin voisi tulla vaikka kuinka monta mammaa kertomaan kuinka veti röökiä ja lapsi syntyi terveenä.
Mutta lihavuus on jotain mistä ei saa puhua.
 
ei tajua
Mistä toi tutkimus on mahdettu tehdä? kun en ole yhteenkään törmännyt jolle ylipaino olisi jotain vakavaa raskaushankaluutta, synnytyksessä vaikeuksia tai vauvalle jotain aiheuttanut.
itseni mukaanlukien.
 
vieras
Kyllä olen ylipainoinen, painoa tullut +2kg koko raskauden aikana nyt rv 35 menossa.
Sokerirasituksessa ensimmäinen paastoarvo oli 5.5 eli 0.1 sallitun rajan täällä meillä. Jos kaksi arvoa yli, niin silloin rd diagnoosi. Äityispoliklinikka halusi väkisin antaa rd diakgnoosin yhden arvon ylityksestä kun olen ylipainoinen!

No vauva on nyt painoarvioitu rv 30 ja oli 1.3kg. Minun tämän aamuinen paastoarvo oli 4.5 ja neuvolassa viime viikolla mitattu verenpaine oli 110/80 ja paino oli tippunut -500g.

Eli näin mennään, hienoa, että äityispolikilinna haluaa väkisin tehdä ylipainoisista naisista ongelmatapauksia! Sitä ihmettelen, että iteketään rahojen vähyttää terveydenhoidossa. Outoa on se, että naista jolla aamusokerit ovat 4.5-5.5 juoksutetaan useasti mm. ultrissa ja diapeteshoitajalla raskausdiabetes epäilyjen vuoksi! Toki minulle kelpaa puoli ilmaiset ultrat ja ilmaiset sokerimittarit, kanyylit ja liuskat. Eihän tässä nyt oikeastaan muuta tekemistä olekkaan kuin leikkiä mittarilla katsoa miten verensokeri reagoi eri ruoka-aineisiin. Ja huom kertaakan ei minulla ole mennyt yli 7.8 arvo tunti ruuan jälkeen. Kerran on ollut 7.1, se siis korkein arvo tällä hetkellä. Mutta mitäs siitä, pääasia, että kansalaiset saavat maksaa verovaroin tätäkin äityispolin puolelta tehtyä ylenpalttista kyttäystä! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja reilusti ylipainoinen:
Mun täytyy kyllä myöntää, etten edes tiennyt aiemmin että lihavuus on riski sikiölle. Toki tiesin, että riski kasvaa raskausdiabetekseen mutten tiennyt muista riskeistä. Toki hyvä, että niistä puhutaan.
en minäkään. ja mulla kyllä oli vaikka mitä raskausaikana, ylipainoakin oli reippaasti.

on kyllä käynyt mielessä että mitenkähän paljon helpommalla oisin päässyt jos olisin sillon ollut lähempänä normaalipainoa.
 

Yhteistyössä